To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Diesel Mitsu Najwieksza Innowacja Techniczna 2010r

Anonymous - 09-11-2010, 11:40
Temat postu: Diesel Mitsu Najwieksza Innowacja Techniczna 2010r
Do tej pory co roku o ile sie nie myle w kategorii diesel wygrywalo BMW, w tym roku ma na to spore szanse Mitsubishi, pierwszy konkurs wygrany:
http://moto.wp.pl/kat,159...,wiadomosc.html

Krzyzak - 09-11-2010, 14:22

ja nie wiem, co pcha ludzi do kupna nowego diesla - jakoś ostatnio stojąc w korku sobie przeliczyłem i wyszło, że:
- różnica w cenie między podobną mocą benzyną a dieslem to powiedzmy 6000 zł
- różnica w cenie paliwa to 30 gr za litr na korzyść diesla (narazie ;) )
- różnica w spalaniu to powiedzmy 3 litry (8 benzyna, 5 diesel)

czyli oszczędności to 3x30 gr = niecała złotówka na 100 km
6000zł/1zł*100km = 600 000 km żeby wyjść na ZERO :shock:

a przecież są większe diesle, które są droższe 8, 10 a nawet 20 tyś. zł...

cns80 - 09-11-2010, 14:36

Krzyzak napisał/a:
czyli oszczędności to 3x30 gr = niecała złotówka na 100 km
6000zł/1zł*100km = 600 000 km żeby wyjść na ZERO :shock:
A matematykę gdzie kończyłeś ? ;)
Różnica to 5x30gr + 3xcena litra benzyny (powiedzmy 5,00)
Na 100 km wyjdzie 1,50 + 15,00 = 16,50 zł
6000zł/0,1650zł = 36 363 km
Użyłem twoich cen i twoich założeń co do spalania.

romero - 09-11-2010, 14:38

A żywotność silnika ?
Pozdrawiam.

gigant87 - 09-11-2010, 15:02

A awarie?
Przeglądy itd?

Ostatnio "Motor" (ostatnio... kilka ładnych tygodni temu) przeprowadzał takie porównania.
Średnio ok 100 000 km.

Krzyzak - 09-11-2010, 21:09

cns80 napisał/a:
A matematykę gdzie kończyłeś ? ;)
Różnica to 5x30gr + 3xcena litra benzyny (powiedzmy 5,00)
Na 100 km wyjdzie 1,50 + 15,00 = 16,50 zł
6000zł/0,1650zł = 36 363 km

nie kapuję - rozwiń :)

Besiek - 09-11-2010, 21:25

Krzyzak napisał/a:
cns80 napisał/a:
A matematykę gdzie kończyłeś ? ;)
Różnica to 5x30gr + 3xcena litra benzyny (powiedzmy 5,00)
Na 100 km wyjdzie 1,50 + 15,00 = 16,50 zł
6000zł/0,1650zł = 36 363 km

nie kapuję - rozwiń :)


Może nie jest orłem z matmy ale ty policzyłeś samą różnicę w cenie paliwa, zapomniałeś ująć jeszcze różnicę iż spala te 3 litry mniej.

Licząc same różnicę w spalaniu to masz trzy litry na setce to jest 15 PLN na 100km (przyjmując iż paliwo kosztuje 5 za litr) a do tego możesz jeszcze doliczyć różnicę w cenie paliwa.

gigant87 - 09-11-2010, 21:55

Krzyzak,
benzyna: 8l * 5zł= 40zł - na 100km
diesel: 5l * 4,70zł = 23,50 na 100 km
Czyli różnica 16,50 zł na każde 100 km.

Nie policzyłeś tego, że te 5 litrów (jakby tych wspólnych) też jest droższe :)
Policzyłeś tak, jakbyśmy z 8 litrów spalonej benzyny, 5l kupowali po 4,70zł, a 3l po 5 zł :)

krzychu - 10-11-2010, 00:39

Krzyzak napisał/a:

nie kapuję - rozwiń :)


Jeśli to nie prowokacja to po prostu uwierz że tak to należało by policzyć. Tylko założenia trochę przeszacowane. Swoją drogą nie taka straszna ta dopłata do diesla. W przypadku TDI było chyba nawet ponad 10 tys zł.

Krzyzak - 10-11-2010, 07:14

już się kapnąłem, gdzie popełniłem błąd - wczoraj przed snem mnie olśniło... ale wstyd... :oops:
biorę różnicę dla 5 litrów - czyli 30 gr * 5 = 1.5
i całość dla 3 litrów (8-5) - czyli 4.20 * 3 = 12,6

wychodzi 14 zł na 100 km
czyli na zero wyjdzie się przy 6000/14*100 = niecałe 43 000 km...


podobno prognozy mówią, że cena ON ma przekroczyć cenę benzyny - wtedy się to "trochę" zmieni

[ Dodano: 10-11-2010, 07:17 ]
cns80 napisał/a:
A matematykę gdzie kończyłeś ?

Politechnika Gdańska :P
gdybyś mi kazał to na całkach z laplasjanów wyliczyć, to pewnie by wyszło, ale takie zwykłe operacje matematyczne, to ... :D

Owczar - 10-11-2010, 10:23

Krzyzak napisał/a:
gdybyś mi kazał to na całkach z laplasjanów


Przez taką matematykę człowiek się tylko uwstecznia ;)

Cytat:
A żywotność silnika ?


Te nowe diesle wytrzymają tyle co benzyna albo jeszcze mniej. Ich tajemnica wytrzymałości tkwiła w małej mocy (brak turbo) oraz niskich obrotów. Przy takim samym przebiegu wał diesla robił jakieś 2 razy mniej obrotów od benzyny, więc siłą rzeczy mógł przejechać więcej...

gzesiolek - 10-11-2010, 13:05

1. Nowe diesle sa znacznie mniej zywotne niz benzynki... a serwis jest znacznie drozszy...
2. Im wiecej jezdzisz po miescie tym wieksza roznica w spalaniu diesel-benyzna ale i tym wiecej ewentualnych problemow z dieslem...
3. Im wiecej po trasie tym diesel bedzie zdrowszy, ale i benzyna nie az taki "opijus".

A w Polsce nastapilo jakies takie zboczenie na diesle... kogo nie pytam, to szuka auta w dieslu... a jak sie pytam i rzucam watpliwosciami dotyczacymi DPF przy jezdzie po miescie itp. to wszyscy robia wielkie oczy... jak to? przeciez te diesle takie super... no dlugowieczne i oszczedne... i paliwo tansze... a jeszcze lepiej sie zbieraja przy nizszych obrotach i w ogole...
ok nie mowie... diesel ma duuuuuzo zalet... ale ten ciag lemingowy to jak kupowanie VW tylko dlatego ze to VW... fajne auto, ale na pewno nie warte przeplacania na rynku wtornym jesli taniej mozna miec lepiej utrzymane auto innej marki...

Owczar - 10-11-2010, 13:11

gzesiolek, to tylko kwestia czasu, za parę lat ludzie będą uciekali z tymi nowymi dieslami :twisted: tylko kto je wtedy będzie chciał kupić.... :P
Paweł_BB - 10-11-2010, 14:01

Ja tez się dziwię skąd takie wielkie halo o te diesle, ja osobiście nie mam zamiaru nigdy kupowac diesla bo są to niestety coraz bardziej skomplikowane konstrukcje, coraz bardziej awaryjne i coraz droższe w naprawie :? benzyniaki sa banalne w konstrukcji i tańsze w naprawie, nawet silnik Evo jest prosty jak młotek choć oczywiście ceny części są wysokie.
cns80 - 10-11-2010, 14:18

Krzyzak napisał/a:
Politechnika Gdańska :P
Jezusicku :P Aż się boję iść na Politechnikę Warszawską, bo może być podobnie ze mną :wink:

gzesiolek napisał/a:
1. Nowe diesle sa znacznie mniej zywotne niz benzynki... a serwis jest znacznie drozszy...
2. Im wiecej jezdzisz po miescie tym wieksza roznica w spalaniu diesel-benyzna ale i tym wiecej ewentualnych problemow z dieslem...
3. Im wiecej po trasie tym diesel bedzie zdrowszy, ale i benzyna nie az taki "opijus".
Ad.1 to serwis nie jest droższy w skali długoletniego użytkowania, bo jeśli wymienisz coś bardzo drogiego to przez lata masz spokój.
Ad. 2 100% racji, ale i konstrukcja nowych diesli jest troszkę bardziej przystosowana do ruchu miejskiego (w zasadzie wyeliminowano problemy z przegrzewaniem głowic).
Ad. 3 Diesel będzie zdrowszy i przejeździ niewiele mniej niż stare diesle.
Owczar napisał/a:
gzesiolek, to tylko kwestia czasu, za parę lat ludzie będą uciekali z tymi nowymi dieslami :twisted: tylko kto je wtedy będzie chciał kupić.... :P
Kupi je ten kto skorzysta z odliczeń podatkowych :)

Paweł_BB napisał/a:
Ja tez się dziwię skąd takie wielkie halo o te diesle, ja osobiście nie mam zamiaru nigdy kupowac diesla bo są to niestety coraz bardziej skomplikowane konstrukcje, coraz bardziej awaryjne i coraz droższe w naprawie
Ja jestem zwolennikiem diesli, ale też nowego diesla nie kupię, ale tylko z dwuch powodów:
1. Filtr cząstek stałych
2. Koło dwumasowe



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group