To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E52A 1.8] Wymiana rozrządu

nakatomi - 19-10-2010, 12:42
Temat postu: [E52A 1.8] Wymiana rozrządu
Witam chciałbym sprawdzić ile będzie mnie kosztowała wymiana paska rozrządu w moim galancie i potrzebuje wiedzieć co powinienem wymienić.

Czy jest jakaś różnica w przypadku silnika SOHC i DOHC jak to ew. ustalić jaki jest tam silnik włożony?

Dzięki.

mitsu_pl - 19-10-2010, 14:01

SOHC, jest to silnik 16V z jednym wałkiem rozrządu w głowicy (wąska pokrywa jak przy 8 zaworowym silniku, wystaje jedno kółko od strony rozrządu), DOHC jest to silnik 16 zaworowy z 2 wałkami rozrządu w głowicy, (pokrywa szeroka i wystają 2 kółka od strony rozrządu).
W Twoim przypadku jest to Galanta E52 1.8 16V SOHC,
Co powinieneś wymienić:
- Paski (rozrządu i od balansu),
- Rolki (napinające i prowadzące),
- Uszczelniacze na wałku i wale,
- dobrze by było jakbyś wymienił pompę wody, w razie draki zaoszczędzisz na robociźnie.

jacek11 - 19-10-2010, 16:44

mitsu_pl napisał/a:
i od balansu),

W tym modelu nie występuje pasek balansowy :) Reszta jak napisał mitsu_pl,

mitsu_pl - 19-10-2010, 17:54

No tak, sorki, to z rozpędu i przyzwyczajenia... :P
cobretti - 26-10-2010, 22:52

witam warto nową uszczelke dekla klawiatury i o ile dobrze pamiętam dawałem silikon tak dla pewniści na stalową rure bo była troche pordzewiała
galant V6 - 03-11-2010, 10:12
Temat postu: rozrzad
ja wymienilem co kolega napisa i koszty to 1000zl
jacek11 - 03-11-2010, 16:27

galant V6 napisał/a:
ja wymienilem co kolega napisa i koszty to 1000zl

Zgadza się,tylko Ty masz inny silnik.W 1,8 SOHC koszta są o wiele mniejsze.Za kompletny rozrząd,zapłaciłem 430 zł.Wraz z uszczelniaczami :) Takie są koszta części.Wymieniałem sam,więc nie zapłaciłem robocizny

tom11 - 03-11-2010, 16:59

Do 1.8 SOHC idzie rolka i pasek z tego co pamiętam rolka KOYO+pasek MITSUBOSHI to koszt 135zł . Co do pompy wody jak nie ma luzów ja bym nie wymieniał znam przypadki że ta nowa może być o wiele gorsza niż stara(ale to są tylko moje spostrzeżenia)
MakroSerwis - 24-11-2010, 12:50

W niektórych pompach - zamiennikach są stosowane łożyska o krótkiej żywotności. W tym modelu silnika bardzo rzadko zdarzały się problemy z pompą wody. Raz wymieniałem pompę, której łożysko było już dość zużyte, jednak nie wyczuwało się luzów, natomiast uszczelniacz trzymał bardzo dobrze. Pompa była po dwóch przebiegach wymiany napędu rozrządu. W jednej z rozebranych przeze mnie pomp - zamienników, która ciekła, zużyty nie był uszczelniacz, lecz wałek, po którym on pracuje. W innej uszkodzona była turbina - podobno po przymarznięciu zbyt rozcieńczonego płynu.
Generalnie zakładam pompy JC PWMT28 i sprawują się dobrze. Cena jest niewysoka, coś około 70-80zł brutto.

Kuba59 - 03-06-2013, 10:56

Jak często prewencyjnie wymieniamy pasek rozrządu (+rolki, uszczelniacze) w tym silniku (1.8 16V SOHC)?
Co 100 tys km? Czy częściej?

jacek11 - 03-06-2013, 17:17

Pasek zaleca się wymieniać co 90000 km. lub co pięć :roll: lat,nawet jeśli nie ma takiego przebiegu.Rolkę napinacza zawsze z paskiem.Pompę wody wymieniamy co 180000 km.
Oczywiście mowa o dobrej jakości częściach :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group