Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Układ Paliwa po kontroli - czujnik pompy WC
virago500 - 31-10-2010, 18:26 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Układ Paliwa po kontroli - czujnik pompy WC Witam!
Już po raz drugi wracam z tematem kodu usterek silnika - błąd 56 - układ paliwowy. Metodą eliminacji poddane sprawdzeniu zostały następujące elementy zaczynając od baku:
- pompa paliwa - rozebrana na części pierwsze - usunięte drobne zanieczyszczenia, paprochy , filtr na pompie przeczyszczony i przedmuchany kompresorem;
- przeczyszczone końcówki przewodów paliwowych
- wejście do pompy WC - wymienione filtry pompy WC - na wejściu, na powrocie.
Po wykonanych czynnościach nadal podczas jazdy pojawia się błąd silnika, auto traci moc , ma bardzo słaba reakcję na pedał gazu.
Jedyne co mi zostaje to wymiana czujnika ciśnienia ( czujnik sprawdzany na kompie - dawał ciśnienie w granicach 47 48 barów choć ciekawą kwestię jest to że w sekwencjach co pół sekundy zmieniał wartość ciśnienia np:
47,567 , 47, 677; 48, 003 itd.... do końca nie wiem czy to jest normalne!?
I tu moje pytanie ! jaka jest szansa na dorwanie czujnika pompy? czy to w ogóle jest realne i czy ma to sens ? czy może od razu rozglądać się za pompą??
aren195612 - 31-10-2010, 18:35
virago500 napisał/a: | 47,567 , 47, 677; 48, 003 | te wahania są normalne. Ten pomiar na postoju był?.
W czasie jazdy jest dużo większe zapotrzebowanie na paliwo.
Błąd 56 nie bierze się znikąd, jego pojawienie świadczy o tym że ciśnienie spada ci poniżej 20 bar. Czujnika jak potwierdza praktyka bym się nie czepiał. Jeżeli wogóle działa, znaczy że działa.
Zmierz, sprawdź woltomierzem jak szybki spada ci ciśnienie na pompie WC po wyłączeniu silnika.
virago500 - 31-10-2010, 18:56
Ok. pomiaru postaram się dokonać we wtorek. Jakie wskazanie powinno być prawidłowe?
Obawiam się ( poprawcie mnie jeżeli się mylę..) chyba trzeba będzie rozejrzeć się za pompą...
[ Dodano: 31-10-2010, 18:58 ]
aha - ważne - co do pomiaru pomiar dokonywany był podczas jazdy na różnych prędkościach od 20, 30 km/h do 180 km/h
aren195612 - 31-10-2010, 19:00
Nie powinno spadać natychmiast, świadczyłoby to o nieszczelnych zaworach w pompie. Wtedy wydajności nie będzie. Jak do 20 bar będzie schodzić ze 15 minut , jest ok.
Cytat: | aha - ważne - co do pomiaru pomiar dokonywany był podczas jazdy na różnych prędkościach od 20, 30 km/h do 180 km/h |
I wtedy błędu nie było????
virago500 - 31-10-2010, 19:04
tylko pytanie co będzie jak okaże się że jest odpowiednio wydajna i utrzyma ciśnienie ? błąd nadal będzie aktywny a nie ukrywam doprowadza mnie do szału włączający się błąd w czasie jazdy..
aren195612 - 31-10-2010, 19:28
virago500 napisał/a: | co będzie jak okaże się że jest odpowiednio wydajna i utrzyma ciśnienie ? |
Życzę ci żeby tak było. Lecz sądząc po tych objawach:
Cytat: | Po wykonanych czynnościach nadal podczas jazdy pojawia się błąd silnika, auto traci moc , ma bardzo słaba reakcję na pedał gazu. |
Wątpię…. Te objawy są właściwe dla „braku” paliwa, co potwierdza błąd 56.. Żeby być precyzyjnym- w tym momencie mówimy o sprawności całego układu paliwowego.Obyś nie był kolejnym który zaparł się na ten czujnik ciśnienia, bez weryfikacji manometrem nie zmieniaj go- to w końcu trochę kosztuje.
gigant87 - 31-10-2010, 19:55
Masz EvoScana? Podejrzewam, że tak, skoro znasz ciśnienie na pompie WC.
U mnie takie objawy dawała pompa paliwa w baku. Raz działała, raz nie
Jeśli pompa WC daje cały czas ok 50 bar to jest z nią wszystko w porządku. U mnie przez pewien czas dawała nawet ciśnienie zależne od otwarcia przepustnicy
Sugerowałbym wymianę właśnie tej pompy w baku, nowa kosztuje 100zł
Spróbuj jeszcze wymienić filtr paliwa jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
aren195612 - 31-10-2010, 20:25
Tak jak piszesz gigant87, jak kolega potwierdzi że po wyłączeniu silnika ciśnienie nie spada natychmiast, to trzeba wrócić do początku, przekaźnik sterujący załączaniem pompy, pompa w baku etc.
virago500 - 01-11-2010, 13:27
Jako pierwsze sprawdzę jak szybko spada ciśnienie na wyłączonym silniku. zobaczymy. a co do pompy paliwa to zobaczymy. Ciekawym jest fakt że zawsze błąd wyskakuje w zakresie powyżej 80 km/h .
Czyżby wynikało to ze zwiększonego zapotrzebowania na paliwo ?
gigant87 - 01-11-2010, 18:58
Niezależnie od zapotrzebowania na paliwo obie pompki dają takie samo ciśnienie.
W zależności od zapotrzebowania na paliwo, do baku wraca mniej lub więcej paliwa. Reguluje to regulator ciśnienia przy pompie WC.
virago500 - 02-11-2010, 07:42
Co do zakupu pompy padło stwierdzenie że nową kupię za 100 PLN? chyba chodziło o pompę z rozbiórki z innego auta?
Znalazłem dziś coś takiego w rozsądnej cenie . Co myślicie?
http://allegro.pl/mitsubi...1300080299.html
Po oznaczeniu i budowie widzę że to jest to samo. Jeżeli usterka nie zniknie będę bogatszy o nowe doświadczenie i nową pompkę;)
gigant87 - 02-11-2010, 08:12
100zł kosztuje nowa pompa niskiego ciśnienia- ta która jest pod bakiem. Kupowałem u japaneze.
Ile zaoszczędzisz? 50 zł na pompie? Lepiej kupić nową- przynajmniej pewna i z gwarancją.
virago500 - 02-11-2010, 16:05
A więc po rozmowie z japaneze ( i za jego poradą) zamówiłem filtr do pompy. Ciekawy jestem efektu. Druga w kolejności jest pompa - koszty niewielkie więc testujemy;)
gigant87 - 02-11-2010, 17:30
Jaki filtr do pompy?
virago500 - 02-11-2010, 19:05
Ha! i tu zaskoczenie! w cari po lifcie, model GDI montowane są pompy DENZO made in Japan. Pompa ma w sobie ( w środku całego modułu) czarny plastikowy element który kształtem przypomina półksiężyc . To jest właśnie filtr paliwa. Jak powiedział Japaneze zawiera w sobie bawełnę i włókna. Taka przyjemność kosztuje 70 PLN.
|
|
|