Outlander II GEN Techniczne - Żarówki świateł mijania
TomiF19 - 13-10-2010, 22:06 Temat postu: Żarówki świateł mijania Czy ktoś z posiadaczy Outlandera ze zwykłymi halogenami zmieniał żarówki od świateł mijania na jakieś inne?? Słyszałem o Philips Blue Vision 51w, 12V ,HB4. Czy warto zastąpić oryginały tymi philipsami??
sylb - 13-10-2010, 22:48
200-300 zł masz już HID-y, wymień sobie to zobaczycz różnicę
dab - 14-10-2010, 07:35
sylb napisał/a: | 200-300 zł masz już HID-y, wymień sobie to zobaczycz różnicę |
..i po gwarancji
Ja w dniu jej zakonczenia od razu wchodze w powyzszy zestaw Jeszcze 1,5 roku....
Tez przymierzalem sie do zakupu lepszych halogenow ale na rynku nie ma za wiele zarowek tego typu o wiekszej mocy. Max co namierzylem to jakies Philipsy +30%....a na takie cos to szkoda raczej kasy (takie lekkie poprawienie swiecenie nie jest warte tej kasy, kiedys mialem Philipsy +50% i rewelacji nie bylo ale faktycznie te juz jasniej swiecily). Sa np dla H1, H4 fajne zarowki Philips/Osram +90% i w takie bym zainwestowal ale nie ma HB4...lipa
rezon - 14-10-2010, 08:49
dab napisał/a: | sylb napisał/a:
200-300 zł masz już HID-y, wymień sobie to zobaczycz różnicę
..i po gwarancji | i przy byle kontroli szanse na zatrzymanie dowodu rejestracyjnego z uwagi na niesprawny samochód - brak samopoziomowania, spryskiwaczy reflektorów. O wrażeniach jadących z naprzeciwka już nie wspomnę . +90% nie jeździłem, ale prawdopodobnie ich trwałość będzie kilkumiesięczna. +30% Blue Vision dawały bardziej białe światło (obecnie mam takie na długich w Outku) niż zwykłe i faktycznie świecą jaśniej. Ich trwałość to ok. 1 rok przy jeżdżeniu ciągłym na światłach mijania nawet jak nie było takiego obowiązku. Jak padnie jedna lepiej wymieniać od razu dwie, bo padały w odstępie kilku tygodni.
[ Dodano: 14-10-2010, 08:52 ]
dab napisał/a: | a na takie cos to szkoda raczej kasy (takie lekkie poprawienie swiecenie nie jest warte tej kasy, | zawsze inwestowałem w lepsze żarówki, nawet jeśli zysk z tego to kilka m dalej. Może dlatego, że dużo jeździłem nocą i ujeżdżane samochody nie miały ksenonów, więc inwestycja 60zł w lepsze żarówki to nie był dramatyczny wydatek
dab - 14-10-2010, 09:18
rezon napisał/a: | i przy byle kontroli szanse na zatrzymanie dowodu rejestracyjnego z uwagi na niesprawny samochód - brak samopoziomowania, spryskiwaczy reflektorów |
tu chyba sie mylisz bo autopoziomowanie i spryskiwanie musza miec auta fabrycznie wyposazone w swiatla zenonowe...nie jestem tego w 100% pewien ale kiedys jakies pisemko o ty mcos pisalo....moze ktos podrzuci jakis urzedowy zapis na ten temat wtedy przestaniemy gdybac
Powiem ci ze obecnie co chwile sie mijam z naprzeciwka jadacym (najczesciej 10letnim golfem) autem z "recznymi" xenonami i jakos specjalnie mnie nie oslepiaja, daja po oczach tak jak kazde inne zamontowane fabrycznie - grunt to dobrze je po wlozeniu wyregulowac,
rezon napisał/a: | zawsze inwestowałem w lepsze żarówki, nawet jeśli zysk z tego to kilka m dalej. Może dlatego, że dużo jeździłem nocą |
przy czestych jazdach nocami to OK, wtedy kazdy metr widzialnosci dalej jest pomocny we wczesniejszym dostrzezeniu nieoswietlonego rowerzysty....
mitsu00 - 14-10-2010, 09:35
dab napisał/a: | tu chyba sie mylisz bo autopoziomowanie i spryskiwanie musza miec auta fabrycznie wyposazone w swiatla zenonowe...nie jestem tego w 100% pewien ale kiedys jakies pisemko o ty mcos pisalo....moze ktos podrzuci jakis urzedowy zapis na ten temat wtedy przestaniemy gdybac
Powiem ci ze obecnie co chwile sie mijam z naprzeciwka jadacym (najczesciej 10letnim golfem) autem z "recznymi" xenonami i jakos specjalnie mnie nie oslepiaja, daja po oczach tak jak kazde inne zamontowane fabrycznie - grunt to dobrze je po wlozeniu wyregulowac, |
Co ty chłopie kombinujesz? Nie masz homologacji reflektora na xenon, odblyśnik jest innej budowy i nie rozprasza światla jak odbłyśnik reflektora przystosowanego do xenonow. Mam tu na myśli OII sprzed liftu. To nieregularne rozproszenie światła bez idealnej linii załamania powoduje że taka kombinacja jest nielegalna i oślepia innych. Szlag mnie trafia za każdym razem jak widze takich kozaków na pseudoksenonach na światłach mijania. trzeba było od razu kupic auto z xenonami a nie kombinować..... Teraz to tylko mocniejsze Philipsy ci zostały, albo kupić inne auto z xenonami fabrycznymi.
dab - 14-10-2010, 10:43
zakladajac ze wymienia sie cale lampy dajac takie jak od wersji xenon to chyba nie trzeba jak to piszesz "nic kombinowac"?
Podajcie mi prosze wykladnie prawna na obowiazek doinstalowania autopoziomowania i spryskiwaczy przy przerobce na xenony...inaczej to mozemy tak sobie bajdurzyc bez konca... Chetnie sie dowiem jak to jest w rzeczywistosci.
mitsu00 - 14-10-2010, 10:53
dab napisał/a: | zakladajac ze wymienia sie cale lampy dajac takie jak od wersji xenon to chyba nie trzeba jak to piszesz "nic kombinowac"? |
Tu nie chodzi tylko o wymianę lamp jeśli już aż tak daleko chcesz się posunąć. Trzeba też przeprogramować ECU inaczej będzie ci wariował. W BMW np doinstalowanie xenonów w aucie bez takowych kosztuje prawie 10 tauzena ponieważ trzema wymienic lampy, moduł świetlny, przeprogramować ECU, zainstalować autopoziomowanie. Spryski juz są fabrycznie montowane nawet w autach z halogenami.
Wg przepisow swiatla xenonowe MUSZA miec spryskiwacze oraz samopoziomowanie. Abym nie byl goloslowny:
Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej
Uzupełnienie 47: Regulamin nr 48
Mówi o tym nader jasno w pkt 6.2.9:
"6.2.9 Inne wymagania
Wymogów określonych w pkt 5.5.2 nie stosuje się do świateł mijania.
Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2.000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45(8). Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.
Do doświetlania zakrętu można stosować wyłącznie światła mijania, zgodnie z regulaminem nr 98 lub 112.
W przypadku gdy doświetlenie zakrętu uzyskuje się za pomocą poziomego ruchu całej wiązki lub załamania granicy światła i cienia, to funkcja ta może być włączona wyłącznie wtedy, gdy pojazd porusza się do przodu. Powyższego ograniczenia nie stosuje się w przypadku doświetlenia prawego zakrętu w prawostronnym ruchu drogowym (lub lewego zakrętu w lewostronnym ruchu drogowym)."
Z kolei punkt 6.2.6.2.2 mówi o ręcznej regulacji wysokości świateł, a więc stosują się tylko przepisy punktu 6.2.6.2.1, który mówi:
"W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie."
Calosc jest dostepna tu:
www.lex.pl
krzychu - 14-10-2010, 11:11
sylb napisał/a: | 200-300 zł masz już HID-y, wymień sobie to zobaczycz różnicę |
Ja od razu włączam długie jak takich widzę... Jak masz nie przystosowane reflektory to oślepiasz tych z przeciwka.
Oszczędź sobie takich rad....
dab - 14-10-2010, 11:43
krzychu napisał/a: | Ja od razu włączam długie jak takich widzę... Jak masz nie przystosowane reflektory to oślepiasz tych z przeciwka.
Oszczędź sobie takich rad.... |
Tu tez moge ciebie z kolei zacytowac: "Oszczędź sobie takich rad...)
wlaczanie swoich dlugich "w podziece" nie jest madrym rozwiazaniem...nie musze tlumaczyc chyba dlaczego...i nie chodzi mi oczywoscie jedynie o kulture jazdy...
TomiF19 - 14-10-2010, 12:25
Chodzi mi głównie o te żarówki
http://allegro.pl/philips...1265996633.html
Czy zamienienie nimi oryginalnych poprawi troche wygląd i czy bedą wytrzymałe??
krzychu - 14-10-2010, 12:28
dab napisał/a: |
wlaczanie swoich dlugich "w podziece" nie jest madrym rozwiazaniem...nie musze tlumaczyc chyba dlaczego...i nie chodzi mi oczywoscie jedynie o kulture jazdy... |
Czyli jak ktoś Cie EWIDENTNIE oślepia (nie na wzgórzu, lewym zakręcie czy muldach) to jedziesz normalnie? Super dajesz przyzwolenie na to!
Do tego skąd ja mam wiedzieć czy on czasem nie jedzie na długich? Nawet w kodeksie masz że jak ktoś jedzie na długich to włączasz też długie....
13zbyszek13 - 14-10-2010, 12:52
krzychu napisał/a: | Nawet w kodeksie masz że jak ktoś jedzie na długich to włączasz też długie.... |
o tym nie wiedziałem
janekzpolic - 14-10-2010, 12:55
mitsu00,sam założyłeś do długich hidy z allegro a innych piętnujesz , zaraz napiszesz pewnie że różnica jest między światłami drogowymi bla bla ,ale tak czy inaczej jest to taki sam festyn
mitsu00 - 14-10-2010, 12:59
janekzpolic napisał/a: | mitsu00,sam założyłeś do długich hidy z allegro a innych piętnujesz , zaraz napiszesz pewnie że różnica jest między światłami drogowymi bla bla ,ale tak czy inaczej jest to taki sam festyn |
Jeśli nie widzisz różnicy między jazdą na HID-ach na dlugich kiedy je gasisz jak widzisz auto nadjeżdżające z przeciwka, a jazda na HID-ach na okrągło na światlach mijania, to ja dziękuję
P.S Nie kupowałem szitu z Allegro.
|
|
|