To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - silnik wariuje

Najger - 20-10-2010, 18:03
Temat postu: silnik wariuje
witam
mam problem z moim pininem 2.0 gdi rok 2000
żona jadąc z pracy po przejechaniu kilku km zapaliła sie kontrolka (pomaranczowy silniczek)
auto zaczeło szarpać obroty skaczą tak na 1,5 ale auto nie gaśnie daje taki odgłos jak by dostawało jakiegoś powietrza lewego dzwiek podobny do benzynowej turbosprężarki +opisze to tak psssssss pssssssss :) czasem sie uspokoi i silnik wchodzi w normalne obroty dasz gazu zaczyna głupiec po jakims czasie znowu spada na normalne obroty ok 0,8 jak jedziesz zaczyna przerywac daje sam gazu i go ujmuje nie ma płynnosci jazdy żona twierdzi że nie wjechała w żadną kałuzę i takie tam wiem ze musze udac sie na komputer ale może ktos miał podobny problem i albo mnie przerazi w kosztach albo uspokoii :) bo jak to katalizator to bede walić głową w sciane :)
dodam że auto mam dośc krótko sprowadziłem z niemiec osobiście licznik ok 11600 raczej niekombinowany acha pierwszy wyjeżdzony bak paliwa po miescie wiadomo korki,rano autom. ssanie i żona uzytkuje spalanie wyszło13- 14 litrów strasznie duzo mysle ze może to mieć jakies wspólne znaczenie prosze o odpowiedz dzieki z góry

sq9mcs - 20-10-2010, 22:07

Podjedź na diagnostykę niech sprawdzą jaki kod błędu komputer wyrzucił. Ta pomarańczowa ikonka silnika to CHECK ENGINE - oznacza że komputer wygenerował błąd silnika
Najger - 21-10-2010, 18:16

byłem dzis na diagnostyce gościu sprawdzał dwoma różnymi softami i jednoznacznie wykazało silniczek krokowy lub przepustnica (jest to połaczone razem) nie sprawdzał pompy paliwa bo mówił ze na kompie nie pokaże to trzeba sprawdzać cisnieniem co prawda powiedział ze by jeszcze nie kupowac przepustnicy bo moze cos w srodku da sie zrobic wyczyscic ale pewnie trzeba bedzie tak czy siak zakupic niedlugo
mam takie pyatnie ile może kosztować przepustnica???
pompa paliwa to ok 200 zł tak że nie jest tragedia
i drugie pytanko czy dam rade sam wymienic przepustnice i pompe chodzi mi o to czy sa potrzebne jakies dostrajanie czy cos w tym stylu
pozdrawiam

sq9mcs - 21-10-2010, 20:54

Najpierw niech ci sprawdzi i wyczyści przepustnicę
Najger - 24-10-2010, 10:53

autko naprawione
wziołem sprawy w swoje ręce bo najblizszy termin u mechanika był za ok 10 dni
tak że sam wyjołem przepustnice stwierdziłem że strasznie ciężko chodzi klapka gardzieli zdjołem silniczek tam są dwa elektromagnezy który jeden był odklejony lekko poluzowany i blokował otwieranie klapki przykleiłem klejem dwuskładnikowym odczekałem 20 godzin złożyłem wszystko do kupy odpaliłem silnik kichnoł ze dwa razy automatycznie komputer dostoił obroty 5 sekund i auto działa prawidłowo ale paliła sie kontrolka silniczka wiec zdjołem kleme -- na ok 30 sekund skręciłem odpalam kontrolka zgasła i wszystko smiga tak że zaoszczedziłem ładnych kilka groszy koszt 50 zł diagnostyka komputerowa ze 4 godzinki pracy a jaka satysfakcja :)

sq9mcs - 24-10-2010, 23:24

I tak powinno się robić. Gratulacje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group