To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ4A 1.6] Raz na jakiś czas nie pali na 2 cylindry (2 i 3)

siegu - 26-10-2010, 17:07
Temat postu: [CJ4A 1.6] Raz na jakiś czas nie pali na 2 cylindry (2 i 3)
Nie znalazłem odpowiedzi na forum więc pozwoliłem sobie złożyć nowy temat

Problem powstał ponad tydzień temu. Żona rano uruchomiła silnik bez problemu dojechała do szkoły zaprowadziła syna i chciała wrócić silnik nie odpalił po trzeciej próbie odpalił na 2 cylindry i zgasł więc go pozostawiła. Po południu podjechałem po samochód i uruchomiłem go bez problemu i tak było dobrze przez 2 dni po czym historia się powtórzyła.
Myślałem że to cewka ale obie podają iskrę (pomyślałem może jak odpalił na dwa to w tym momencie ta odpowiadająca za 2 i 3 musiała nie podawać iskry ) więc je dla próby zamieniłem miejscami (jeżeli to cewka szwankuje to następnym razem jak nie odpali to na 1 i 4 cylinder) oraz wymieniłem świece bo widać że miały już dosyć miały a przewody wysokiego napięcia są dobre.
I jak ręka odjął do dzisiaj rano bo znowu nie odpalił na dwa cylindry 2 i 3 czyli na te gdzie teoretycznie mam dobrą cewką przełożoną z 1i 4 cylindra. ale po odczekaniu 5 minut odpalił bez problemu
Nadmienię że silnik jak odpali na 4 cylindry pracuje idealnie
Ponadto kasowanie błędu przez rozłączenie klem tez nie pomogło czujnik położenia wałka rozrządu z tego co wyczytałem na forum jak by padł to by wcale nie odpalał.
Pozostaje moduł (komputer) sterowania silnikiem lub zapłonem (cewkami) ?? o ile coś takiego jest to gdzie szukać

Może zna ktoś rozwiązanie tej zagadki ??

pierafal - 27-10-2010, 22:52

Skad wiesz ze odpalil na 2 a nie na 3 cylindry? Moze byc ktorys wtryskiwacz przypchany. Filtr paliwa byl wymieniany?
siegu - 28-10-2010, 09:53

pierafal napisał/a:
Skad wiesz ze odpalil na 2 a nie na 3 cylindry? Moze byc ktorys wtryskiwacz przypchany. Filtr paliwa byl wymieniany?

Bo jak odpali na dwa cylindry to na 2i3 są zawsze zimne rury kolektora wydechowego a jednocześnie na 1i4 ciepłe co oznacza że pracował tylko na 1i4
Filtr był wymieniany niedawno

Edit: Po dzisiejszej porannej zabawie z coltem doszedłem do wniosku, że to chyba komputer szwankuje bo wszystko inne wydaje się być ok.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group