To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - wibracje

tompol34 - 30-10-2010, 21:03
Temat postu: wibracje
Niepokoją mnie ostatnio wibracje w zakresie 1950 -2000 rpm po przekroczeniu objaw ustaje jakby coś wpadało w rezonans, jeszcze wyraźniej wyczuwalne na zapiętym przednim napędzie. Objaw występuje tylko podczas jazdy. Czyżby jakieś poduszki zawieszenia silnika?
zbyszekm2 - 30-10-2010, 21:55
Temat postu: Re: wibracje
tompol34 napisał/a:
Niepokoją mnie ostatnio wibracje w zakresie 1950 -2000 rpm po przekroczeniu objaw ustaje jakby coś wpadało w rezonans, jeszcze wyraźniej wyczuwalne na zapiętym przednim napędzie. Objaw występuje tylko podczas jazdy. Czyżby jakieś poduszki zawieszenia silnika?

Zacznij od umycia od środka felg.

tompol34 - 30-10-2010, 22:00

felgi myte, nawet dzisiaj. Bez zmian. Dziękuję za szybką odpowiedź. Tak a'propos to będe musiał się dogadać w sprawie przeglądu po 180 tysiach na wiosnę?
zbyszekm2 - 30-10-2010, 22:09

To sprawdź w pierwszej kolejności stan opon, ew. zamień przednie na tył a tył na przód.
Sprawdź stan tarczy hamulcowych. Podnieś przednie koła i sprawdź w każdej płaszczyźnie czy koło nie ma luzu? jeśli będzie to zobacz na czy? Na piaście, na sworzniach, czy końcówce układu?

tompol34 - 30-10-2010, 22:21

Kierownica nie lata, stoi w miejscu, nawet przy gwałtownym hamowaniu, żadnych stuków, myszkowania na drodze. Ten hałas to bardziej jakby głośniejsza praca takie jakby wycie od silnika to chyba ale tylko w tym zakresie ja opisany w pierwszym poście?
zbyszekm2 - 30-10-2010, 22:24

Nie są to poduszki. Sprawdź jak napisałem aby wykluczyć te rzeczy. To jest automat/ Manual?
tompol34 - 30-10-2010, 22:26

Ok zrobię to po 1. Skrzynia automat. Dziękuję za podpowiedzi.
zbyszekm2 - 30-10-2010, 22:42

tompol34 napisał/a:
Ok zrobię to po 1. Skrzynia automat. Dziękuję za podpowiedzi.

Wibracje spowodowane tez sa często tarczami hamulcowymi a czasem nawet zaciski hamulcowe potrafią to wywołać, nawet tylne. Sa zapieczone lub otwory w jarzmach rozkalibrowane.

Szyszkowa - 31-10-2010, 09:41

To o czym piszesz słychać czy czuć ? To dźwięki czy odczuwalne wstrząsy ? Czy jedno i drugie ?
tompol34 - 31-10-2010, 13:51

bardziej słychać jak czuć, po prostu jakby głośniejsza praca podzespołów, ale tylko w zakresie obrotów 1950 -2000 potem jakby ustaje, możliwe że silnik zagłusza?
zbyszekm2 - 31-10-2010, 18:08

tompol34 napisał/a:
bardziej słychać jak czuć, po prostu jakby głośniejsza praca podzespołów, ale tylko w zakresie obrotów 1950 -2000 potem jakby ustaje, możliwe że silnik zagłusza?

To może przykręć osłonę od spodu!?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group