[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu.
tomahao - 19-10-2010, 18:43 Temat postu: [EA2A/W 2.0] Silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu. Witam,
mój nowy nabytek chce mi powiedzieć, że coś go boli, ale nie wiem jak mu pomóc ;P.
Mianowicie:
silnik po uruchomieniu i zwolnieniu kluczyka momentalnie gaśnie. Dzieje się tak tylko przy uruchamianiu gdy jest zimny. Pomaga przytrzymanie przez chwilę (1-2min) na wyższych obrotach (~1200) i potem jest już ok, ale bywa to kłopotliwe, szczególnie w mieście.
Moja naiwna diagnoza, to za małe obroty biegu jałowego, bo zauważyłem, że gdy jest zimny, ale już na tyle ciepły, żeby nie gasnąc na jałowym, to dmuchawa włączona na maxa zmienia obroty po delikatnym wciśnięciu gazu, podobnie jest z oświetleniem deski rozdzielczej, które się rozświetla również po wciśnięciu gazu (oczywiście jest to delikatna różnica, a przy obrotach wyższych niż 1500 pozostaje już bez zmian). Po osiągnięciu normalnej temperatury pracy wszystkie w/w objawy ustępują.
Jak temu zaradzić?
robertdg - 19-10-2010, 19:47
Może zawiesił Ci się silniczek sterujacy wolnymi obrotami, zacznij od kompleksowego czyszczenia przepustnicy i jej kalibracji.
wujek183 - 02-11-2010, 19:54
Mam ten sam problem, i jeszcze dziwnie go dusi na jedynce jak mam 1800 obrotów. I nie wiem co z tym robic, czy zaprowadzic go do mechanika czy sam cos działac.
Marti - 02-11-2010, 20:04
Tak jak Ci robertdg napisał i od tego bym zaczął (mi czyszczenie znacznie podbiło obroty i je ustabilizowało więc i Tobie może pomoże - oczywiście adaptacja wskazana), co do przygasania światła to na forum ten temat był już badany i wyszło że to norma - też tak mam (nie szukaj problemu w regulatorze napięcia czy takich tam).
dominikg - 02-11-2010, 21:48
proponuje "wymrugać" kody błędów, a może to któryś z czujników temperatury?
jest chłodno, nie wie że ma chłodno daje ubogą mieszankę, bo "myśli", że ciepły
i dopuki się nie zagrzeje to gaśnie.
jogi_08521 - 03-11-2010, 20:59
Ja bym postawił na czujnik temperatury chłodziwa.
Krzyzak - 03-11-2010, 22:18
99% silniczek krokowy albo jego sterowanie (scalak) w komputerze
dominikg - 03-11-2010, 22:42
silniczek krokowy owszem, po objawach jak najbardziej, ale jego sterowanie w ECU (procek elementy wykonawcze) w japońkim aucie? Jestem elektronikiem i japońską elektronike serwisuję bardzo rzadko, jest prawie bezawaryjna, aczkolwiek może to byc wyjątek. Może kabelki i złącza do silniczka.
U mnie wybór padł na japończyka ze względu na niezawodność. Na Galanta EAxx zachorowałem dzięki Tobie "krzyżak" za co jestem Ci wdzięczny
Pozdrawiam.
Krzyzak - 04-11-2010, 07:23
dominikg - jest jeszcze kwestia np. M5269L - scalak Mitsu, który steruje silniczkiem krokowym - widziałem kilka takich spalonych np. w Coltach CJ 1.6
kurak80 - 04-11-2010, 10:09
No to ja się też podłącze do tematu...również mam problem z odpalaniem z tym że na zimnym silniku ( np rano ) pali....jednak nie od "pierwszego kopa"...hm jakby to powiedzieć...tak jakby troszkę sie "dusił"....( wydaje mi się że w zimie na mrozach może być większy problem)....martwi mnie jednka to ze jak się przejade....powiedzmy np 1km...wyłacze silnik...i za np 10 minut ponownie włączam silnik wtedy ma już znacznie większy problem z odpaleniem....poprostu silnik mi przygasa...obroty spadają....jak przytrzymam wtedy na sprzęgle odpali.....a jak puszcze sprzęgło szybciej gaśnie.....w sumie mam w planach wymiane świec i przewodów zapłonowych.....czy przyczyną mogą być świece?....akumulator jest nowy Centry kupiony 5 miesięcy temu....
Hugo - 04-11-2010, 21:03
kurak80 napisał/a: | czy przyczyną mogą być świece?.... | Mogą, jak równiez przewody zapłonowe, czujnik temperatury silnika (2 pinowy ten od ECU), zabrudzona przepustnica i wiele innych. Zacząłbym od wyczyszczenia tego ostatniego i sprawdzenia tego przedostatniego wariantu.
kurak80 - 06-11-2010, 13:51
Gdzie znajduję się czujnik temperatury silnika?....i w jaki najprostszy sposób mogę go sprawdzić?...po czyszczeniu przepustnicy muszę wyregulować obroty do 650 obr/min na biegu jałowym tak?...mam gala 2,5 V6...acha czy to że mam gaz ma jakieś znaczenie podczas regulacji ? czy reguluje tak jakbym go nie miał?
tomahao - 10-11-2010, 11:55
Odświeżam temat, byłem w sprawie wolnych obrotów w serwisie i potwierdziły się Wasze diagnozy. Bardzo miły Pan mechanik przeczyścił przepustnicę, po czym obroty jałowe skoczyły na 2500 - syfu było, aż miło ;P. Odświeżył też silniczek krokowy i widać wyraźną różnicę w pracy silnika - płynniej pracuje, płynniej przyspiesza - ogólnie miód malina. Wydaje mi się, że nawet zniknęły drobne problemy z LPG, ale to się jeszcze okaże. Pozostaje jeszcze kwestia czujnika temperatury, który może być uszkodzony, ale tego już nie zdążył sprawdzić, bo nie miałem czasu czekać, aż silnik ostygnie. Jak po pracy wsiądę i będzie to samo (choć nie sądzę) - znaczy że czujnik temp. kaputt.
BTW wielki + dla serwisu Mitsu w Kielcach - bardzo miła obsługa, zero naciągania, same konkrety. Prawdę mówiąc bałem się trochę, że mnie finansowo przerzeźbia, ale skończyło się na 150 zł za super atmosferę, profesjonalną obsługę i kawę gratis Aha i zapomniałbym najważniejszego - za te 150 zł dowiedziałem się też, że mój Galant jest przekręcony równo o 101000 km ;P
kurak80 - 22-11-2010, 14:23
Hm... świece wymieniłem przewody też...przepustnica czyszczona nie była jeszcze ale wydaje mi sie że jest ok ponieważ obrotu nie falują....trzymają się cały czas równo tak na około 600-650obr/min....auto dalej nieraz przygasa po uruchomieniu, wiec postanowiłem sprawidzić za radą Hugo czujnik temp. silnika....jaką powinien mieć on prawidłową oporność??....no bo tak chyba go najłatwiej i najtaniej sprawdzić....można też podłaczyć auto pod kompa ale najpierw chciałbym tak go sprawdzić.....
Hugo - 22-11-2010, 16:55
kurak80 napisał/a: | jaką powinien mieć on prawidłową oporność?? | Funkcja SZUKAJ u góry ekranu. Ja sam pisałem o tym kilkanaście razy.
|
|
|