To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Wydech z kwasowki???

Kleju - 16-10-2006, 20:11
Temat postu: [CA4A 1.6] Wydech z kwasowki???
i tak jeszcze jeden poscik:-))) mam pytanko czy wie ktos moze jaka srednice zrobic calego wydechu przelotowego do mojego Colta 1.6??? Tak myslalem 2 cale??? I czy jest sens robic uklad przelotowy, katalizator wyciac a tlumik zostawic seryjny tylko dac koncowke tez 2 cale?? Bo nie chce zeby bylo zbyt glosno!!! a moze tlumik wybebeszyc??? ma ktos jakies pomysly??? Jeszcze tylko powiem ze w swoim starym colcie C50 mialem dospawana koncowke o srednicy 80mm tlumik ze starosci wybebeszyl sie sam:-)) i wtedy dzwiek byl naprawde super, lekkie buczenie na postoju w czasie jazdy spokojnie tylko jak sie dodalo gwaltownie gazu bylo slychac fajny dzwiek basowy!
Hubeeert - 16-10-2006, 20:18

Kleju, ROTFL

Po kolei - wydech przelotowy w tym silniku spowoduje 2 rzeczy
1. Ból głowy
2. Osłabnięcie silnika

Jest to udowodnione że małymi żółtymi łapkami Japonczycy zbudowali ten wydech tak żeby się go nie dało poprawić.

Wycięcie katalizatora - pomysł przedni - jak przejdziesz BT :?: No i jak się wytłumaczysz Policji jak zajrzą pod samochód :?:
Kleju napisał/a:
mam pytanko czy wie ktos moze jaka srednice zrobic calego wydechu przelotowego do mojego Colta 1.6??? Tak myslalem 2 cale???

2 cale to gdybyś miał w nim turbo.
Kleju napisał/a:
I czy jest sens robic uklad przelotowy, katalizator wyciac a tlumik zostawic seryjny tylko dac koncowke tez 2 cale?? Bo nie chce zeby bylo zbyt glosno!!!
Będzie głośno
Kleju napisał/a:
a moze tlumik wybebeszyc???
:shock:
Kleju napisał/a:
ma ktos jakies pomysly???
Równie dobre :?: Na mnie nie licz.
Kleju napisał/a:
Jeszcze tylko powiem ze w swoim starym colcie C50 mialem dospawana koncowke o srednicy 80mm
:roll:
Kleju napisał/a:
tlumik ze starosci wybebeszyl sie sam:-)) i wtedy dzwiek byl naprawde super, lekkie buczenie na postoju w czasie jazdy spokojnie tylko jak sie dodalo gwaltownie gazu bylo slychac fajny dzwiek basowy!
A może dziura w nim po prostu była 8) :?: :mrgreen:



Posłuchaj uwaznie - zrobic z nim możesz wszystko. Liczy się tylko to że co byś nie zrobił pogorszysz sobie osiągi montując w wolnossącym małym silniku za "luźny" wydech. dział tuning polecam i temat o tytule jakoś tak: " tuning układu wydechowego". Poczytaj - najlepiej kilka razy.

Kleju - 16-10-2006, 20:32

Ok dzieki Hubeeert za odpowiedz. Ale mam mozliwosc zrobic wlasnie caly wydech z kwasowki to moze zostawic ta srednice co jest (a moze troszke wieksza??:-)) ) ale jak pisales tlumik zostawie seryjny i nic nie bede ruszal tylko inna koncowke dospawam z nierdzewki:-))) Dzieki jeszcze raz, czlowiek sie caly czas uczy... dobrze ze nie tym razem na bledach :lol: aha a chce zmienic wydech bo w tym juz po malu beda dziury!
Hubeeert - 16-10-2006, 21:30

Jak masz okazję zmień wydech na ten z kwasówki ale
1. Zostaw średnicę rur
2. Zostaw tłumiki tam gdzie były (dorób na wzór seryjnych)
3. Spróbuj zrobic je wewnątrz jak najbardziej podobne do seryjnych
4. Zostaw katalizator (dla świętego spokoju głównie)

Bedziesz miał wieczny wydech a jak dasz jakąś lekko większą średnicą końcówkę z polerowanej nierdzewki to będzie miło burczał.

Chciałeś rady - masz - zrobisz jak uważasz ;-)

Kleju - 16-10-2006, 23:15

Ok dzieki wielkie!!!! Zrobie tak jak piszesz!!!! Pozdrowionka
Anonymous - 16-10-2006, 23:24

Hubeeert napisał/a:
2 cale to gdybyś miał w nim turbo.


chyba wirtualnego:P

2 cale wcale nie jest za duze na 1.6

oczywiscie jak zrobic do tego glowice i jakis waleczek to by bylo w sam raz

Hubeeert napisał/a:
2. Osłabnięcie silnika

Jest to udowodnione że małymi żółtymi łapkami Japonczycy zbudowali ten wydech tak żeby się go nie dało poprawić.


w 1.8 moze tak , a skad wiesz ze w 4G92 tez?

Hubeeert - 16-10-2006, 23:44

deenbe, ja moglem u siebie zrobić 2,5 albo 3 cale - koszt byłby większy raptem o 200zł ale:
1. W przyspieszonym tempie zamordowałbym turbosprężarkę
2. Nie przeszedłbym BT ze względu na głośność
3. Huk urywałby uszy

Przypominam że mam katalizator który podobnie jak turbina działa jak tłumik.

Co do silnika 4G92 w porównaniu do 4G93 - jak myslisz czym one się różnią.

Zanim odpowiesz sprawdź w service manualu proszę.

Rafal_Szczecin - 16-10-2006, 23:58

Hubeeert napisał/a:
Co do silnika 4G92 w porównaniu do 4G93 - jak myslisz czym one się różnią.

Zanim odpowiesz sprawdź w service manualu proszę.


ja wiem czym ja wiem czym :!: i to bez sprawdzania w service manualu :mrgreen:

roznia sie pojemnoscia ,KM, oraz niutkami :mrgreen:

Hubeeert - 17-10-2006, 00:03

Rafal_Szczecin napisał/a:
ja wiem czym ja wiem czym i to bez sprawdzania w service manualu

Bardziej chodziło mi o średnicę cylindra, skok tłoka oraz głowicę.

Anonymous - 17-10-2006, 00:04

Hubeeert, chodzi mi o to ze nikt tego nie sprawdzil wiec to tylko gdybanie.

ps. co do zmiany wydechu to jestem na tak , ale z innymi modyfikacjami.

Anonymous - 17-10-2006, 11:04

deenbe napisał/a:
ale z innymi modyfikacjami


Tzn? Jakie proponujesz do 4g92?

Anonymous - 17-10-2006, 18:40

Ficu865 napisał/a:
deenbe napisał/a:
ale z innymi modyfikacjami


Tzn? Jakie proponujesz do 4g92?


obrobka glowicy, porting kolektorow, walek i jakies smt6

Anonymous - 17-10-2006, 19:00

Aha myślałem że masz na myśli jakieś modyfikacje wydechu..
Anonymous - 24-05-2007, 22:55

deenbe napisał/a:

obrobka glowicy, porting kolektorow, walek i jakies smt6


co to te "smt6" ??

Anonymous - 25-05-2007, 18:25

ozz napisał/a:
deenbe napisał/a:

obrobka glowicy, porting kolektorow, walek i jakies smt6


co to te "smt6" ??



SMT6







Urządzenia SMT6 są obecne na naszym rynku od kilku lat i przez ten czas zdobyły sobie niekwestionowaną pozycję lidera na rynku elektroniki modyfikującej mapy paliwa i zapłonu w samochodach wolnossących oraz turbodoładowanych. Skąd taki sukces na trudnym rynku tuningu elektronicznego? SMT6 jako jedyne urządzenie piggy back posiada funkcję logów zapożyczoną z wyczynowych komputerów stand alone, która daje możliwość zgrania warunków pracy silnika na dysk twardy laptopa w celu kontroli parametrów pracy, jak również ewentualnych korekt map paliwa zapłonu czy innych dodatkowych urządzeń mających wpływ na pracę silnika poddanego tuningowi. Łatwy do obsługi program działający pod Windows powoduje, że praktycznie każdy, kto zna podstawy budowy silnika i zasady jego pracy, może bawić się w tuning swojego samochodu! Należy pamiętać, że nieprawidłowe ustawienie map zapłonu lub paliwa może doprowadzić do poważnej awarii silnika. Standardowy montaż SMT6 polega na podłączeniu 6 przewodów do oryginalnego okablowania samochodu. Następnie trzeba dostosować ustawienia SMT6 do konkretnego silnika i można zająć się tuningiem. Podłączenie SMT6 osobie z doświadczeniem zajmuje około 30 minut.



Wszystkie urządzenia piggy back są ograniczone oryginalnym komputerem (ECU). Mapa paliwa jest modyfikowana poprzez zmianę sygnału idącego do ECU z przepływomierza, MAP sensora lub sondy lambda. Mapa zapłonu jest modyfikowana poprzez opóźnienie lub przyspieszenie sygnału z czujnika położenia wału. Chodzi o to, aby oszukać ECU.



Podstawowe możliwości SMT6:
nauka sygnału przepustnicy,
tuning mapy paliwa w 128 komórkach,
tuning mapy zapłonu w 128 komórkach,
kalibracja rpm,
wysoki zakres obrotowy,
zakres analogowy od 0 do 10 Volt,
wyjście do sterowania dodatkowego wtrysku wody lub paliwa do 6 Amp (np. 6 wtrysków po 16 ohm),
programowalna ilość cylindrów,
różna polaryzacja sygnałów,
limitowanie korekcji paliwa aby ECU nie wchodzi w awaryjny tryb pracy,
limitowanie korekcji zapłonu,
autotestowanie,
sygnał z koła zamachowego (przyspiesza/opóźnia max do 2 zębów),
sterowanie dodatkowym wtryskiem/wtryskami za pomocą mapy z 128 komórkami,
sterowanie dodatkowymi urządzeniami jak wiatraki pompy paliwa, pompy wody, Shift Light,
przełączanie pomiędzy mapami w czasie jazdy,
tuning sygnału lambda liniowo i nie liniowo,
tuning czasu ładowania cewek zapłonowych,
przełączanie faz rozrządu w zależności od rpm, temp., przepływu powietrza,
sterowanie progresywnym wtryskiem podtlenku azotu,
wejścia na czujnik temperatury oraz przepływu powietrza – każde ma swoją mapę którą można wpływać na paliwo, zapłon lub dodatkowy wtryskiwacz/nitro.



I wiele innych. SMT6 jest niezmiernie uniwersalnym urządzeniem o praktycznie nieograniczonych możliwościach. Jako najlepszy dowód można podać fakt, że jeden z naszych klientów za pomocą SMT6 zmienił kontrolę przepływu powietrza z MAF sensora na MAP sensor, który jest nieporównywalnie lepszy przy aplikacjach turbo!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group