Forum ogólne - Mitsubishi i MiEV
akbi - 19-10-2006, 19:57 Temat postu: Mitsubishi i MiEV
Cytat: | Mitsubishi zaprezentowało pojazd testowy Mitsubishi Innovative Electric Vehicle (MiEV) – kolejny z serii, a pierwszy nowej generacji.
Samochód weźmie udział we wspólnym programie badawczym Mitsubishi Motors i firm energetycznych, które zaangażowały się w promocję pojazdów typu EV (z napędem elektrycznym). Firmy te przeprowadzą badania terenowe w celu zebrania danych o potencjalnych możliwościach wprowadzenia pojazdu na rynek. Mitsubishi dostarczy pojazdy na potrzeby badawcze i dokona analizy danych zebranych w trakcie testów.
i MiEV jest już trzecim pojazdem elektrycznym Mitsubishi z serii MiEV. Powstał on na platformie modelu i (mininicar). Konstruktorzy i MiEV zastąpili w nim konwencjonalny silnik spalinowy i zbiornik paliwa zespołem akumulatorów litowo-jonowych, przetwornikiem i innymi komponentami konstrukcyjnymi pojazdu typu EV w układzie z silnikiem umieszczonym z tyłu.
Konstrukcja zakładająca umieszczenie jednostki napędowej z tyłu posiada dwie zalety: pozwala zwiększyć przestrzeń w kabinie pojazdu oraz wygospodarować dużo miejsca dla elektrycznego silnika. Rozwiązanie umożliwia umieszczenie mechanizmu przeniesienia napędu przed osią tylną, dzięki czemu zwiększa się przestrzeń w kabinie pasażerskiej (4 miejsca). Rozwiązanie pozwala też bardzo zwiększyć przestrzeń w przedziale akumulatorów, co w rezultacie poprawia dzienny zasięg pojazdu. Umieszczona na pokładzie ładowarka akumulatorów pozwala doładowywać je przez zwykłe gniazdka elektryczne. Poza walorami praktycznymi i MiEV cechuje się w kilku kategoriach parametrami lepszymi w porównaniu z modelem bazowym. Dotyczy to wyższej wartości momentu obrotowego i niższego poziomu hałasu i wibracji (naturalne zalety wszystkich pojazdów typu EV). |
Ciekawe czy kiedyś do Lancera Evo wstawią silnik elektryczny
Anonymous - 19-10-2006, 20:15
niezły ,tylko ciekawe kiedy wejdzie do produkcji
Marcino - 19-10-2006, 21:36
To tak jak z hybryda Toyoty Prius chyba, dobre w miescie w korkach, a tak to sie szybko rozładuje i nici z oszczedności.
Eaton opracował hybryde dla DAF (małej ciężarówki) wyniki sa zsakakujące oszczedności na poziomie chyba 27%, to uuż jest sporo, ale ciezrówka to nie osobówka, czasem moze słuzyć jako dzwig i działać z elektrycznrgo silnika. A osobówka jednak tylko jezdzisz....
POzdrawiam
szczeslaw - 20-10-2006, 02:08
Wcześniej Mitsubishi opracowało małe silniki elektryczne, które mieściły się w kołach. Wykorzystując je, zrobili EVO MIEV z napędem na 4 koła - każde koło miało osobny silnik. Poza oczywistymi ograniczeniami, taka furka miałaby kilka istotnych zalet: brak strat na przeniesieniu napędu, bardzo ładny przbieg momentu obrotowego i rewelacyjny napęd na 4 koła. Po co komu jakieś aktywne dyfry? Przecież można sterować silnikiem w każdym kole z osobna, uzyskując kontrolę trakcji nieporównywalną ze wszystkim co było do tej pory.
Ciekawe czemu zarzucili projekt tych małych silników i w tym modelu wsadzili jeden większy silnik?
saphire - 20-10-2006, 07:24
Mając niezależne małe silniki elektryczne dla każdego koła - mogli dołożyć jakiś spalinowy mały dizel który by obracał mocnym generatorem prądu ładującym akumulatory i zasilającym te silniki. Dizel mógłby się włączac gdy trzeba i wtedy chodzić na optymalnych obrotach i wcale nie trzeba by robić z niego przeniesienia napędu na koła bo i po co. Jeśli Każde koło miało by np. silniczek elektryczny 30kW to w sumie mając 120kW i to z taaaakim momentem to ciężko by było by jakieś autko spod świateł dało radę
|
|
|