Outlander II GEN Techniczne - Problem z doładowaniem 2.2 HDI
mitsu00 - 16-10-2010, 19:47 Temat postu: Problem z doładowaniem 2.2 HDI Panowie,
Co to moze być? Wczoraj wracam sobie do Warszawy dwupasmówką, jadę około 100 km/h na piątym biegu i chce wyprzedzać. Wciskam gaz do polowy a tu TADAAAAA wyskakuje kontrolka silnika ale nie sądzę że silnik wszedł w tryb awaryjny, tylko jakby nadal działal jak powinien. Podjechałem rano do ASO, podpięli do komputera i wyskoczył jakiś błąd z doładowaniem czy coś takiego. Skasowali go, jeździli autem jakies 20 km i wszystko dziala, tzn żadna kontrolka nie wyskakuje. O co kaman chodzi? Wkurzyłem się trochę bo przeciez nie spodziewałem się że naprawa polega na kasowaniu błędów, bo przeciez z jakiegoś powodu one powstają....... Jeżdżę raczej defensywnie, głównie w trasie i nie katuje turbiny.
janekzpolic - 17-10-2010, 00:50
klasyczny not lauf , powinni zrobić ci update softa bo coś jest z programem nie tak
w vw i francach objaw bardzo częsty
13zbyszek13 - 17-10-2010, 08:30
Ja miałem kiedyś coś podobnego w Carismie GDI / benzyna / .
Co jakiś czas zapalała mi się kontrolka silnika a silnik pracował normalnie.
Kilka wizyt w ASO nic nie dało robili to co u Ciebie kasowali błąd , czyścili przeponę , wymienili sondę i nic .Po wykonaniu tych czynności na jakiś czas był spokój ale sytuacja powtarzała się kilkakrotnie .Zapalenie tej kontrolki w pracy silnika nic nie zmieniało denerwowało tylko oko.Samochód z tym felerem sprzedałem trwało to jakieś pół roku.
mitsu00 - 17-10-2010, 10:20
janekzpolic napisał/a: | klasyczny not lauf , powinni zrobić ci update softa bo coś jest z programem nie tak
w vw i francach objaw bardzo częsty |
Co do kladnie mam im powiedzieć? Wgranie ugrade-u softa, sprawdzenie EGR, oczyszczenie łopatek turbiny? Cholera uważam że ASO takie rzeczy powinno wiedzieć zwłaszcza że serwisuja też auta VAG. A tak mówią że nic nie znaleźli i rżną głupa.....
karol_alasz - 17-10-2010, 10:52
Notlaufy to raczej w turboklekotkach występują i wtedy ostatnie co można powiedzieć to to ,że silnik "raczej" działa normalnie i tylko lampka sie pali (mocy totalnie brak przy przeładowaniu i odstawieniu turbiny)...
A we francach to chyba nikt nie zgadnie o co kaman... I chyba lepiej jak podjedziesz do ASO puga albo cytryny to może sie czegoś dowiedzieć...
W Twoim "pożeraczu przestrzeni i zrywaczu asfaltu" to raczej stawiałbym zamiast oczyszczania łopatek -bo zabrudzenie to raczej wpłynęło by na jazdę- to żeby sprawdzić ten ich napęd (bo w Twoim elepstryczny przecież)...
Sorry,ale juz nie pamiętam mitsu00 masz czy nie masz programma w swoim "smoku"?
13zbyszek13 - 17-10-2010, 11:46
karol_alasz napisał/a: | Sorry,ale juz nie pamiętam mitsu00 masz czy nie masz programma w swoim "smoku"? |
posiada zmienioną mapę , na pewno.
mitsu00 - 17-10-2010, 11:55
Cytat: | W Twoim "pożeraczu przestrzeni i zrywaczu asfaltu" to raczej stawiałbym zamiast oczyszczania łopatek -bo zabrudzenie to raczej wpłynęło by na jazdę- to żeby sprawdzić ten ich napęd (bo w Twoim elepstryczny przecież)...
Sorry,ale juz nie pamiętam mitsu00 masz czy nie masz programma w swoim "smoku"? |
Ten co wariuje nie ma zmienionej mapy. To fabryka 156 KM.
karol_alasz - 17-10-2010, 12:36
Ale skoro nie ma zakłóceń mocy to oprócz buga komputerowego nic nie wskazuje na jakąś awarię.... to ja bym potraktował to jak kulejący program komputerowy i może wgranie tego samego jeszcze raz (chyba ,że jakaś nowsza wersja wyszła) czyli reinstalka wyleczyłaby francuzowskie serducho? Nie wiem jak to wygląda w tym wypadku ale może wystarczy jakiś sterownik zaktualizować od wychylenia łopatek kierownicy turbiny(w Twoim jest to realizowane elektrycznie a nie jak w VAG-ach na podciśnieniu)...
mitsu00 - 17-10-2010, 12:54
karol_alasz napisał/a: | Ale skoro nie ma zakłóceń mocy to oprócz buga komputerowego nic nie wskazuje na jakąś awarię.... to ja bym potraktował to jak kulejący program komputerowy i może wgranie tego samego jeszcze raz (chyba ,że jakaś nowsza wersja wyszła) czyli reinstalka wyleczyłaby francuzowskie serducho? Nie wiem jak to wygląda w tym wypadku ale może wystarczy jakiś sterownik zaktualizować od wychylenia łopatek kierownicy turbiny(w Twoim jest to realizowane elektrycznie a nie jak w VAG-ach na podciśnieniu)... |
Dzięki za feed back W poniedziałek maja "dłubać" dalej więc zobaczymy co panowie serwisanci wymyślą...
[ Dodano: 18-10-2010, 23:12 ]
No to odebrałem dzisiaj auto z ASO i oczywiście nic nie znaleźli. Skasowali błąd, sprawdzili wężyki na nieszczelności, czujniki, jeździli z podpiętym MUT-em i wszystko dziala bez zarzutu. Nie mam więc pojęcia o co chodzi???? Motorek zbiera się pięknie i wszystko jest OK. Czary jakieś
jmgmotocykle - 19-10-2010, 21:24
a "przejrzyj " swoją pamięc co do tankowania auta??? ja mam taką jedną jeb stację na której jak podleję to właśnie przy "lajtowym" jeżdzeniu wyskoczy niekiedy "check..." , też niekiedy po statoil (tym droższym) mi się to zdarzy a jak leje na shellu to zero problemów.... może tu jest problem???
mitsu00 - 20-10-2010, 10:42
jmgmotocykle napisał/a: | a "przejrzyj " swoją pamięc co do tankowania auta??? ja mam taką jedną jeb stację na której jak podleję to właśnie przy "lajtowym" jeżdzeniu wyskoczy niekiedy "check..." , też niekiedy po statoil (tym droższym) mi się to zdarzy a jak leje na shellu to zero problemów.... może tu jest problem??? |
Jeśli mam być szczery to w stosunku 7/3 od nowości tankuję Golda na Statoil-u i VPowera na Shellu. Teraz zalałem Dynamiciem Lotosa bo wybieram się za kilka dni do Szwecji, a tam już zima hulaaaaa..... Lotos od 15 X już zmienił paliwo na zimowe.
Cholera, z tym Check-iem to dziwna sprawa, silnik od nowości nie sprawiał jakichkolwiek problemów, dopiero teraz to no i miesiąc temu przepływomierz.
dab - 22-10-2010, 07:30
karol_alasz napisał/a: | A we francach to chyba nikt nie zgadnie o co kaman... |
no wlasnie, tez ujezdzalem france przez ostatnie 5lat przed outkiem i byly problemy z dokladnym zdiagnozowaniem problemu pod maska...taka uroda chyba tych silnikow
|
|
|