Sigma/Diamante Techniczne - Pali bezpiecznik tylnych świateł, SRS świeci się
BolkoS - 28-10-2010, 17:53 Temat postu: Pali bezpiecznik tylnych świateł, SRS świeci się Witam wszystkich.
Od kilku dni mam problem z tylnym lewym światłem postojowym. Na początku wymiana żarówki, oczywiście nie pomogła. Wymiana bezpiecznika pomogła na krótko bo po chwili znowu spalił się. Dodam, że śwaitła stop działają i nie ma znaczenia czy auto jest włączone czy wyłączone, wystarczy że są włączone postojówki i bezpiecznik "pstryk".
Żeby całej historii dodać smaku to dziś zaświeciła mi się czerwona kontrolka SRS. W czym może być problem? Pewnie jakieś zwarcie - tylko gdzie?
Z góry dzięki za pomoc
plecho1 - 28-10-2010, 20:59
Postojówki ze stopem nie mają nic wspólnego a stop w wielu autach działa z wyjętym kluczykiem ze stacyjki.
A z tym palącym się bezpiecznikiem, to nie montowałeś czasem innego radia?
Normalnie w miśkach nie ma masy do radia i można ją pomylić z kablem sterującym ściemnianiem radia gdy włączymy światła. Normalnie działa jak masa ale jak włączymy postojówki to pojawia się na nim napięcie i może być taka sytuacja.
BolkoS - 28-10-2010, 21:18
Mam radio zamontowane od 7 lat to samo, nic nie grzebałem z podświetlaniem radia. Zastanawiam się tylko czy ten bezpiecznik od tylnych świateł ma jakiś związek z kontrolką SRS? Czy jest jakiś bezpiecznik lub przekażnik do SRS?
pozdrawiam
plecho1 - 29-10-2010, 07:48
SRS to całkiem osobny układ i że sie zapaliła to raczej zbieg okoliczności.
A jeśli spali ci sie ten bezpiecznik to nie świecą obydwie tylne lampy pozycyjne czy lampy pozycyjne z lewej strony auta?
Na początek przeczyść kostki podłączeniowe w tylnych lampach, czasem jak w lampach nie ma masy to dzieją się dziwne historie.
BolkoS - 29-10-2010, 08:21
świeci się tylko prawa lampa postojowa
cobretti - 29-10-2010, 10:06
witam jak nie ma masy w lampach z tyłu to albo nic nie świeci albo jażą się tak delikatnie wszystkie. przepalający się bezpiecznik to zwara wypnij baterie i klosz z kostki i sprzwdź omomieżem przejście do masy i daj znać o wynikach.
BolkoS - 29-10-2010, 11:02
nie jestem elektrykiem ale prościej mówiąc to mam odłączyć akumulator i sprawdzić przejście z przewodu prądowego do masy na stykach kostki - tak?
plecho1 - 29-10-2010, 12:16
Żeby tak sprawdzić to trzeba wyjąć bezpiecznik od tej strony i wyjąć żarówkę z postojowej przedniej, a jeśli podświetlenie zegarów też jest na tym bezpieczniku to trzeba by wyjąć wszystkie żarówki od podświetlenia bo przejście do masy dalej będzie przez te wszystkie żarówki które są w tym obwodzie więc jeśli podświetlenie jest na tym bezpieczniku to nie jest to dobry sposób zresztą potwierdzi on tylko że jest zwarcie ale nie pozwoli go zlokalizować.
Akumulatora nie trzeba odłączać bo jak światła są wyłączone to tak jakby był odłączony akumulator.
BolkoS - 29-10-2010, 13:04
więc jak można to sprawdzić?
[ Dodano: 29-10-2010, 19:52 ]
Oto moje spostrzeżenia po krótkich poszukiwaniach przyczyny. Na początek zresetowałem komputer ale to nie pomogło pozbyć się błedu SRS. Okazało się, że brak jest również świateł cofania (spalony bezpiecznik) i ku mojemu zdziwieniu po założeniu nowego bezpiecznika do świateł cofania zniknęła kontrolka SRS (WTF). Teraz światła cofania raz się świecą a raz nie. Jeżeli chodzi o tylne światła postojowe to nadal pali bezpiecznik, jutro znowu bedę szukał i dam znać.
pozdrawiam
cobretti - 29-10-2010, 20:48
akumulator odłanczam dla pewności ano z racji tego że jeśli mamy do czynienia ze zgrzanymi kabelkami do siebie rużnych obwodów może pojawić się napięcie a używam służbowego miernika za jakieś 700pln i nie stać mnie na błędy. kolega plecho1 ma racje przepraszam zapomniałem dodać że należy wypiąć koste z całą wiązką biegnącą do tyłu auta z pod skrzynki z bezpiecznikami. prawdopodobnie w aucie stopiły Ci się kabelki z powodu przeciążenia instalacji. ja bym zaczoł od zdjęcia listw wzdłusz progów i prześledzenia trasy kabli od skrzynki w kirunku tyłu auta, mam schemat instalacji spróbuje wysłać
VirMan - 29-10-2010, 21:13
są pełne schematy na forum i necie do sigmy i diamante. SRS nie ma prawa ci gasnąć przez wsteczny - sprawdź kable i powiedz czy masz sprawne poduszki. Na schemacie widać co gdzie idzie i jak powinno być podłączone.
cobretti - 29-10-2010, 21:15
podaj adres email to wyśle bo nie umiem lub nie moge dodawać załączników
VirMan - 29-10-2010, 21:16
ogólnie opisz zachowanie kontrolek po przekręceniu stacyjki - najdokładniej jak się da.
BolkoS - 30-10-2010, 08:59
mail: szymondav@o2.pl
pozdrawiam
cobretti - 10-11-2010, 10:41
witam napisz co był
|
|
|