Pajero I - uszczelka pod glowica
Anntoni - 26-10-2010, 18:43 Temat postu: uszczelka pod glowica czy ktos moze mi dac dokladna instrukcje jak, powinienem przykrecac glowice w moim pajero?
bede wdzieczny!
zbyszekm2 - 26-10-2010, 19:43 Temat postu: Re: uszczelka pod glowica
Anntoni napisał/a: | czy ktos moze mi dac dokladna instrukcje jak, powinienem przykrecac glowice w moim pajero?
bede wdzieczny! |
musisz zacząć przykręcać od środka, głowicy, przesuwać się na boki, kręcąc śruby na krzyż.
Rano może znajdę schemat o zamieszczę.
Anntoni - 26-10-2010, 22:03
dzieki
schemat by sie przydal.
slyszalem ze trzeba uszczelke wysmarowac olejem przed przykrecaniem, a i jeszcze to ze sruby sie pierw dokreca pozniej luzuje i znow dokreca.
nie mam niestety klucza z dynamometrem.
Heilsberg - 27-10-2010, 12:17
Nie to bym się mądrzył, ale skoro masz takie pytania to lepiej sam tego nie rób bo Ci nie wyjdzie a koszt będzie. Znajdź kogoś kto parę razy w życiu zmieniał uszczelkę i zróbcie to razem. I żadnego oleju na uszczelkę!!!!!
1405 - 30-10-2010, 20:55
Heilsberg napisał/a: | Nie to bym się mądrzył, ale skoro masz takie pytania to lepiej sam tego nie rób bo Ci nie wyjdzie a koszt będzie. Znajdź kogoś kto parę razy w życiu zmieniał uszczelkę i zróbcie to razem. I żadnego oleju na uszczelkę!!!!! | No zgadzam się. Dobrze by było żeby ktoś koledze pokazał cu i jak...dobrze że tylko smarowanie olejem ktoś podpowiedział bo ja słyszałem ze na towot to jeszcze lepiej się składa. I żadnego odkręcania głowicy...kto takie bzdury wymyślił. Raz dokręcona szpilka tak ma zostać, ostatecznie to tylko dociąganie wchodzi w grę. Według mojej wiedzy zluzowana uszczelka jest już do wyżucenia Co do kolejności to przyjrzyj się opakowaniu uszczelki...tam producent z reguły dodaje schemat dokręcania szpilek
Heilsberg - 31-10-2010, 16:51
Bez klucza dynamometrycznego nawet nie ma co próbować, tym bardziej, że momenty dokręcenia są spore. Uszczelka do chwili samego montażu ma być zafoliowana. Kolejność i momenty dokręcenia są w serwisówce, znajdziesz na forum. Głowica ma być splanowana przez fachowca. Dopuszczalna odchyłka 0,05 mm. Śruby nowe, choć niektórzy używają starych. Jeśli coś się zrypie to cała impreza od początku. Moment dokręcenia śrub 118 Nm lub 12 kgm. Dociągać na trzy razy. Uszczelka raz ściśnięta do wyrzucenia.
[ Dodano: 31-10-2010, 17:00 ]
Tu masz schemat z kolejnością dokręcania śrub.
Uploaded with ImageShack.us
flinston - 02-11-2010, 22:40
i taka mała sugestia jeżeli jeszcze nie kupiłeś części
nie zalecam uszczelek firmy Ajusa (mam złe doświadczenie z tą firmą w japońskich autach) zdecydowanie lepszy jest Erling
|
|
|