To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - bezPB 95 a bezPB 98

puntspusy - 19-10-2006, 14:05
Temat postu: bezPB 95 a bezPB 98
Zamieszczam ten temat w naszej lancerowo - lancerskiej zakladce ze wzgledu na to ze posiadam wlasnie takie cudo.
A teraz do rzeczy, czy ktos wytlumaczy mi jakos w miare zrozumiale dlaczego gdy jezdzisz na bezolowioewej 98 auto pali mniej niz na bezPB 95 ? w jaki sposob liczba oktanowa tak na to dziala ?

akbi - 19-10-2006, 14:31

tutaj masz troche na ten temat .. myślę, że jest to tutaj wystarczająco opisane
http://www.mitsubishi-gra...der=asc&start=0

tomusn - 19-10-2006, 14:52
Temat postu: Re: bezPB 95 a bezPB 98
puntspusy napisał/a:
Zamieszczam ten temat w naszej lancerowo - lancerskiej zakladce ze wzgledu na to ze posiadam wlasnie takie cudo.

znaczy Lancera?
puntspusy napisał/a:

A teraz do rzeczy, czy ktos wytlumaczy mi jakos w miare zrozumiale dlaczego gdy jezdzisz na bezolowioewej 98 auto pali mniej niz na bezPB 95 ? w jaki sposob liczba oktanowa tak na to dziala ?

gdzieś widziałem takiego topica...

Karwoś - 22-10-2006, 23:06

A przypadkiem to nie jest tak że komputer oblicza ilość paliwa ( w pojedyńczym wtrysku) na podstawie mocy jaką rozwija silnik przy danym obciążeniu i to tak pokrótce bo tych danych jest dużo więcej. A no i jeżeli Pb 98 ma o ok 3% więcj oktanów to silnik będzie spalał o ok 3% mniej paliwa??

Ale to co napisałem to takie rozmyślania przy piwku ( tyle że nie pierwszym więc wybaczcie :) )

SnowDevil - 07-11-2006, 15:04

ej - ja ewidentnie zauwazam zmniejszenie zuzycia paliwa na pb 98
KaWu - 07-11-2006, 15:18

SnowDevil, w takich samych warunkach jazdy itp :?:
wojmi1 - 08-11-2006, 14:29

Paliwo ma wyzszy oktan - wot wsio. daje wieksza moc a komputerek nie przeszkadza,
Anonymous - 09-11-2006, 09:42

Z tego co ja sie orientuje z kolei oktanowosc paliwa wskazuje na jego wartosc energytczna. Wniosek z tego, moze byc wiec nastepujacy: Im wiecej energii silnikowi dostarcza dane paliwo, tym mniej go jest potrzebne, zeby ten silnik napedzic...
Krzyzak - 09-11-2006, 09:51

Kurcze - ile razy można:
ILOŚĆ OKTANÓW WSKAZUJE ODPORNOŚĆ PALIWA NA SPALANIE STUKOWE!

wojmi1 - 09-11-2006, 10:09

Cytat:
Kurcze - ile razy można:
ILOŚĆ OKTANÓW WSKAZUJE ODPORNOŚĆ PALIWA NA SPALANIE STUKOWE!
_________________

swieta racja kolego ale jak masz paliwo o wiekszej oktance to mozesz spalac bardziej jalowa mieszanke
wiecej powietrza i niema tego w/w zjawiska i sklad spalin sie poprawia i komputerek to widzi
jak bedziesz kiedys na slowacji wlej sobie 91 oktan to slabszy wiecej zezre.............

Anonymous - 09-11-2006, 11:17

Mnie w Koszycach kilka tat temu na pumpie Slovnaftu z miłym uśmiechem Słowak nalał 91-oktanową i nie odczułem żadnej różnicy. Co prawda był to jedyny raz. Powrót do Polski głównie autostradą i zaraz na BP przy granicy nalałem 98 żeby uzupełnić brakujące oktany. Nie chciałem tego robić na Słowacji bo paliwo dużo droższe i bałem się , że kolejny Słowak się pomyli. Moim zdaniem 98 jest mniej chrzczona i lepszej jakości. Każdy samochód , który użytkowałem zalany 98 mniej palił a silniczki lepiej wkręcały się na obroty.
Student - 09-11-2006, 12:03

Jeszcze trochę takich głupich tekstów i się Krzyżak wk.ży.
Panowie było na temat paliwka i oktanów trzeba "szukać"

sla - 09-11-2006, 13:26

Teoretycznie samochód powinien spalać mniej benzyny na PB 95 ponieważ ma ona wyższą wartość energetyczną niż PB 98. Ilość oktan nie ma tutaj znaczenia. W Polsce kupując benzynę , która praktycznie nie spełnia wielu norm trudno stwierdzić co tak naprawdę tankujemy dlatego takie rozważania ,że po tankowaniu benzyny X mniej spalamy nie ma sensu ponieważ jest to przypadek losowy, który nie pozwala na wyciągnięcie prawdziwych wniosków.
wojmi1 - 09-11-2006, 18:14

Student, jak go wkurzymy to nam powie-- to nie wersal czy inny wynalazek OK???
japas, 91 ta Slowacka to ma jedna przewage oni malo kombinuja . A tak nawiasem mowiac obecna cena 95Natural 36 SK /3.65 zl/
Sla -- zgadzam sie z twoim wywodem co do polskiej benzynki .

Anonymous - 10-11-2006, 00:50

Paliwo jak paliwo ma wplyw na spalanie stukowe oczywiscie, ale mialem kiedys to zjawisko w poprzednim aucie, jak sie nagrzał silnik przy gwaltownym przyspieszaniu dzwonilo niemilosiernie, auto bylo na gwarancji więc wymienili kompa-niby fabrycznie przeprogramowany i bylo ok jak reką odjął.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group