To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Pajero 3,2 DiD problem z narastającymi obrotami

Abarth - 27-10-2010, 19:41
Temat postu: [3.2 DID] Pajero 3,2 DiD problem z narastającymi obrotami
Witam Serdecznie,

Panowie jestem tu nowy i szukam pomocy :roll: Posiadam Pajero z 2002r motor 3,2 DiD wersja long problem z moim miśkiem to rosnące obroty silnika po odpaleniu
Auto trzyma 1300 obr natomiast jak wcisnę nawet delikatnie pedał gazu od razu wskakuje na 3tys obr i albo je trzyma i nie spadają albo spadają do 1300obr... zdarza się również że bez mojej ingerencji tj dodawanie gazu obroty same zaczynają rosnąć i nie spadają...
Mechanik doradził mi że to zawór EGR wymieniłem go na używkę wcześniej czyszcząc zarówno stary jak i ten nowy jednakże po założeniu ani jeden nie rozwiązał problemu ponadto próbowałem również przekładać tą blaszkę (metalową uszczelkę od egr'u), odpinać czyścić kostkę i dalej to samo :(

Czy ktoś mógłby mi pomóc :?: :?: gdzie mogę szukać jeszcze przyczyny takiego zachowania :?:

Z góry bardzo dziękuje :wink:

bkoch - 28-10-2010, 13:36

Witam wszystkich moim zdaniem objawy wskazują na zabrudzony potencjometr pedału gazu . :rolleyes:
Abarth - 04-11-2010, 21:45

]a czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć jak sprawdzić potencjometr pedału gazu ewentualnie jeszcze elektrozawór który może być za te objawy odpowiedzialny :?: :?:

Jakieś wskazówki instrukcje mile widziane ewentualnie foto :roll:


Nikt nie pomoże??

zbyszekm2 - 04-11-2010, 22:31

niestety trudno będzie ci zmierzyć potencjometr. Prawdopodobnie musisz podpiąć drugi aby to wykluczyć..
Zobacz jak działa na luzie silnik po włączeniu klimy i wyłączeniu?

Abarth - 07-11-2010, 10:49

zbyszekm2 napisał/a:
niestety trudno będzie ci zmierzyć potencjometr. Prawdopodobnie musisz podpiąć drugi aby to wykluczyć..
Zobacz jak działa na luzie silnik po włączeniu klimy i wyłączeniu?


Dziękuje za odzew już traciłem nadzieje :-X

czy potencjometr to element oznaczony nr 1 ??



jaka jest zależność klimy do tych objawów??

kolejne moje pytanie : czy da się sprawdzić elektrozawór bo też wymienialiście go jako prawdopodobną przyczynę i jak on wygląda mile widziane foto :roll:

Przepraszam że tak marudzę ale sam chciałbym do tego dojść co jest nie tak wcześniej nie miałem problemów z miśkiem ale z tymi obrotami nie poradził sobie serwis w katowicach (kompetencje mechaników pozostawiały wiele do życzenia z racji tego że pracuje w branży posunę się o takie stwierdzenie) bo też czyścili egr jakiś rok temu niestety nic to nie zmieniło auto jeździło i samo się jakoś naprawiło niestety jakiś czas stało po stłuczce i problem powrócił a że jak pisałem wcześniej wymieniłem egr i dalej mam te same objawy więc przyczyną może być coś innego być może właśnie potencjometr bądź elektrozawór :roll:

Bartek5 - 07-11-2010, 13:24

Abarth napisał/a:
jaka jest zależność klimy do tych objawów??


Taka, że jak włączysz klimę to obroty powinny lekko wzrosnąć a jak wyłączysz to powinny spaść.

pozdrawiam

Abarth - 07-11-2010, 17:07

Bartek5 napisał/a:
Abarth napisał/a:
jaka jest zależność klimy do tych objawów??


Taka, że jak włączysz klimę to obroty powinny lekko wzrosnąć a jak wyłączysz to powinny spaść.

pozdrawiam


Nic się nie dzieje po włączeniu klimy :|

ponadto odkręciłem dziś przepustnicę przed nią jest zwężka aluminiowa w której jest wkręcony jakiś czujnik sprawdziłem wtyczkę okazało się że kable są poprzecierane zaizolowałem je,przeczyściłem styki, następnie wyciągnąłem przepustnicę wraz z elektrozaworem również sprawdzałem wtyczkę oraz przeczyszczałem styki teraz pytanie gdy silnik jest zgaszony przepustnica powinna być zamknięta?? a gdy chcemy odpalić powinna się maksymalnie otworzyć??

odkręciłem tą pokrywkę od elektrozaworu wygląda okey,

po złożeniu i odpaleniu normalnie pracował przez chwilę na 900obr jednakże jak dodałem delikatnie gazu od razu obroty zaczęły rosnąć ręce odapają :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group