To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Wysokie spalanie i dymienie

gitarr - 07-11-2010, 17:42
Temat postu: [Cari 1.9TD] Wysokie spalanie i dymienie
Objawy są następujące:
Spalanie w moim aucie trasa: 6,5l miasto: prawie 9l.
przy odpaleniu zimnego silnika lekko zadymi na siwo. Podczas jazdy jak u dobrze pocisnę czarna chmura.

Zaślepiłem EGR.
Sprawdziłem LDA - w wężyku, który idzie do kolektora nie ma paliwa.
Odłączyłem LDA i przejechałem się auto nie kopci, ale jest lekko zamulone, ale różnica nie jest drastyczna. W tej chwili jeżdżę z odłączonym LDA i sprawdze jak wygląda spalanie.
Proszę o podpowiedź co jeszcze sprawdzić.

pawelsonx - 07-11-2010, 18:10

Prawdopodobnie LDA do wyregulowania .
Powinno mieć biały kapturek na śrubie jak nie ma to ktoś się przy tym bawił.



Możesz poeksperymentować i wkręcić po jednym obrocie ąż objawy ustąpią jak nie to powróć do poprzedniego ustawienia

gitarr - 07-11-2010, 19:17

w jaki sposób się reguluje LDA, ten plastikowy kapturek jest na swoim miejscu.
A czy przyczyną może być zawór korekcji konta wtrysku?

[ Dodano: 07-11-2010, 20:10 ]
Myślę o regeneracji LDA nie wiem czy warto jeżeli nie cieknie.
Czy ten zestaw będzie pasował do Cari?
http://allegro.pl/zestaw-...1293598745.html

loidd - 11-11-2010, 21:34

Zawór korekcji konta wtrysku, sprawdź.
Najlepiej podmieniając na sprawny. Typowa usterka. Wymiana bajecznie prosta i zajmuje chwilę.

gitarr - 12-11-2010, 08:33

A czy jest inny sposób, żeby sprawdzić czy zawór kąta wtrysku jest sprawny?
pawelsonx - 12-11-2010, 10:39

omomierzem i organoleptycznie czy cyka opis w manuale suplement A jak dobrze kojarze
gitarr - 15-11-2010, 10:10

Sprawa wygląda następująco:
Sprawdziłem zawór kąta wtrysku - terkocze tak jak powinien terkotać, opór wynosi 12,5 oma, więc mieści się w normie. Mimo to wykręciłem ale zawór jest czyściutki.

LDA - wyciągnąłem i rozebrałem, membrany są w porządku, w środku był czysty, mimo to wyczyściłem, następnie zabrałem się za regulację LDA - ustawiłem tak, że przestał dymić (przynajmniej tak mocno), ale okazuje się, że turbina po takiej regulacji załącza się dopiero przy ok. 3000obr/min. przejechałem 200km spalanie wyniosło 7,2l na 100km (75% to trasa) więc chyba i tak trochę za dużo.

W tej chwili wykręciłem trochę trzpień w LDA, żeby tak nie mulił.

Co jeszcze mogę sprawdzić?

pawelsonx - 15-11-2010, 14:31

może wtryski leją do sprawdzenia oraz czujnik temperatury ten od ecu czyli z tyłu.
Anonymous - 16-11-2010, 11:34

1.jak zaślepiłeś EGR?
2. po odłączeniu przestawiacza kąta pracuje twardo?
3. Wypolerowałeś kołeczek w LDA po rozebraniu, lekko latał w nim?
spalanie w trasie(6,5) jest OK, nie czytaj bajek o spalaniu 4 litrów, ale w mieście(9) zbyt dużo, typowe dla przycinającego się kołeczka w LDA ale nie zawsze. czekam do odp

gitarr - 18-11-2010, 12:05

1. zdjąłem przewód podciśnieniowy z EGR`a, w wężyk włożyłem śrubę, pozatym wstawiłem blaszkę pomiędzy EGR, a kolektor ssący
2. TAK po odłączeniu przestawiacza kąta pracuje twardo
3. Nie polerowałem kołeczka, chodził lekko, ale nie latał, więc spróbuję go wypolerować i zobaczę jakie będą efekty.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group