Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Problem z elektryką
MELON - 09-11-2010, 18:15 Temat postu: [1G 90-94] Problem z elektryką Witam mam kilka pytań mianowicie czy antenka wysuwa się po odpaleniu auta czy po włączeniu radia jeśli po odpaleniu to co możne być zepsute ze tak się nie dzieje a jeżeli po włączeniu radia to jak je podłączyć ogólnie tez prosił bym o schemat jak to radio połączyć z góry dzięki za pomoc ps prosił bym tez o jakieś konkretne schematy do G1
MATi1G - 09-11-2010, 19:19
antena wysuwa się po włączeniu radia, wystarczy że kabel od anteny jest podpięty, jak się nie wysuwa to antena do wymiany
lombard - 09-11-2010, 19:44
Dokładnie j/w a od siebie dodam że sprawna oryginalna antena w 1g to rzadkość ( powiedział bym nawet że jest to stały problem ) .
Ceny używanych anten są chore - liczą sobie po 200 zeta - nowa podobno jest do dostanie w ASO ale cena to 700 zł.
Ktoś pisał kiedyś że dopasował z DAEWOO NUBIRY (koszt 100 pln za nową ) bez jakiejś wielkiej rzeźby pasowała - przeszukaj forum a znajdziesz na 100%.
MELON - 09-11-2010, 20:39
wyciagnałem moja antene popiolem na krutko i dziala takze wina jest gdzies indziej bede musial posiedziec z miernikiem moze jest uszkodzony jakis przekaznik albo bezpiecznik lub moduł mam dosyc nietypowa wersje 4X4 bez turba nie mam nawet swiatel przeciwmgłowych
a to ma być podpięty ten zwykły kabel do anteny FM czy ten od AM by antena działała proszę prześlijcie mi jakiś schemat podłączenia radia będę bardzo wdzięczny
kafar_1989 - 09-11-2010, 22:55
antenke podpinasz do kostki do radia idzie niebieski kabelek z napisem antena z tego co pamietam jak wlaczasz radio to impuls idzie tym kablem do anteny i sie wysuwa
a antena pasuje od lanosa na allegro kosztuje kolo 100 zl ewentualnie mozna zalozyc uniwersalna bo sa i takie koszt podobny mam nadzieje ze pomoglem
MELON - 10-11-2010, 08:19
ok będę musiał jeszcze oblukać kable w aucie i spróbować podpiąć radio
mam jeszcze pytanie o kontrolke ABSu bo po odpaleniu wlacza sie i nie gasnie i nie ma ABSu wina czujnikow czy czegos innego??
zenek_bb - 11-11-2010, 00:14
tak, jeżeli czujniki są fest brudne/zardzewiałe lub odłączone będzie błąd, ale sprawdź bezpieczniki jeszcze, są przy aku przede wszystkim (opisane) no i w skrzynce oblookaj ale dokładnie (miernikiem) czy który nie jest spalony
czasami pompa robi jaja, powinno pomóc wyjęcie bezpiecznika od ABS przy aku (jak jest sprawny) przejechać się kawałek i wsadzić s powrotem
MELON - 11-11-2010, 13:51
no właśnie miałem takie jaja ze jak wcisnolem hamulec to nie chciało chamowaci dopiero po kilku takich próbach ABS się wyłączał zapalała si kontrolka i można było
mam jeszcze pytanie czy dużo jest kombinacji zęby wyciągnąć cały silnik i czy wyciąga się go do góry czy możne do dołu
pytam bo muszę wyciągnąć bo mechanik źle złożył i cieknie mi olej i woda ucieka i jeszcze pasek rozrządu tnie mi delikatnie jakaś śruba lub coś innego
kafar_1989 - 11-11-2010, 14:14
silnik do gory i wychodzi leciutko tylko skrzynie rozepnij pasek masz do wymiany i przyczyna najpredzej jest taka pomylil sruby od miski olejowej i dal zadluga srubke od strony kola walu. jak pomylil to srubka od miiski pod kolem bedzie delikatnie dotykac paska i zrobi na nim rowek
zenek_bb - 12-11-2010, 00:30
tylko po co wyciągać do tego silnik
w każdym razie tak to jest jak idzie się do pierwszego lepszego mechanika z eclipsą, niestety te auta nie są idiotoodporne niestety ;/
MELON - 12-11-2010, 10:27
chce wyciągnąć cały silnik umyć uszczelnić porządnie i przeglądnąć bo auto bardzo długo stało nie używane i poszedł już pasek od klimy chłodnica jest do umycia i parę rzeczy chce tam przepatrzeć i poprawić by móc długo i bezpiecznie jeździć muszę tez instalacje przeglądnąć i po izolować bo jakieś zwierzaki się do niej dopadły porostu chce zrobić pod maska wszystko na tip top a mechanikom już nie ufam tak jak sobie hehe:)
zenek_bb - 14-11-2010, 02:47
ostatnie stwierdzenie mi się podoba, po mojemu, tak trzymaj
natomiast dalej wg mnie wyciąganie silnika w tym celu nie jest konieczne, ale jeżeli to zrobisz to proponuję od razu zrobić parę rzeczy jak sprawdzenie luzów na wale, korbach, wałkach wyważających, wymianę simieringów, sprzęgła z dociskiem, jeżeli jest obawa że kolektor ssący jest zamontowany na butaprenie (uwierz mi, widziałem taki patent) to też polecam zrobić na wyciągniętym silniku, wymiana/kontrola poduszek pod silnikiem, rozrząd na wyciągniętym silniku to też prościzna bez problemowa, i ogólnie myślę że możesz wtedy uważać że na jakiś czas masz spokój, przynajmniej z pracami najtrudniejszymi, bo jak pocieknie simering pod zamachem to albo skrzynia w dół albo silnik do góry, jak kolektor do uszczelnienia to też życzę powodzenia, a tak będzie spokój, tak jak chcesz oczywiście najpewniej jest poskładać silnik od nowa
MELON - 14-11-2010, 13:45
no wlasnie pasuje mi tak zrobic i tak trzeba bedzie
heh pytalem o elektryle ABS i sie mocno skrzywilem mianowicie podczas sprawdzanai kabli ok radia odkrylem ze maja zwiazek z nie dzaialajacym ABSm i lampkami w kabinie a co do anteny to tyka tam jakis przekaznik ale nic sie nie wysowa nad tym jeszcze bede myslal ale ten ABS mnie mocno zdziwil
zenek_bb - 16-11-2010, 10:44
m.in. dla tego że i radio, i oświetlenie i przekaźnik ABS jest pod tym samym bezpiecznikiem numer 19 (10A)
|
|
|