To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Uszkodona skrzynia automatyczna

krzybor - 08-11-2010, 19:01
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Uszkodona skrzynia automatyczna
Witam
jakies6/7 miesięcy temu w moim galancie miałem podobną usterkę tz podczas ruszania z miejsca nagle coś strzeliło i auto przestało jechać. Dzięki waszej pomocy udało się zdiagnozować i usunąć usterkę. Uszkodzeniu uległ konwenter. Jak doradził mi wtedy użytkownik KMER konwenter został wymieniony razem z filtrami i olejem i wszystko grało aż do zeszłego tygodnia. Usterka wróciła. Po objawach stwierdziłem ze siadł znowu konwenter. Kupiłem kolejny zamontowałem jednak skrzynia nie wróciła już do poprzedniej sprawności. Podczas wbijania poszczególnych biegów R D czuć mocne szarpnięcie czasami mocni9ej czasami słabiej ale wyczuwalne. dodatkowo podczas jazdy na D zaczyna migać kontrolka kropka przy pozycji N na liczniku. Dzisiaj próbowałem pokręcić kolami na podnośniku, myślałem ze może coś się zapowietrzyło jednak nic to nie pomaga. Nie chce urwać znowu konwentera i walka dlatego nie używam auta. Bardzo proszę o wszelką pomoc może ktoś wie co to może być, oleju jest stan.

swinks_UK - 08-11-2010, 19:12

To nie konwenter.
Mocne szarpanie przy przełączaniu na R lub D, migający N, oraz D tylko na 3 biegu (w tiptronicu) to: wtyczka lub przewody na tzw. gear selector (nie znam polskiej nazwy). Na 90% masz tam błąd.
Miga ci N, bo wymruguje błedy ecu skrzyni. Spróbuj odczytać to będzie można zawęzić krąg podejrzanych :wink:

krzybor - 08-11-2010, 19:25

Dokładnie opisze ci jak zachowoje sie skrzynia.
Odpalam silnik naciskam hamulec i bbijam powoli R i czuć szarpnięcie dosc mocno wyczuwalne, następnie N i tak jak by skrzynia dostala "ulge" i D i znowu szarpnięcie( wydaje mi sie ze mocniejsze niz przy przejsciu z P na R ) i ruszam zaczynam sie rozpędzac i po przejechaniu kilkunastu metrów bądz tak jak mówisz jak skrzynia wbije 3 bieg zaczyna mrugac N równo i jednostajnie. wprowadziłem dzisiaj samochód na podnośnik i próbowalem jeszcze raz wszystko ( zeby nie robic tego pod cięzarem auta) jedak działo sie dokladnie to samo.
Mówisz cze to moze byc cos z wtyczką ? A potrafisz powiedziec w którym miejscu na skrzyni jest ta o której mowisz ?

robertdg - 08-11-2010, 19:30

swinks_UK napisał/a:
wtyczka lub przewody na tzw. gear selector (nie znam polskiej nazwy).
dosłownie, dźwignia zmiany biegów.
krzybor - 08-11-2010, 19:38

jeśli dobrze rozumie możliwe jest ze np jakiś styk na wtyczce może być zaśniedziały bądzie gdzieś podczas demontażu i montażu uszkodził się jakiś kabel w wiązce
?

swinks_UK - 08-11-2010, 19:49

Myślę, ze będzie podobnie jak w mojej skrzyni, czyli mniej więcej na wysokości gdzie pucha filtra powietrza łaczy się z tubą dolotową. Tak na wysokości między akumulatorem a puchą bezpieczników. Szara podłużna wtyczka z kilkoma przwodami. Zdarza się, ze któryś z przewodów się oberwie we wtyczce, lub dostanie zimny lut.

[ Dodano: 08-11-2010, 18:51 ]
krzybor napisał/a:
jeśli dobrze rozumie możliwe jest ze np jakiś styk na wtyczce może być zaśniedziały bądzie gdzieś podczas demontażu i montażu uszkodził się jakiś kabel w wiązce
?

Bardzo mozliwe. Już któryś raz z rzędu słysze o tej przypadłości. Oberwany kabel przy pinie we wtyczce lub zimny lut. :doubt:

krzybor - 08-11-2010, 19:52

hmmm czyli to mogło byc powodem zerwania wieloklinu ... dałeś mi nadzieje wiec chyba jeszcze dziś jadę na warsztat sprawdzić tą wtyczkę masz jeszcze pomysł na co zwrócić uwage ?
swinks_UK - 08-11-2010, 19:59

Nie, nie mogło być powodem. To zupełnie inne bajki.

Błąd sterownika wybieraka biegów jest wynikiem czysto elektrycznej usterki. Objawia się od razu przypadłością jak wyżej. Sytuacja zero-jedynkowa. Żadnej powolnej degradacji.

Wymrugaj błąd skrzyni to będzie można coś powiedzieć.

krzybor - 08-11-2010, 20:03

czyli odpalic ruszyć i czekać az zacznie wymrugac N tak ? czy może można w jakiś sposób wywołać tą "samodiagnoze"
swinks_UK - 08-11-2010, 20:06

Zewrzeć piny 1 i 4 na złączu diagnostycznym, wtedy lampka N mruga błędy.
krzybor - 08-11-2010, 20:19

moze zadam dosc banalne pytanie ale gdzie znajduje sie ta wtyczka ?
Krzyzak - 08-11-2010, 20:40

pod kierownicą, po prawej stronie
tam, gdzie kończy się plastik pod kierownicą - taka czarna, 16 stykowa

krzybor - 08-11-2010, 20:54

odczytałem błąd
dwa dlugie mrugnięcia i dwa krótkie

swinks_UK - 08-11-2010, 21:00

Jeżeli dobrze odczytałeś, to:
22 - Input Shaft Speed Sensor System Short-circuit / disconnection

Czyli zimny lut, przetarcie albo zwarcie do masy.

krzybor - 08-11-2010, 21:01

a moge Cie prosic o jakies instrukcje co z tym fantem dalej robic bo jestem wlasnie przy aucie caly czas i bede próbował sugestii


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group