To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - zawieszenie tylne - koło

waclaw2727 - 27-10-2010, 11:09
Temat postu: zawieszenie tylne - koło
witam czy ktoś mi może powiedzieć co to za otwór
http://picasaweb.google.p...7072500/Remont# co jakiś czas pojawia mi się tam olej raz z jednej strony raz z drugiej strony jakiś czas cieknie potem już nie .

co może być przyczyna owego wycieku?????????

w moście nie brakuje mi oleju bo sprawdzam dość często, raz musiałem dolać 200 ml po dolaniu nie ciekło minęło około 3 miesięcy i znów się pojawił olej na drugim kole

lesmen - 01-11-2010, 14:14

Miałem tak samo. Musisz wymienić łożyska z uszczelniaczami. Być może wystarczyła by wymiana samych uszczelniaczy łożysk (jakby udało się Ci je dostać) choć sporo roboty przy tej wymianie i radziłbym od razy komplet wymieniać. Ja dostałem japoński komplet po 80zł na stronę.
waclaw2727 - 01-11-2010, 17:49

lesmen napisał/a:
Miałem tak samo. Musisz wymienić łożyska z uszczelniaczami. Być może wystarczyła by wymiana samych uszczelniaczy łożysk (jakby udało się Ci je dostać) choć sporo roboty przy tej wymianie i radziłbym od razy komplet wymieniać. Ja dostałem japoński komplet po 80zł na stronę.



dzięki za podpowiedz to znaczy zaczynam szukać owego uszczelniacza i łożysk

flinston - 02-11-2010, 22:43

albo cylinderek hamulcowy cieknie ale wtedy ubywał by płyn hamulcowy co byś zauważył po kontrolce także to będzie raczej olej z mostu
waclaw2727 - 03-11-2010, 07:18

flinston napisał/a:
albo cylinderek hamulcowy cieknie ale wtedy ubywał by płyn hamulcowy co byś zauważył po kontrolce także to będzie raczej olej z mostu


to nie to bo płyn jest ok i hamulce suche

polaff - 03-11-2010, 09:32

waclaw2727 napisał/a:
flinston napisał/a:
albo cylinderek hamulcowy cieknie ale wtedy ubywał by płyn hamulcowy co byś zauważył po kontrolce także to będzie raczej olej z mostu


to nie to bo płyn jest ok i hamulce suche


poza tym cieknący płyn nie objawia się plamami tak blisko środka piasty

speedy - 07-01-2011, 13:11

Kolego "lesmen" może zupełnie nie w temacie ale nie znalazłem na forum i ani ja, ani znajomy mechanik nie mógł się uporać.W czym rzecz;Wymiana łożysk z tyłu. Wszystko ok aż do momentu gdzie trzeba dobrać się do pierścienia który trzyma łożysko..piasta z półosią na wierzchu, seger zdjęty i dalej stop.
Masz może jakiś sposób aby go ściągnąć, czy jakiegoś szpeja trzeba sobie wyprodukować?

1405 - 07-01-2011, 16:28

speedy napisał/a:
Kolego "lesmen" może zupełnie nie w temacie ale nie znalazłem na forum i ani ja, ani znajomy mechanik nie mógł się uporać.W czym rzecz;Wymiana łożysk z tyłu. Wszystko ok aż do momentu gdzie trzeba dobrać się do pierścienia który trzyma łożysko..piasta z półosią na wierzchu, seger zdjęty i dalej stop.
Masz może jakiś sposób aby go ściągnąć, czy jakiegoś szpeja trzeba sobie wyprodukować?
Metoda podejrzewam bardzo prosta-sama piłka do metalu lub jeżeli czujesz się na siłach to szlifierka i trzeba ten pierścień podciąć. Trzeba tylko, uważać żeby nie ryznać przy tym półośki, bo może z czasem się ukręcić.
Nadcięty zejdzie bez problemu nie robiłem tego w pajerce ale swego czasu zmieniałem łożyska na półosiach w fiacie 125p myślę ze metoda osadzania jest w obu przypadkach jednakowa. Pierścienie są elementami jednorazowymi i po montażu łożyska nowy pierścień należy nagrzać do czerwoności i wrzucić na półośkę. Dzięki połączeniu na gorąco założony pierścień jest nie do zdarcia... no chyba że się zna na niego sposób:wink:
Powodzenia

speedy - 07-01-2011, 17:00

Dzięki. Tak też podejrzewałem a ten sam patent przy capri stosowałem. Niby w serwisówce jest do tego "specjalne" narzędzie i ani słowa o jednorazowości pierścienia ale kto tam wie. Mecher twierdzi że jak nowy to żaden "pasujący od innego" bo w sumie nie tędy droga. Cóż, poszukać pierścienia i samemu temat po raz kolejny przerabiać..Może jakąś foto-instrukcję po drodze zrobię.
1405 - 07-01-2011, 22:42

speedy napisał/a:
Dzięki. Tak też podejrzewałem a ten sam patent przy capri stosowałem. Niby w serwisówce jest do tego "specjalne" narzędzie i ani słowa o jednorazowości pierścienia ale kto tam wie. Mecher twierdzi że jak nowy to żaden "pasujący od innego" bo w sumie nie tędy droga. Cóż, poszukać pierścienia i samemu temat po raz kolejny przerabiać..Może jakąś foto-instrukcję po drodze zrobię.
Co niby masz kombinować...kup zestaw naprawczy łożyska tylnego koła i wszystko masz dopasowane przykładowo tutaj masz taki zestaw (indeks nr H25004)
http://sklep.intercars.com.pl/
No czy jest tylko ten pierścień coś nie jestem na podstawie zdjęć do końca przekonany trzeba by to upewnić...

speedy - 08-01-2011, 08:47

Dokładnie ten zestaw mam (co prawda 20 zeta tańszy) ale nie ma w nim wspomnianego pierścienia - jest łożysko dwa uszczelniacze i nic więcej. Podjadę do Filipowicza może mają.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group