To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Koło dwumasowe

rezon - 30-10-2010, 07:37
Temat postu: [II 2.0 DID] Koło dwumasowe
Ponieważ przebieg leci, a sprzęgło zaczyna mi wykazywać pewien poziom zużycia to kupiłem u naszych zachodnich sąsiadów polecanych przez mitsu00 komplet sprzęgła. Nie widzę natomiast nigdzie koła dwumasowego do naszych czołgowozów. Widział ktoś ofertę zamienników? Wszędzie tylko do 2.2.
mitsu00 - 30-10-2010, 10:01
Temat postu: Re: Koło dwumasowe
rezon napisał/a:
Ponieważ przebieg leci, a sprzęgło zaczyna mi wykazywać pewien poziom zużycia to kupiłem u naszych zachodnich sąsiadów polecanych przez mitsu00 komplet sprzęgła. Nie widzę natomiast nigdzie koła dwumasowego do naszych czołgowozów. Widział ktoś ofertę zamienników? Wszędzie tylko do 2.2.

Zadzwoń do chłopaków z www.mksserwis.pl Pomoga na bank. dodatkowo dają rabat do 30% na części dla Maniaków.

13zbyszek13 - 30-10-2010, 11:16

rezon napisał/a:
Ponieważ przebieg leci, a sprzęgło zaczyna mi wykazywać pewien poziom zużycia to kupiłem u naszych zachodnich sąsiadów polecanych przez mitsu00 komplet sprzęgła. Nie widzę natomiast nigdzie koła dwumasowego do naszych czołgowozów. Widział ktoś ofertę zamienników? Wszędzie tylko do 2.2.


To ile przejechałeś km że myślisz o wymianie ?

rezon - 30-10-2010, 14:09

13zbyszek13 napisał/a:
ile przejechałeś km że myślisz o wymianie
83kkm i zaczyna wykazywać nieco zużycie. Prawdopodbnie przy 120kkm będzie do wymiany, ale nie wiem czy nie zrobię przy okazji wymiany rozrządu wcześniej. bardzo duże znaczenie ma dla mnie bezawaryjność sprzętu, stąd wzorem branży lotniczej nie czekam na awarię tylko jak wystepują oznaki zużycia - wymieniam. Jak sprzęglo, to pasuje i dwumasa, mimo że nie ma oznak awarii.
13zbyszek13 - 30-10-2010, 14:10

ale 83 kkm to niewielki przebieg jak na sprzęgło
mitsu00 - 30-10-2010, 14:33

13zbyszek13 napisał/a:
ale 83 kkm to niewielki przebieg jak na sprzęgło

Wydaje mi się że w mocnym dizlu z manualem to nie warto trzymac się tej reguly....

jaca71 - 30-10-2010, 14:41

rezon napisał/a:
Prawdopodbnie przy 120kkm będzie do wymiany, ale nie wiem czy nie zrobię przy okazji wymiany rozrządu wcześniej.

A rozrząd daje jakieś oznaki zużycia że chcesz wymieniać? Przecież tego normalnie się nie wymienia przez całookres eksploatacji :shock:

mitsu00 - 30-10-2010, 14:51

jaca71 napisał/a:
A rozrząd daje jakieś oznaki zużycia że chcesz wymieniać? Przecież tego normalnie się nie wymienia przez całookres eksploatacji

To zajrzyj do listy czynności serwisowych czolgowozu 2.0 DiD. Jeśli się nie mylę to przy 100-120tys. km przebiegu podlega on wymianie. W 2.2 HDI przy 240 tys. km.

janekzpolic - 30-10-2010, 16:19

jaca71 napisał/a:
rezon napisał/a:
Prawdopodbnie przy 120kkm będzie do wymiany, ale nie wiem czy nie zrobię przy okazji wymiany rozrządu wcześniej.

A rozrząd daje jakieś oznaki zużycia że chcesz wymieniać? Przecież tego normalnie się nie wymienia przez całookres eksploatacji :shock:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: jak jest łańcuch to wytrzymuje 400kkm ale pasek trzeba wymieniać zawsze,skąd pomysł że tego się nie wymienia ? :shock:
rezon - 30-10-2010, 16:48

mitsu00 napisał/a:
To zajrzyj do listy czynności serwisowych czolgowozu 2.0 DiD. Jeśli się nie mylę to przy 100-120tys. km
dokładnie 120kkm. A ponieważ nie lubię zbyt wielu spraw pozostawiać przypadkom, to zaczynam się rozglądać za kołem dwumasowym, żeby tak jak pisałem zrobić tak jak trzeba wszystko. Oprócz rozrządu i sprzęgła poleci jeszcze pompa wody.
mitsu00 napisał/a:
Wydaje mi się że w mocnym dizlu z manualem to nie warto trzymac się tej reguly....
całkowicie się z tym zgadzam. mam od ponad 20kkm 165KM, nogę mam ciężką, więc nie będę czekał, aż sprzęgło odmówi mi współpracy, tylko jak czuję pod nogą, że działa inaczej niż na początku to je wymienię. I tak będę musiał odstawić auto na cały dzień i tak, a wolę zrobić to wtedy kiedy sobie zaplanuję niż kiedy będę musiał. W końcu oprócz tego, że uczę to pomagam czasami ludziom planować i realizować nawet dość skomplikowane przedsięwzięcia i wiem co to jest zarządzanie ryzykiem.
jaca71 - 30-10-2010, 16:56

mitsu00, janekzpolic,
Ale ja Wam nie bronie wymieniać paska rozrządu, ale po co chcecie wymieniać rozrząd? Daje jakieś negatywne objawy?

rezon - 30-10-2010, 17:02

jaca71 napisał/a:
po co chcecie wymieniać rozrząd
rozrząd w sensie pasek+chyba rolka napinacza albo cały napinacz. Chyba niemal każdy tak to rozumiał, a nie w sensie pasek, koła, wałek rozrządu, popychacze (dźwignie), uszczelniacze, itd...
jaca71 - 30-10-2010, 17:06

rezon, To miał być taki figlarny żarcik w ramach walki z bylejakością języka polskiego jak np. w dieslu, w benzynie, w kombi, w automacie i wymieniam rozrząd zamiast pasek rozrządu :P
13zbyszek13 - 30-10-2010, 20:36

jaca71 napisał/a:
rezon, To miał być taki figlarny żarcik w ramach walki z bylejakością języka polskiego jak np. w dieslu, w benzynie, w kombi, w automacie i wymieniam rozrząd zamiast pasek rozrządu :P


Ups jaki fajny żarcik :D :D :D :oops:

Gunner - 31-10-2010, 19:33

Lepiej napiszcie ile was skasuja za te przygode w ASO? :mrgreen:
Ja pytalem jakios tak po ostatnim przegladzie (90t/km) i sie usmialem z ceny robocizny!
Po za tym tak jak juz wczesniej pisalem gdzies ... :arrow: koles ,ktory pracowal w VW a tez ma juz od lat swoj dosc popytny warsztat w trojmiescie,stwierdzil,ze wszystkie TDI uzywane w miescie spokojnie dociagaja do 120tys.Zas jezdzac na trasach bez problemow dociagaja 150tys/km.I wydaje mi sie ze warto mu wierzyc,pol zycia przerobil przy TDI.
Tez myslalem ze mojego bede robil przy 90 ale porozmowie nim dalem sobie na luz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group