To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Instalacja pakietu nardi torino w prelifcie

Juiceman - 19-10-2010, 20:47
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Instalacja pakietu nardi torino w prelifcie
Mam takie pytanko, czy ktoś się orientuje czy gałka zmiany biegów jest adaptowalna z polifta?

W prelifcie, ów gałka miała dodatkową śrubkę, która wchodziła w trzpień gałki, natomiast po lifcie już czegoś takiego nie ma.

Czy to ma jakieś znaczenie?

Drugie pytanie instalacja pakietu nardi na hamulec ręczny czy wymienia się go całego, czy jest to tylko nakładka, czy nakładka plus skóra ?

swinks_UK - 19-10-2010, 23:58

Przemek, z hamulcem pewnie tak jak z opcją MOMO - nakładka. Zgaduję, ale to najbardziej prawdopodobna wersja.
Co do wajchy biegów. W vr-kach Nardi szły w serii, mocowanie jest po przyciskiem od biegów, wyciskasz "kapsla" i na długim nagwintowanym pręcie nakrętka 12mm (głęboka nasadka). Nie było mocowania z boku na wkręt.
Tak samo jak w tiptronicach.

Juiceman - 20-10-2010, 00:19

Zgadza się na ręczny jest to nakładka 2 częściowa plus srebrny bolec.

Natomiast co do gałki :



Oraz Tiptronic


W zwykłym idzie śruba do gałki która wchodzi w jej czpień.

pitbu77 - 20-10-2010, 08:22

Trochę nie rozumiem problemu.

Ja mam pre-lifta w wersji Nardi Torino. Nie sądzę żeby były problemy z adaptacją "post-liftowego" pakietu do "pre-liftowego".
Jak się przyjrzeć schematom wybieraków to drążek na który nachodzi gałka jest taki sam. Różnią się dwiema śrubami. Warto wziąć śrubę nr 24582Q z post-lifta bo może mieć znaczenie przy mocowaniu gałki zamiast tej z pre-lifta 24574Q.
Też się zastanawiałem nad taką wymianą...

Juiceman - 20-10-2010, 14:05

Ale w gałce od nardi nie ma wejścia na tą śrubkę, no cóż dziś lub jutro będę się bawił w te przekładki ;) , ale dobrze wiedzieć, że u Ciebie to hula. Wniosek w każdym będzie grać :)
Bartek - 20-10-2010, 14:14

Juiceman, bez rzeźby się nie obędzie - tyczka od zwykłego automata nie ma gwintu na końcu, bo ma śrubki z boku do mocowania gałki. Tyczki od tipa nie przełożysz, bo jest zupełnie inna - myślę, źe jedynym sensownym rozwiązaniem będzie nawiercenie otworów na "preliftowe" śrubki, zwłaszcza, że pod skórą wyczujesz miejsca, gdzie one mają być.

Co do rękawa - plug&play - nakładka jest delikatnie przyklejona, a jeżeli będziesz miał zestaw z LHD - przekładaj całość

Juiceman - 20-10-2010, 14:46

No to nie pocieszyłeś ehh, w takim razie pitbu77 mógłbyś porobić fotki jak to u Ciebie wygląda:>?
Bartek - 20-10-2010, 15:10

Juiceman napisał/a:
No to nie pocieszyłeś


przepraszam :oops:

Przy odrobinie ślusarki można by zespawać górę z gwintem z dołem bez gwintu - kwestia sprytnego ślusarza i pocięcia wybieraka z tiptronica.....

pitbu77 - 20-10-2010, 16:00

Juiceman napisał/a:
w takim razie pitbu77 mógłbyś porobić fotki jak to u Ciebie wygląda:>?

Ale ja nie pisałem, że tak zrobiłem tylko, że się zastanawiałem nad takim rozwiązaniem... :shock:

Bartek napisał/a:
Przy odrobinie ślusarki można by zespawać górę z gwintem z dołem bez gwintu - kwestia sprytnego ślusarza i pocięcia wybieraka z tiptronica.....


A nie prościej będzie końcówkę drążka nagwintować :?:
Jak robiłem short shifter w Maździe to właśnie tak skróciłem drążek. Obciąłem (czego tutaj nie sugeruję) i nagwintowałem ponownie. Tak też można... Tylko trzeba mieć narzynkę...

Juiceman - 20-10-2010, 16:13

Ew, przerobić gałkę na prelifta:), te prace odłożę chyba na next weekend.
Bartek - 20-10-2010, 17:02

pitbu77, można nagwintować, ale patyk wybieraka to rurka, nie pręt, więc znając życie i Mitsu wymiar rurki nie da się dopasować do gwintu M8 jaki jest na końcówce poliftowej tyczki ;)
pitbu77 - 21-10-2010, 10:11

Tak sobie "pomacałem" wczoraj w czasie jazdy gałkę zmiany biegów. I ja mam dwie śruby od przodu a nie jedną jak pokazuje schemat... :shock:

I o co kaman?

Juiceman - 21-10-2010, 12:59

Też mam dwa otwory ;) więc spokojnie schemat pewnie ogólny jest.
KucharZ - 25-10-2010, 20:30

Up!
Juiceman - 25-10-2010, 20:34

Dzięki KucharZ za podbicie :)

Tak sobie przeglądałem pdf'y mitsubishi i znalazłem o to takie zdjęcie :


Jest to pierwszy polift ;) Jak widzicie jest tam ta sama skrzynia co w preliftach. Jutro rozbiorę przycisk od gałki, może da się jakoś to przerobić bez zbędnego wiercenia w gałce. W każdym bądź razie nadzieja jest ;)

A swoją drogą fajnie wygląda taki przebieg jak na obrazku powyżej. :D

[ Dodano: 26-10-2010, 16:11 ]
Koniec końców wynik tej historii jest taki:

Gałkę z nardi torino można zainstalować w zwykłym automacie tylko i wyłącznie, jeśli owa gałka jest z wersji przejściowej.

Gałki narditorino z Tiptronica nie da się przenieść do zwykłego automata bez rzeźby. Mianowicie drążek w automacie jest grubszy niż w Tiptronicu.


Temat można zamknąć.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group