To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] cięgna (prowadnice) wycieraczek przednich

marcin84k - 12-10-2010, 20:27
Temat postu: [Cari 1.6] cięgna (prowadnice) wycieraczek przednich
ma do zamontowania takie prowadnice , do prawidłowego działania wycieraczek z przodu w carismie 98 rok,. istnieje jakś rysunek , schemat??
Jak bym miał dwie carismy koło swojego domu to by nie było problemu bo bym zamontował identycznie, a tak to nie mam gdzie podpatrzeć.
z Góry bardzo dziękuje za pomoc.

robertdg - 12-10-2010, 20:38


STomasz7 - 13-10-2010, 19:51

Podczepię się pod temat, żeby nie tworzyć nowego...
Mam pytanie czy te prowadnice się w jakiś sposób reguluje? mam taki problem, że gdy otwieram maskę to zahaczam nią o wycieraczki :/
Wystarczy rozebrać i dokręcić którąś śrubkę, czy do wymiany prowadnica?
Pytam, bo ostatnio nie mam czasu na rozbieranie i sprawdzanie :(

robertdg - 13-10-2010, 21:02

Trzeba zregenerować mechanizm - przetulejować jeżeli jest to jeszcze mozliwe, ewentualnie chwilowym rozwiazaniem moze byc przestawienie wycieraczki o zabek wyzej na wieloklinie.
Anonymous - 19-10-2010, 21:40

U mnie też przy otwieraniu maski blacha ociera o wycieraczkę. Irytuje mnie to bo lakier schodzi i pojawia się goła blacha i woła rudego (kedyś go pewnie przywoła).

Wyrobił się plastikowy element, w którym obraca się sworzeń wycieraczki (teraz to owal).
W serwisie Mitsu chcą za całość (komplet elementów podszybia - "wiper link") 270zł, ale czy kupno z alledrogo ma sens (używki w nieznanym stanie)?

Anonymous - 29-11-2010, 09:51

Witam. Odkopuję temat.
Mam podobny problem, jakieś pół roku temu w trasie przestała działać wycieraczka kierowcy jak się okazało rozczepił się mechanizm - wyrobiła się tulejka w mechanizmie wycieraczek. Dojechałem prawie 100km tylko na jednej nie było łatwo bo padało całą drogę, masakra.
Regenerację zrobiłem wg rady jednego z forumowiczów i jeszcze działa... z tym że zaczęła nam się zima, wycieraczki będzie trzeba używać codziennie i obawiam się że nagle rozleci się wszystko. Tym bardziej że ostatnio musiałem przesunąć wycieraczkę na wieloklinie o kilka ząbków bo zaczęła wylatywać poza szybę.
Czy ktoś z Was wymieniał ten mechanizm. Używka - z opinii po jakimś czasie też się rozleci więc raczej jest to wyrzucanie kasy.

Pomóżcie. Gdzie kupić mechanizm wycieraczki 84124 wg oznaczenia na rys. wrzuconym przez robertdg (te wszystkie połączenia pod podszybiem, silnik jest sprawny) czy są jakieś zamienniki?
Macie jakieś doświadczenia?

Sylwan - 29-11-2010, 21:36

Mi jakiś czas temu też popsuła się wycieraczka od strony kierowcy popsuła, wymieniłem tylko prowadnicę i na jakiś czas wystarczyło. Później w te wakacje popsuła mi się prowadnica z drugiej strony. Zamówiłem używki u jednego z forumowiczów wymieniłem całość prowadnice łącznie z tymi częściami które trzymają wycieraczki i działa do tej pory... Większych problemów z wymianą nie było...
dariolee - 23-07-2011, 20:58

Mi dzisiaj padła wycieraczka od kierowcy i oczywiście w czasie deszczu. Zjechałem na parking rozkręciłem podszybie, chwilę pomyślałem i miałem wycieraczkę jak w Lotusie Eclipsie :) Przestawiłem wycieraczkę od pasażera o kilka kroków i zbierała mi po środku szyby :) Ujechałem 200km i powiem, że całkiem nieźle się sprawdziło. Pod domem rozebrałem jeszcze raz, zgodnie z radą wyciełem kawałeczek aluminiowej puszki, włożyłem w tulejkę i działa :)
marecki338 - 23-07-2011, 21:14

naprawiłem to kosztem 50 zł. tulejki rozrusznika opla vectry i robota tokarza.
Anonymous - 25-07-2011, 14:10

Stary reanimowany mechanizm, który trochę głośno pracował szczególnie przy największej prędkości (wycieraczka kierowcy wychylała się przy górnym położeniu tak że tłukła w ramę szyby) co było uciążliwe - wymieniłem.
Pod koniec czerwca przed urlopem i wyjazdem nad Bałtyk kupiłem używkę (130pln).
Była trochę zanieczyszczona ale umyłem ją w benzynie ekstrakcyjnej, od razu "przejrzała na oczy". Śmiga jak ta lala. Zrobiłem ponad 1,5k km i jest okay.

buashko - 30-08-2011, 20:57

Witam.
Znalazłem inne rozwiązanie, może komuś się przydać, a mianowicie : zamieniłem miejscami element '84124' stronami, czyli koniec z wyrobioną tulejką przy mechanizmie wycieraczki na środku przełożyłem na stronę wycieraczki kierowcy, gdzie jest on umocowany od góry i tym samym ma mniejsze prawdopodobieństwo odczepienia się od tulejki... :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group