To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Off Topic - Passat 3B (96-99) vs. Mondeo Mk3 (00-05)

Serek - 02-11-2010, 08:38
Temat postu: Passat 3B (96-99) vs. Mondeo Mk3 (00-05)
Witajcie. Po rozstaniu z Galantem przymierzam się do kupna kombi w dieslu. Rozważam te dwa modele aut w cenie do 12 tyś. zł. Czy ktoś z Was mógłby napisać kilka słów na temat któregoś z nich ? Na co zwrócić uwagę...
Cezar - 02-11-2010, 11:30

Serek, artykul moze i stary, ale mam nadzieje ze cos sie przyda :wink:



Bylo to na naszym forum, ale nie pamietam gdzie :P

robertdg - 02-11-2010, 11:32

Serek napisał/a:
Witajcie. Po rozstaniu z Galantem przymierzam się do kupna kombi w dieslu. Rozważam te dwa modele aut w cenie do 12 tyś. zł. Czy ktoś z Was mógłby napisać kilka słów na temat któregoś z nich ? Na co zwrócić uwagę...
Jeżeli diesel, to z tych dwóch tylko Passat, 2.0 TDDi/TDCi/Di zostały mianowane na najgorsze diesle, pomimo tego, że są obsługiwane na łańcuchu, są awaryjne, paliwożerne (nawet 10litrów /100km ON po mieście) kultura pracy strasznie toporna, osprzęt silnika nie jest tani w eksploatacji (pompa wody, alternator, rozrusznik) znam przypadki zerwania paska rozrządu.

Passat 3B kosztowna eksploatacja multiwahacza (faktem jest, że sa tanie komplety wahaczy na allegro, ale ja bym tego do roweru nie zamontował), pozatym auto oklepane, majace swoje drobne mankamenty, jezeli chodzi o silnik diesla, to racjonalnym wyborem jest jednostka o mocy 110KM (np AHF, AFN), zadbany silnik jest oszczedny, a ponadto to Passat.

Ford ma słabą perforacje antykorozujną, kiepski lakier (odpryskuje tam gdzie jest bezpośrednio narażony na odpryski kamyczków) - najczesciej odpada na błotnikach przednich i poczatkach progów, tylnym obrysie blotnika, lubia korodowac drzwi po wewnetrznej stroni na spodzie.

Tak naprawde, w obu przypadkach możesz trafić na padake, jeżeli deycdujesz się na Forda, wybieraj z silnikiem TDDI 115KM, jeżeli na VW to z silnikiem 110KM

Serek - 02-11-2010, 14:40

Dzięki za opinie. Co do Forda to wyskoczył on w ostatniej chwili z racji rocznika i sylwetki, nie brałem go pod uwagę wcześniej. Przejrzałem forum Forda. Potwierdza się kiepska blacharka, o silnikach nie ma nic w jednym temacie, wszystko rozsiane.
Od początku brałem pod uwagę Passata z silnikiem AFN, myślałem też o automacie ale podobno awaryjne.
Za Fordem więc przemawia wyłącznie rocznik. Jeździ tego trochę po ulicach...

Andrew - 02-11-2010, 14:47

Serek jeśli już wybierać to raczej passat. Znajomy miał mondeo tddi, to ciągle jakieś awarie z tym silnikiem były... Passata widać wszędzie, ceny części nie powinny być drogie, więc jeżeli masz na oku te dwa modele, to zdecydowanie według mnie passat. Musisz się liczyć z tym, że możesz trafić egzemplarz z wielkim przebiegiem, do tego cofniętym, który może sprawiać tylko nie miłe niespodzianki :wink:
Serek - 03-11-2010, 21:25

Na razie twardo obstaję przy Passacie. W tej chwili tylko 110 konne wersje diesla. Znalazłem kilka 115-tek ale po internecie krążą niepokojące opinie (pompowtryskiwacze). Ktoś co wie na ten temat ?
robertdg - 03-11-2010, 21:51

Serek, jak na pompowtrysku to 131KM, znam wielu użytkowników tego silnika i w zasadzie nie narzekają, pomimo tego, że wiem jak niektórzy nim jeżdżą.

Jednakże ja bym się bardziej skłaniał do 110KM TDI, przypadłości z jakimi mogą się borykać te silniki, to pekąjący napinacz paska rozrządu, pękające szklanki zaworowe, jednakże te silniki uchodzą za udane jednostki, tymbardziej, że sa kompromisem jezeli chodzi o moc i osiągi, np w Golfie MKIV przy tym silniku, przy oszczędnej jeżdzie na trasie można zejsc do spalania rzedu niespełna 4l/100km, w sam raz dla emerytów ;-)

Serek - 04-11-2010, 13:22

Chyba od 98 roku lub od 99 montowane jeszcze do B5 - silniki TDI PD (pompowtryskiwacze) o mocy 115 KM (ATJ czy ATM). Ze skrzynią sześciobiegową.
Jest taki do kupienia, gość wymienił pompowtryski bo poprzednie były wg niego uszkodzone. Podobno są ekonomiczniejsze, żwawsze ale ten akurat silnik był montowany krótko, potem zmienili na te 101 i 130 KM.
Podobno nie lubią złej jakości paliwa, do tego silniki pękają czy coś takiego :|

robertdg - 04-11-2010, 14:01

Silnik -- Cylindry -- Zawory -- Parametry
1.9 TDI --- 4 ---- ---- 8 --- 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm 1996 do 2000 AHU, AHH VP
1.9 TDI --- 4 ---- ---- 8 --- 1896 cm³ 74 kW (100 KM) 250 Nm 2000 do 2005 AVB PD
1.9 TDI --- 4 ---- ---- 8 --- 1896 cm³ 81 kW (110 KM) 235 Nm 1996 do 2000 AFN, AVG VP
1.9 TDI --- 4 ---- ---- 8 --- 1896 cm³ 85 kW (115 KM) 285 Nm 1999 do 2000 AJM PD
1.9 TDI --- 4 ---- ---- 8 --- 1896 cm³ 85 kW (115 KM) 310 Nm 1999 do 2000 ATJ PD
1.9 TDI --- 4 ---- ---- 8 --- 1896 cm³ 96 kW (130 KM) 285 Nm 2000 do 2005 AWX PD
1.9 TDI --- 4 ---- ---- 8 --- 1896 cm³ 96 kW (130 KM) 310 Nm 2000 do 2005 AVF PD

2.0 TDI --- 4 ---- ---- 8 --- 1968 cm³ 100 kW (136 KM) 335 Nm 2003 do 2005 BGW PD

2.5 TDI --- 6 ---- ---- 24 --- 2496 cm³ 110 kW (150 KM) 310 Nm 1998 do 2003 AFB, AKN VP
2.5 TDI --- 6 ---- ---- 24 --- 2496 cm³ 120 kW (163 KM) 350 Nm 2003 do 2005 BDG VP
2.5 TDI --- 6 ---- ---- 24 --- 2496 cm³ 132 kW (180 KM) 370 Nm 2003 do 2005 BDH, BAU VP

Tak to występowało w Passacie B5 3B i 3BG

Serek - 04-11-2010, 14:37

Widzisz więc, że silniki ATJ i AJM są w ofercie Paska 3B przy roczniku 99 i 00. Niestety tylko przez rok. Fajny motor ale chyba niedopracowany.
Pozostaje chyba szukać AFN lub AVG.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group