Pajero I - zawieszenie tylne - koło
waclaw2727 - 27-10-2010, 11:09 Temat postu: zawieszenie tylne - koło witam czy ktoś mi może powiedzieć co to za otwór
http://picasaweb.google.p...7072500/Remont# co jakiś czas pojawia mi się tam olej raz z jednej strony raz z drugiej strony jakiś czas cieknie potem już nie .
co może być przyczyna owego wycieku?????????
w moście nie brakuje mi oleju bo sprawdzam dość często, raz musiałem dolać 200 ml po dolaniu nie ciekło minęło około 3 miesięcy i znów się pojawił olej na drugim kole
lesmen - 01-11-2010, 14:14
Miałem tak samo. Musisz wymienić łożyska z uszczelniaczami. Być może wystarczyła by wymiana samych uszczelniaczy łożysk (jakby udało się Ci je dostać) choć sporo roboty przy tej wymianie i radziłbym od razy komplet wymieniać. Ja dostałem japoński komplet po 80zł na stronę.
waclaw2727 - 01-11-2010, 17:49
lesmen napisał/a: | Miałem tak samo. Musisz wymienić łożyska z uszczelniaczami. Być może wystarczyła by wymiana samych uszczelniaczy łożysk (jakby udało się Ci je dostać) choć sporo roboty przy tej wymianie i radziłbym od razy komplet wymieniać. Ja dostałem japoński komplet po 80zł na stronę. |
dzięki za podpowiedz to znaczy zaczynam szukać owego uszczelniacza i łożysk
flinston - 02-11-2010, 22:43
albo cylinderek hamulcowy cieknie ale wtedy ubywał by płyn hamulcowy co byś zauważył po kontrolce także to będzie raczej olej z mostu
waclaw2727 - 03-11-2010, 07:18
flinston napisał/a: | albo cylinderek hamulcowy cieknie ale wtedy ubywał by płyn hamulcowy co byś zauważył po kontrolce także to będzie raczej olej z mostu |
to nie to bo płyn jest ok i hamulce suche
polaff - 03-11-2010, 09:32
waclaw2727 napisał/a: | flinston napisał/a: | albo cylinderek hamulcowy cieknie ale wtedy ubywał by płyn hamulcowy co byś zauważył po kontrolce także to będzie raczej olej z mostu |
to nie to bo płyn jest ok i hamulce suche |
poza tym cieknący płyn nie objawia się plamami tak blisko środka piasty
speedy - 07-01-2011, 13:11
Kolego "lesmen" może zupełnie nie w temacie ale nie znalazłem na forum i ani ja, ani znajomy mechanik nie mógł się uporać.W czym rzecz;Wymiana łożysk z tyłu. Wszystko ok aż do momentu gdzie trzeba dobrać się do pierścienia który trzyma łożysko..piasta z półosią na wierzchu, seger zdjęty i dalej stop.
Masz może jakiś sposób aby go ściągnąć, czy jakiegoś szpeja trzeba sobie wyprodukować?
1405 - 07-01-2011, 16:28
speedy napisał/a: | Kolego "lesmen" może zupełnie nie w temacie ale nie znalazłem na forum i ani ja, ani znajomy mechanik nie mógł się uporać.W czym rzecz;Wymiana łożysk z tyłu. Wszystko ok aż do momentu gdzie trzeba dobrać się do pierścienia który trzyma łożysko..piasta z półosią na wierzchu, seger zdjęty i dalej stop.
Masz może jakiś sposób aby go ściągnąć, czy jakiegoś szpeja trzeba sobie wyprodukować? | Metoda podejrzewam bardzo prosta-sama piłka do metalu lub jeżeli czujesz się na siłach to szlifierka i trzeba ten pierścień podciąć. Trzeba tylko, uważać żeby nie ryznać przy tym półośki, bo może z czasem się ukręcić.
Nadcięty zejdzie bez problemu nie robiłem tego w pajerce ale swego czasu zmieniałem łożyska na półosiach w fiacie 125p myślę ze metoda osadzania jest w obu przypadkach jednakowa. Pierścienie są elementami jednorazowymi i po montażu łożyska nowy pierścień należy nagrzać do czerwoności i wrzucić na półośkę. Dzięki połączeniu na gorąco założony pierścień jest nie do zdarcia... no chyba że się zna na niego sposób:wink:
Powodzenia
speedy - 07-01-2011, 17:00
Dzięki. Tak też podejrzewałem a ten sam patent przy capri stosowałem. Niby w serwisówce jest do tego "specjalne" narzędzie i ani słowa o jednorazowości pierścienia ale kto tam wie. Mecher twierdzi że jak nowy to żaden "pasujący od innego" bo w sumie nie tędy droga. Cóż, poszukać pierścienia i samemu temat po raz kolejny przerabiać..Może jakąś foto-instrukcję po drodze zrobię.
1405 - 07-01-2011, 22:42
speedy napisał/a: | Dzięki. Tak też podejrzewałem a ten sam patent przy capri stosowałem. Niby w serwisówce jest do tego "specjalne" narzędzie i ani słowa o jednorazowości pierścienia ale kto tam wie. Mecher twierdzi że jak nowy to żaden "pasujący od innego" bo w sumie nie tędy droga. Cóż, poszukać pierścienia i samemu temat po raz kolejny przerabiać..Może jakąś foto-instrukcję po drodze zrobię. | Co niby masz kombinować...kup zestaw naprawczy łożyska tylnego koła i wszystko masz dopasowane przykładowo tutaj masz taki zestaw (indeks nr H25004)
http://sklep.intercars.com.pl/
No czy jest tylko ten pierścień coś nie jestem na podstawie zdjęć do końca przekonany trzeba by to upewnić...
speedy - 08-01-2011, 08:47
Dokładnie ten zestaw mam (co prawda 20 zeta tańszy) ale nie ma w nim wspomnianego pierścienia - jest łożysko dwa uszczelniacze i nic więcej. Podjadę do Filipowicza może mają.
|
|
|