To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Odpowietrznik skrzyni biegów w Carisma II 1.8 GDI 2000r

SUCHY77 - 25-10-2010, 19:54
Temat postu: Odpowietrznik skrzyni biegów w Carisma II 1.8 GDI 2000r
Witam wszystkich, to mój pierwszy post więc wybaczcie jak coś będzie z nim nie tak. Niedawno zauważyłem wyciek z skrzyni biegów więc go zlikwidowałem, alegdy gdy wlewałem spowrotem olej on niechciał spływać miałem dopasowany wężyk. dopiero gdy zmieniłem go na mniejszy i wsadziłem drugi jako odpowietrznik olej schodził prawidłowo. Podejrzewam iż oryginalny odpowietrznik jest zatkany,ale niewiem gdzie go szukać. Podobno zatkany odpowietrznik mógł spowodować rozszczelnienie skrzyni poprzez wzrost ciśnienia. Proszę o wskazówki gdzie go szukać. Auto to CARISMA II 1,8 GDI 2000 r.(skrzynia manualna)
Wielkie dzięki za wszelką pomoc.

lapass - 26-10-2010, 09:57

spróbuj poszukać na TEJ stronie. wybrałem którąś z wersji GDI. jak wpiszesz swój VIN, to powinno wybrać dokładnie taką, jaką masz. na ilustracji "22-110 - M/T CASE / SOHC,-9704.3 DOHC (T/M CASE)" jest część 21107 - to jest odpowietrznik. na ostatniej ilustracji (22-110 - M/T CASE / 9705.1- DOHC (T/M CASE)) też jest ta część, ale chyba w innej skrzyni (nie wiem, jakie skrzynie były montowane w GDI). z reguły jak wpiszesz VIN to schematy zawężają się tylko do jednej wersji.
SUCHY77 - 27-10-2010, 10:15

Wielkie dzięki za linka napewno pomże mi w zlokalizowaniu odpowietrznika, prosiłbym jeszcze o informację co trzeba zdemontować w komorze silnika by się do niego dostać o ile to w ogóle jest możliwe. Może jakieś zdjęcie? :)
lapass - 27-10-2010, 11:30

bardzo chętnie dorzuciłbym coś jeszcze, ale sam jeżdżę space starem z silnikiem 1,3.
z tego co wiem, w GDI były montowane tylko skrzynie F5M42, czyli sterowane linkami (ja mam F5MR1 - francuska, sterowana jednym długim drążkiem).
więc pisząc poprzedni post, bazowałem tylko na katalogu. patrzyłem też na serwisówkę, w której są obie skrzynie, ale znalazłem tylko opis wymiany oleju, nie ma nic o odpowietrzaniu.
na TEJ stronie jest budowa skrzyni, może tam coś znajdziesz (zaczerpnięte z TEGO tematu - post robertdg).
chyba raczej nie znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytanie - czyli co trzeba zdemontować i gdzie szukać w komorze odpowietrznika, ale to musiałby podpowiedzieć/pokazać ktoś, kto ma GDI.

robertdg - 27-10-2010, 12:59

SUCHY77, jeżeli jest tam odpowietrznik, to bycmoze jest to ten kapturek co jest kolo wybieraka zmiany biegow (innej mozliwosci nie widac)



zdjecie zapożyczone z postu roch_27 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=57608

Wkońcu są to te same skrzynie ;-)

P.S. Przy zbyt pasownym węzyku, problem polega na odpowietrzaniu, nie skrzyni, a butelki która podaje olej, no czyba, że olej był podawany przez lejek, to wtedy problem z odpowietrzaniem skrzyni, dodatkowo nalezy też wziąść poprawkę na temperature oleju ;-)

SUCHY77 - 30-10-2010, 08:35

Wielkie dzięki za pomoc faktycznie ten kapturek przy wybieraku biegów to odpowietrznik wczoraj z nim walczyłem. Byl zaklejony brudem, teraz powinno być OK. :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group