Sigma/Diamante Techniczne - Problem ze skrzynią automatyczną
Jaca - 27-10-2010, 18:53 Temat postu: Problem ze skrzynią automatyczną Witam!!
Mam problem ze skrzynią. Przy połozeniu R wszystko gra, gdy wrzucam D muszę odczekać z 2-4s aż "zaskoczy" . Podczas zmiany 3-4 czasami obroty wzrosną zanim zaskoczy. Co to może być? Kick-band?
Pozdrawiam
lukasz12 - 27-10-2010, 19:17
Opisz w jakich warunkach to się zdarza, jak często itd. Diagnostyka automatu na odległość to i tak wróżenie z fusów. Najprościej na początek byłoby zmierzyć ciśnienia na poszczególnych obwodach bo jest to nieinwazyjna metoda diagnostyczna, a jest w stanie sporo powiedzieć.
Ponadto podstawowe pytanie jak filtr i olej - kiedy i czy w ogóle zmieniane?
Jaca - 28-10-2010, 19:22
Dzięki za odpowiedź. Postanowiłem na początek zmienić olej i filtr. Optymistycznie wyjechałem na jazdę testową, a sigma postanowiła zrobić psikusa: nie ma dwójki! Sprawdziłem błędy: nr 52 czyli czujnik obrotów A, lub kick band slipage. Zastanawia mnie czy to przez zmianę oleju bo dawno nie był zmieniany ? kostki czujników nie ruszałem Jutro planuję zmierzyć ciśnienia. Jakieś pomysły?
lukasz12 - 28-10-2010, 21:59
Z objawów które podajesz domyślm się że jest to raczej mechaniczna usterka. A przypadkiem czwarty bieg działa czy może jest wyłączony guzikiem OD OFF na lewarku?
A jak pozostałe objawy które występowały wczesniej tzn. to powolne zapinanie biegów? (to co opisałeś wcześniej)
Bo w przypadku uszkodzenia tego hamulca powinien być też problem z 4tym biegiem.
Generalnie wymiana oleju w skrzyni w której był stary olej i to nie wiadomo jak długo nie jest zalecana. Na jakiej firmy olej wymieniłeś teraz? W wariancie optymistycznym zużyciu uległy tarczki w tym hamulcu, w wariancie pesymistycznym mogło coś ulec zmieleniu. Nie chcę straszyć, ale doświadczenie uczy że rzeczywistość bywa dla na brutalna, tak jak w kawale - Kto to jest pesymista? Opytmista z doświadczeniem życiowym.
krzysiek65 - 28-10-2010, 22:50
Czy poziom oleju sprawdzałeś w pozycji N?
Jaca - 29-10-2010, 00:11
Nie strasz!!!!!!! Zmieniłem na Pentosin ATF1 syntetyk... ale nie było niepokojących dzwięków. mam nadzieje ze to nie wina zmiany oleju, poziom sprawdzałem kilka razy.
Wczytałem się trochę w manualu o skrzyni i wydaje mi połaczenie dwóch problemów: sprzęgło jednokierunkowe : opóźnione zaskoczenie przy uruchamianiu DRIVE i szarpanie przy redukcji 2-1 oraz źle wyregulowane kickdown serwo lub zużyty kickband powoduje skok obrotów przy przełączaniu 3-4. Regulowal ktos kickdown serwo? te sprzeglo OWC jest wymienne?
pozdr
lukasz12 - 29-10-2010, 11:29
Wymienne jest wszystko tylko rozebranie skrzyni i złożenie żeby chodziło to nie jest taki chlebek z masełkiem. Nie jest to niewykonalne, ale osobiście trochę się bym bał to robić w domu, choć akurat tak się składa że będę miał do zrobienia skrzynię znajomego.
Jaca - 01-11-2010, 00:00
Dwójka wróciła ! W pośpiechu źle złożyłem jeden z zaworów magistrali olejowej. Przy okazji jak była zdemontowana mogłem sprawdzić luz opaski kickband - czy ona powinna byc taka luźna że między tłok włożyłem płytkę z chyba z 5mm grubą. Po za tym po wymianie oleju niedomagania pozostały, zwłoka w uruchomieniu D i skoki obrotów przy zmianie na wyższy bieg.
lukasz12 - 01-11-2010, 01:52
Jaca napisał/a: | Dwójka wróciła ! W pośpiechu źle złożyłem jeden z zaworów magistrali olejowej. Przy okazji jak była zdemontowana mogłem sprawdzić luz opaski kickband - czy ona powinna byc taka luźna że między tłok włożyłem płytkę z chyba z 5mm grubą. Po za tym po wymianie oleju niedomagania pozostały, zwłoka w uruchomieniu D i skoki obrotów przy zmianie na wyższy bieg. |
Dalej bym obstawiał sprawdzenie ciśnień. Jeśli wyjdą jakieś dziwne wskazania to płyta sterująca do podmiany/sprawdzenia. Jeśli nie to jest problem. Opaskę KICK-DOWN moge sprawdzić we wtorek bo mam na wierzchu skrzynię wiec musisz poczekać. Jesli czujesz sie na siłach to sciągnij serwisówkę MAGNA WORKSHOP. Bardzo ładnie opisane działanie skrzyni i wszystkich elementów wykonawczych, aż się dziwię że nie ma tego w książce o SIGMIE/DIAMANTE. (strona 350).
http://www.megaupload.com/?d=EYISLWSJ
lukasz12 - 02-11-2010, 22:11
Wygląda na to że skok pomiędzy tłoczkiem kickdown a opaską wynosi okolo 2.5-3 mm. Myślę że maksymalnie weszłaby tam moneta 2 zł.
Jaca - 02-11-2010, 23:36
Dzięki za informacje. Szykuję się więc do regulacji Na dniach będę miał czujnik ciśnienia więc mam nadzieje wszystkiego się dowiem. Oczekuje relacji z naprawy skrzyni
adpiekar - 18-01-2012, 17:02
Witam.
Mam taki przypadek,przy 2000tys.obrotów jest taki objaw po nagrzaniu,że przy zmianie z 2 na 3 tak jakby się sprzęgło ślizgało. Mam skrzynię automatyczną, najpierw jest wzrost obrotów a później zahaczy bieg i jedzie normalnie. Jak jest zimna skrzynia nie ma takich objawów .
wojtas - 19-01-2012, 00:41
Tak jak już wcześniej pisał Łukasz. Należy zacząć od sprawdzenia ciśnień. Nie zaszkodzi sprawdzić jakie błędy zarejestrował sterownik skrzyni. Prawdopodobną przyczyną będzie spadek ciśnienia oleju w danym układzie spowodowany zacinającym się elektrozaworem. Warto też podmienić sam sterownik i tym samym wykluczyć jego uszkodzenie. Jak zwykle na koniec dodam, że są to tylko moje przypuszczenia.
VirMan - 19-01-2012, 15:13
a olej z filterkiem kiedy ostatnio zmieniany ?
adpiekar - 19-01-2012, 21:39
Olej i filterek zmieniany niecałe 30000 tys. temu. Ale ostatnio kolizja z panem dzikiem była i jak odebrałem autko to po jakimś czasie takie cyrki zaczęły się dziać. Wymieniana chłodnica była główna, a ta od automatu też pewnie zdejmowana była . Oprócz tego jak dam w gaz to i przerywać zaczyna ale silnik tak jakby paliwa nie dostawał i zapala się check engine ,dzieje się tak i na benzynie jak i na gazie. Ale najbardziej to boję się o skrzynię.
|
|
|