To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [PajeroII] Pytanie o zawieszenie

Plastik - 21-10-2010, 23:03
Temat postu: [PajeroII] Pytanie o zawieszenie
Witam

Pajero II 2.5tdi krótki

Stało się, amortyzatory odmówiły dalszej pracy, siadły sprężyny, przypuszczam że nic nie ruszane od nowości czyli od ponad 330kkm. Zakupiłem komplet amorków Dobinsons z 2 calowym liftem, po okazyjnej cenie. I teraz pytanie: jakie elementy resorujące zastosować? Myślałem o czymś takim:

Wariant 1:
tył - sprężyny Dobinsons C43-097, podobno do krótkiego optymalne rozwiązanie jeśli chodzi o Dobinsonsa.
przód - drążki OME.

Wariant 2:
tył - sprężyny OME910
przód - drążki OME

Wariant 3:
Dobinsons C43-097 i drążki Dobinsons


Ma ktoś doświadczenie z tymi elementami? jak to będzie razem pracować z kompletem amorków Dobinsons? Zależy mi na delikatnym lifcie i lekkim utwardzeniu zawieszenia, a słyszałem że ome910 to dość miękka sprężyna. Czy drążki ome też są miękkie? Cena tych od dobinsonsa jest 25% wyższa niż ome, czy są tego warte?

A może jakieś inne propozycje? Drążki TJM XGS, Rock Crawler itp?

Dodam że obecnie śmigam na patrolowskich springach i jest masakra, dupa zadarta, auto pływa, krzyżaki aż jęczą, chcę te sprężyny jak najszybciej zastąpić czymś bezpiecznym.

Pozdrawiam
Łukasz

Berni - 22-10-2010, 20:57



Uploaded with ImageShack.us

Sprężyna OME 910 podniesie Ci wózek jak na zdjęciu jeździ się fajnie- może dla prawdziwych offrołderów ta sprężyna jest miękka mi wypadają plomby z zębów za każdym razem jak przejeżdżam przez" hope"na zdjęciu koła to 15 na 235 -teraZ prezentuje się znacznie lepiej - na zawiechę do pajery wydałem prawie 4 tysie- amory ome ,drążki HD
z perspektywy czasu nie żałuję warto było ponieść koszty -auto prowadzi się dużo fajniej jest twarde- a poprzednio przypominało jazde kanapą

Plastik - 23-10-2010, 04:24

Berni napisał/a:

Sprężyna OME 910 podniesie Ci wózek jak na zdjęciu jeździ się fajnie- może dla prawdziwych offrołderów ta sprężyna jest miękka mi wypadają plomby z zębów za każdym razem jak przejeżdżam przez" hope"na zdjęciu koła to 15 na 235 -teraZ prezentuje się znacznie lepiej - na zawiechę do pajery wydałem prawie 4 tysie- amory ome ,drążki HD
z perspektywy czasu nie żałuję warto było ponieść koszty -auto prowadzi się dużo fajniej jest twarde- a poprzednio przypominało jazde kanapą


Dzięki za odpowiedź. Nie zamierzam katować samochodu na rajdach ani nic takiego, chcę by auto prowadziło się pewnie i bezpiecznie po czarnym a jednocześnie jazda w terenie była komfortowa. Na oryginalnym zawieszeniu dobijało przy każdej niewielkiej dziurze. Topienia w błocie nie uprawiam, raczej długie jazdy po leśnych i drogach i łąkach. Amortyzatory Dobinsons są twardsze od OME, tak mówia. Wiadomo, jak robić markowy zawias to lepiej cały zestaw z jednej fabryki, ale te drążki od oldmana chętnie bym ożenił u siebie :D Wolę jednak uniknąć sytuacji kiedy tył jest twardy a przód klęka w każdej dziurze...

Kolego Berni, o ile udało Ci się podnieść przód? I jak ten przód pracuje? Tak samo miękko jak tył na ome910?

Co do Ironmana, prawda to że gnije w tempie ekspresowym?

Pozdr.
Łukasz

Berni - 23-10-2010, 11:08

Plastik napisał/a:
Kolego Berni, o ile udało Ci się podnieść przód? I jak ten przód pracuje? Tak samo miękko jak tył na ome910?

heh jest "tak samo miękko" :lol:
na nowych drążkach HD poszedł 6cm-został wyrównany do tego co dawały sprężyny i amory z tyłu- dodatkowo od nowych kół dostał 3cm- na razie nie ma w nim wyciągarek, ani zderzaków ARB( i tych drugich raczej nie będzie) więc nie ma od czego "usiąść"
od zakupu zdecydowanie "urósł"- próg który był zbędny zaczął się przydawać przy wsiadaniu :p



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group