To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] KOŁA

krzysztofmaj - 23-10-2010, 22:42
Temat postu: [MSS DID] KOŁA
Jeżeli ktoś taki problem miał lub zna, proszę o podpowiedź w naprawie.
robertdg - 24-10-2010, 08:36

Ale w czym problem, zawieszeniem czy łozyskiem :?:
krzysztofmaj - 24-10-2010, 12:30

Problem z łożyskiem. Uszkodzone. Do naprawy/wymiany. Nigdzie nie znalazłem porad na dokładnie ten rodzaj usterki.

Jeżeli do złej kategorii przykleiłem temat, to przepraszam i zmieniłem.

robertdg - 24-10-2010, 14:01

Jezeli jest uszkodzone, to trzeba kupic nowe i wymienic, kupić nowy zestaw łożyska, sciągnąc zwrotnice z uszkodzonym łozyskiem, wybrac sie na prase, zaprasowac nowe łożysko i zamontowac zwrotnice ponownie
HouseM - 26-10-2010, 12:25

A i przy okazji dużo powodzenia ! U mnie w zeszłym tygodniu wymiana tego łożyska skończyła się poszukiwaniami nowej zwrotnicy :D Prasa doszła do 7t i zwrotnica eksplodowała. Takie małe niedopatrzenie hehehe. A tak na poważnie to problem może pojawić się tylko przy wyciskaniu półosi. Trzeba delikatnie i z rozsądkiem.
cakp - 03-05-2014, 19:38

SS 1.6 benzyna 2004r
W jaki sposób można sprawdzić czy łożyska kół przednich są do wymiany? Ogólnie prowadząc samochód ciężko mi wyłapać czy to skrzynia wyje czy przednie koła wyją, wszystko się zlewa. (temat skrzyni w innym wątku opiszę).
Jadąc z tyłu nie problem odseparować dzwięki, tylne koła po prostu szumią nie jest to wycie i nie jest to nie jest ten sam dzwięk siedząc z przodu. Myślałem podnieść na lewarku pod blokiem i zakręcić kołami jeśli koło obróci się o parę obrotów to chyba jest ok. Jeśli pól obrotu to łożyska? Czy dobrze myślę? Czy może też poszarpać kołem by sprawdzić czy nie ma luzów np czy łożysko sie nie rozlatuje. Podsumowując w jaki sposób sprawdzić przednie łożyska.

Ps Czy przednie łożyska wymienia się z piastami czy same?

JCH - 03-05-2014, 20:20

cakp napisał/a:
Czy może też poszarpać kołem by sprawdzić czy nie ma luzów np czy łożysko sie nie rozlatuje.
Możesz poszarpać (w osi pionowej) trzymając koło od góry i od dołu.
Co do hałasu z łożyska....
U mnie było tak, że póki auto jechało prosto to było cicho ale delikatny ruch kierownicą, nawet taki, który ledwo początkował skręt auta powodował huczenie. Wyprostowanie kierownicy i skręt w stronę przeciwną - cisza. Dobrym testem była też przejechanie się jakimś ślimakiem typu zjazd z autostrady - ślimak w prawo i wyraźnie słychać było huczenie w lewym kole.
Po podniesieniu auta i zakręceniu lewym przednim kołem mechanicy nie mieli wątpliwości.
Co prawda piszę tu o Outbacku ale idea jest ta sama. Do wymiany była cała piasta z łożyskiem.
Jak jest w MSS nie wiem bo zależy to pewnie od konstrukcji piasty. Zerknij do Service Manuala.

cakp - 03-05-2014, 23:08

JCH napisał/a:

Po podniesieniu auta i zakręceniu lewym przednim kołem mechanicy nie mieli wątpliwości.


Czy pamiętasz co zauważyli że nie mieli wątpliwości? Koło latało, nie kręciło się płynnie

Bizi78 - 03-05-2014, 23:37

W skrzyni hałasuje przeważnie łożysko oporowe.
Przeważnie je słychać do puki nie wciśniesz sprzęgła :wink: .

JCH - 04-05-2014, 07:37

cakp napisał/a:
Czy pamiętasz co zauważyli że nie mieli wątpliwości? Koło latało, nie kręciło się płynnie
Luzów nie było ale słychać było wyraźny szum.
cakp - 04-05-2014, 22:13

Bizi78 napisał/a:
W skrzyni hałasuje przeważnie łożysko oporowe.
Przeważnie je słychać do puki nie wciśniesz sprzęgła :wink: .


Podczas jazdy jak wcisnę sprzęgło to jest błoga cisza. Za to też odpowiada łożysko oporowe?

Czy mówisz o wciskaniu na postoju przy uruchomionym silniku? tutaj słychać lekki szum,jakby obcieranie, szeleszczące łożysko ale to muszę się wsłuchać

Bizi78 - 05-05-2014, 07:50

cakp napisał/a:
Podczas jazdy jak wcisnę sprzęgło to jest błoga cisza. Za to też odpowiada łożysko oporowe?

Mój mechanik twierdzi, że tak :D .
Cytat:
Czy mówisz o wciskaniu na postoju przy uruchomionym silniku?

Na uruchomionym silniku na postoju i podczas jazdy.
Jak wciskasz sprzęgło to rozłącza się napęd i łożysko nie pracuje, dlatego go nie słychać.

cakp - 06-05-2014, 11:34

Znalazłem mechanika który zgodził się ze mną przejechać na dłuższej trasie bym pokazał problem. Mechanik zrobił na prostej drodze szybki slalom, kręcac kierownica raz w prawo raz w lewo i wraz ze skrętem auta okazało się że raz wyje- raz nie wyje-wyje -nie wyje. Obstawiał łożyska kół. Na kanale okazało się że łożyska są w porządku. Winą są opony a dokładnie ząbkowanie opon. Opona wyząbkowana potrafi wyć jak zużyte łożysko. Oglądałem opony, sądziłem że wyząbkowanie będzie inaczej wyglądać jakieś naciecia, wyrwania itp. Jednak Nie. Ząbkowanie doskonale widać gdy zakręcimy kołem i spojrzymy na lamelki , wydają sie falować góra dół góra dół. Może komuś ta informacja się przyda.
cns80 - 06-05-2014, 13:56

cakp, wycie i brak wycia przy slalomie wcale nie musi oznaczać wyząbkowania opon. Może to być usterka mechanizmu różnicowego.
gargi12 - 03-08-2014, 22:19

U mnie np stuków nie było słychać ale zona jadąc dzisiaj do Radomia i powyżej 110 KM/H uwarzywszy drgania kiery jak się sie okazało po powrocie do domu winne są tego luzy na łożysku (przód podniesiony i wyczuwalne luzy) teraz trzeba poszukać dobrego kompletu żeby całość naprawić


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group