Sigma/Diamante Techniczne - WYSOKIE OBROTY
tomak - 15-10-2010, 11:40 Temat postu: WYSOKIE OBROTY Hej
Dzisiaj w nocy pojechałem w trasę moją Sigmą z Warszawy do Wrocławia. Na wjezdzie do Wrocławia zdarzyła mi się dziwna rzecz. Nagle zaswieciła się kontrolka Check engine a obroty wzrosły do ok 5000. Pedał gazu nie reagował, redukacja biegu i nic dalej wysokie obroty. Na szczęście hamulec działał . Zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik.
Po ponownym uruchomieniu na luzie - to samo - obroty do 5000, wrażenie takie jakby pedał gazu się zablokował.
Otworzyłem maskę i powyjmowałem bezpieczniki żeby zresetowac komputer.
Ale nic sie nie zmieniło. Poruszyłem pedałem gazu tam i z powrotem i w końcu po uruchomieniu silnika obroty wrociły do normy. Dojechałem ostronie na miejsce ale tak sobie dzisiaj myślę o co chodzi.
W sumie gdyby to sie stało w trasie, na przykład podczas wyprzedzania, to mogłoby byc niebezpiecznie.
KOŚCIEJ - 16-10-2010, 08:06
Witaj.
Przykrość spotkała kolege !!!!!!!!!
Ja osobiście stawiam na problemy z przepustnicą , może brudna, może sie zablokowała w jakimś ustawieniu. ?
Warto spróbować samemu przeczyścić ( zmniejszasz koszty).
Jeśli bedziesz miał problemy , to pisz. Spróbuje pomóc.
[ Dodano: 16-10-2010, 08:14 ]
Jak bedziesz chciał sam próbować naprawić to przejrzyj ta strone . Warto
http://www.matdunkel.de/sigma/index.htm
Powodzenia
tomak - 16-10-2010, 11:46
Dzięki
Na razie przejechałem przez pierwszego z brzegu mechanika, który obstawia silnik krokowy i wysyła mnie do diagnosty, żeby sczytać komputer. problem polega na tym, że nie mam kiedy tego zrobić. Na razie pojeździłem trochę po Wrocławiu i jest ok. Ale powinienem teraz wracać do Warszawy no i chyba jednak zdecyduje się na ostrożną jazdę.
Co nie zmienia faktu, że to może się stać ponownie. Zastanawiam się czy problem nie ujawnił się po dosyć ostrej jeździe bo docisnąłem wcześniej na trasie na kawałku drogi ekspresowej, na piątce dosyć wysokie obroty miałem. Ale to może coś mi się wydaje tylko i niepotrzebnie wiąże te sprawy.
edit: szczegóły są zbędne.
Anonymous - 16-10-2010, 12:27
Proszę moderatora działu o wyedytowanie postu użytkownika tomak.
tomak - 16-10-2010, 16:13
sorrki ale nie chwaliłem się przekroczeniem prędkości myślałem, że ta informacja może przyczynić się do wykrycia problemu.
W każdym razie sorry nie chciałem żeby to tak zabrzmiało zwłaszcza, że jechałem tak tylko przez chwilę na odcinku autostrady.
bije sie w piersi i przepraszam
pozdrawiam
t
KOŚCIEJ - 16-10-2010, 17:31
tomak napisał/a: | sorrki ale nie chwaliłem się przekroczeniem prędkości myślałem, że ta informacja może przyczynić się do wykrycia problemu.
W każdym razie sorry nie chciałem żeby to tak zabrzmiało zwłaszcza, że jechałem tak tylko przez chwilę na odcinku autostrady.
bije sie w piersi i przepraszam
pozdrawiam
t |
Nie bardzo masz za co przepraszać , komuś sie nudzi wyraźnie i pisze banialuki. Twoja wypowiedz jest poprawna i nie nosi w żaden sposób znamion chwalenia sie !!!!!!!!!!
Piszesz tylko swoje spostrzeżenia i do tego bardzo trafne .
Pierwsze pytanie kazdego mechanika kiedy i jak to sie stało.
lukasz12 - 16-10-2010, 19:06
Ja bym stawial na zacinajaca sie przepustnice albo linke. Odczytanie błędu nie zaszkodzi ale wg mnie to sprawa czysto mechaniczna. Jak odczytać błędy jest w linku na u gory. ps. Odnośnie chwalenia sie to dodam tyle ze nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Jakby napisal ze byl kolo berlina byloby ok? Mamy sie bawić w kotka i myszkę wszyscy? Zreszta moze powinien napisać ze jechał na 5 i mial okolo 4200 obr? Wychodzi na to samo ale nie napisal dosłownie...nie bądźmy śmieszni:)
Zajc3w - 17-10-2010, 11:43
tomak napisał/a: | Dzięki
Na razie przejechałem przez pierwszego z brzegu mechanika, który obstawia silnik krokowy i wysyła mnie do diagnosty, żeby sczytać komputer. problem polega na tym, że nie mam kiedy tego zrobić. Na razie pojeździłem trochę po Wrocławiu i jest ok. Ale powinienem teraz wracać do Warszawy no i chyba jednak zdecyduje się na ostrożną jazdę.
|
Zablokowany krokowiec daje max 2000rpm biegu jałowego - po wyjęciu krokowca miałem 2200
Stawiam na linkę gazu, lub sam pedał blokujący się w dolnej pozycji. Skoro problem ujawnił się po głębszym wdepnięciu gazu. Obejrzyj dokładnie podłączenie linki do pedału i powciskaj go(silnik OFF) do dechy, może jakiś drucik z linki puścił i blokuje linkę po depnięciu.
|
|
|