To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] Jak uruchomic tempomat?

Anonymous - 19-10-2006, 13:44
Temat postu: [EA5W 2.5] Jak uruchomic tempomat?
Witam, jestem tu nowy. :)
Kupiłem z miesiąc temu galanta kombi, '97r V6. nie mogę odpalić tempomatu, włączam tajny przycisk "crusise main", wyświetla się na pomarańczowo w górnym lewym rogu napis i więcej nic! Sterowanko przy kierownicy góra, dół, do siebie, i tak ze sto razy aż mi się autostrada nie skończyła, i nic. Jak się odpala ten tempomat??? A może kupiłem grata ??Ktoś się zna na tempomatach?? Szczególnie z wrocka??
pzdr.
Pomoc potrzebna,

Moominek - 19-10-2006, 14:36

Po wciśnięciu przycisku "cruise main" wajha w dół ale troszkę dłużej. Krótkie przesunięcie w dół nie zapamiętuje ustawienia. Tak około 1 sek. należy przytrzymać w dół.
Anonymous - 19-10-2006, 15:07

Przećwicze ten manewr wieczorem, ale obawiam się że nie pomoże. Obawiam się że coś poszło w tempomacie. Sprawdzałem wężyki od podcisnienia, wydają się ok.
Marcino - 19-10-2006, 19:12

Trzeba trzymać dzwigienke w dół czasem nawet kilka sekund, ale w tym czasei nalezy utzrymywac równą prędkośc. Chyba niedziała poniżej 50km/h
POzdrawiam

Anonymous - 19-10-2006, 21:21

Wybaczcie być może głupie pytanie , ale jak to jest z tempomatem? Ustawia się żądaną prędkość i dopóki nie naciśniesz hamulca albo gazu to auto sobie jedzie z taką prędkością przez górki i dolinki. Po jakiejkolwiek ingerencji ustawiać trzeba ponownie, czy wracają wcześniejsze nastawy? Jak wygląda sprawa z manualną skrzynią- co w razie potrzeby redukcji?
Marcino - 19-10-2006, 21:30

Jak nacisniesz sprzeglo to kasuje, jak hamulec to kasuje, jak gaz to przyspiesza a jak puscisz gaz to wyrówna do zadanej prędkości.
Co do redukowania.. to chyba tylko jak masz słaby silnik i nie uciagnie na V biegu.
Nie wiedze sensu uywać tempomatu w korkach lub na kretych drogach...
POzdrawiam

Anonymous - 19-10-2006, 21:34

Tak gwoli ścisłości nie mam tempomatu. Czytając post zacząłem się zastanawiać jak to działa i w jakich warunkach warto używać. Jeżdżąc trochę po Polsce mam wrażenie ,że nie na wiele się to zdaje (pomijam autostrady). Ruch na drodze i różnie zachowujący się inni uczestnicy powodują,że muszę dość często korzystać z gazu, sprzęgła i lewarka zmiany biegów :twisted:
Pozdrowienia

saphire - 19-10-2006, 21:50

Gal66 napisał/a:
Ruch na drodze i różnie zachowujący się inni uczestnicy powodują,że muszę dość często korzystać z gazu, sprzęgła i lewarka zmiany biegów


i tutaj właśnie swoje zalety ma automat :) ja się już tak przyzwyczaiłem do tej wygody że jak się do służbowego auta przesiadam czasem to z wielkim bólem to robię :D bo z natury lenivy jestem wielce i jakoś nie chce mi się w korkach co chwilę wachlować pedałami i lewarem :)

BTW. jeszcze niecałe dwa miesiące temu nie dał bym się przekonać nikomu że automat to fajna sprawa - póki nie kupiłem Cari z automatem :)

roch_27 - 19-10-2006, 22:08

Już było nt tempomatu :wink:

CZYTAJ TO

pozdro

Anonymous - 24-10-2006, 11:20

na 80 % masz popsuty tempomat miałem to samo, do dzisiaj mi nie działa bo go nie w aucie leży u mechanika koszt okolo 150 zeta

chyba że odłączył ci się jeden z wężyków.

Anonymous - 24-10-2006, 21:52

w/g mnie tempomat to bajer bez sensu w polskiej zatłoczonej/zakorkowanej rzeczywistości.
Używałem żeby sprawdzić jak działa i czasem z nudów na długich trasach

Anonymous - 23-02-2007, 20:14

Moominek napisał/a:
Po wciśnięciu przycisku "cruise main" wajha w dół ale troszkę dłużej. Krótkie przesunięcie w dół nie zapamiętuje ustawienia. Tak około 1 sek. należy przytrzymać w dół.


Kupilem kilka dni temu Galanta V6. Tempomat dziala u mnie inaczej - tak mi sie wydaje.
1. W instrukcji obslugi jest napisane, ze dziala w zakresie predkosci 40-200 km/h.
2. Po wcisnieciu przycisku Cruise Main, aby uruchomic tempomat nalezy dwa razy przycisnac go w dol (jak klikanie myszka) - SET CRUISE. Nic nie trzeba przytrzymywac.
3. Jak juz jest uruchomiony i utrzymuje predkosc, to mozna zwiekszac ja lub zmniejszac dzwignia - w gore lub w dol.
4. Po wcisnieciu hamulca tempomat wylacza sie, ale mozna powrocic do poprzedniej predkosci klikajac dzwignia w gore...

To tyle. Mam nadzieje, ze nie mam innego tempomatu niz Wy.

Pozdrawiam
Pawel
Galant V6 '99

roch_27 - 24-02-2007, 12:20

pawel.k, opis działania tempomatu masz 4 posty wyżej :wink: wkleiłem nawet odnośnik w którym jest wszystko opisane :lol:

ps. Witamy na forum

pozdro

Anonymous - 24-02-2007, 12:33

roch_27 napisał/a:
pawel.k, opis działania tempomatu masz 4 posty wyżej :wink: wkleiłem nawet odnośnik w którym jest wszystko opisane :lol:

ps. Witamy na forum

pozdro



Dzieki za przywitanie,

Jednak w tych postach nie wyczytalem o zakresie predkosci, ani o dwukrotnym przesuwaniu dzwigni :-)

Chcialem byc dokladny :-)

Pozdrawiam
Pawel

czekoladka_1981 - 03-12-2007, 10:58

Czy jazda na tempomacie autostradą na odcinku 250 km z szybkością 120km/h jest bardziej oszczędna, chodzi mi o spalanie od trzymania nogi na gazie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group