Sigma/Diamante Techniczne - Kontrolka oleju
mazda10000 - 10-11-2010, 18:58 Temat postu: Kontrolka oleju Parę dni temu odebrałem swoją Sigmę z warsztatu, był uszczelniany silnik - uszczelki pod pokrywy zaworów i pod miskę. Dzisiaj rano podczas jazdy zauważyłem że gdy silnik się nagrzeje to włącza się żółta kontrolka oleju- Stan oleju jest na prawie max, olej jest nowy tak samo jak filtr. Co to może być??
lukasz12 - 10-11-2010, 20:18
Jaki olej (marka, gęstość). Zapala się i nie gaśnie czy tylko sporadycznie od czasu do czasu? Ogólnie ta kontrolka się świeci jak sigmie olej nie pasuje
mazda10000 - 10-11-2010, 20:42
Wlałem olej Mobil X1000 (czy jakoś tak) 15w40. Kontrolka pali się stale gdy silnik się nagrzeje. N tym oleju przejechałem 60 km
lukasz12 - 10-11-2010, 21:03
mazda10000 napisał/a: | Wlałem olej Mobil X1000 (czy jakoś tak) 15w40. Kontrolka pali się stale gdy silnik się nagrzeje. N tym oleju przejechałem 60 km |
Osobiście nie znam, ale kilka osób używa(ło) Mobila, ale 10W40 i było bez problemu.
15W40 może być choć ciutkę gęstawy choć teoretycznie można go stosować przy temperaturach do -15. Upewnij się jeszcze czy oleju nie jest za dużo, sprawdź stan po uruchomieniu, nagrzaniu i zgaszeniu silnika. Ja osobiście używam VALVOLINE MAXLIFE 10W40 i jest w porządku.
[ Dodano: 10-11-2010, 21:05 ]
mazda10000 napisał/a: | Wlałem olej Mobil X1000 (czy jakoś tak) 15w40. Kontrolka pali się stale gdy silnik się nagrzeje. N tym oleju przejechałem 60 km |
Osobiście nie znam, ale kilka osób używa(ło) Mobila, ale 10W40 i było bez problemu.
15W40 może być choć ciutkę gęstawy, choć teoretycznie można go stosować przy temperaturach do -15. Upewnij się jeszcze czy oleju nie jest za dużo, sprawdź stan po uruchomieniu, nagrzaniu i zgaszeniu silnika. Ja osobiście używam VALVOLINE MAXLIFE 10W40 i jest w porządku, wcześniej lałem CASTROL GTX Magnatec 10W40 i też był OK, ale VALVOLINE mniej spożywa. Jaką masz wersje silnika? 12V czy 24V?
mazda10000 - 10-11-2010, 21:35
12V Mam przejechane 320 tys. Gdzie znajduję się czujnik od tej kontrolki? Dziwi mnie ten objaw bo silnik chodzi idealnie na 600 obr nic nie stuka nie puka, moc rozwija bardzo płynnie...
lukasz12 - 10-11-2010, 21:42
Czujnik jest na dole miski olejowej z boku od strony lewego koła, z tego co wiem to jest tam czujnik poziomu (załącza się gdy jest za niski poziom) i czujnik temperatury na termistorze.
[ Dodano: 10-11-2010, 21:45 ]
mazda10000 napisał/a: | 12V Mam przejechane 320 tys. Gdzie znajduję się czujnik od tej kontrolki? Dziwi mnie ten objaw bo silnik chodzi idealnie na 600 obr nic nie stuka nie puka, moc rozwija bardzo płynnie... |
Jak wspomniałem to jest taki trochę dziwny czujnik i dlatego jego wskazania nie są w 100% wiążące, aczkolwiek nie powinien się świecić, jeśli zapala się po nagrzaniu to z jakichś powodów nie pasuje mu gęstość oleju. Mówiąc szczerze to nie wiem za bardzo co może być bezpośrednim powodem - być może za gęsty olej?
mazda10000 - 10-11-2010, 22:00
No to w takim razie najbliżesze 10000 przejeżdżę na tym oleju a przy wymianie kolejnej zdejmę michę i sprawdzę ten czujnik, a póki co będę często sprawdzał stan oleju. A z tego co pamiętam to producent do 12V zalecał właśnie olej 15w40
lukasz12 - 10-11-2010, 22:28
mazda10000 napisał/a: | No to w takim razie najbliżesze 10000 przejeżdżę na tym oleju a przy wymianie kolejnej zdejmę michę i sprawdzę ten czujnik, a póki co będę często sprawdzał stan oleju. A z tego co pamiętam to producent do 12V zalecał właśnie olej 15w40 |
W instrukcji nie ma rozróżnienia tylko jest informacja olej jakiej gęstości stosować w zależności od temperatur zewnętrznych, doświadczalnie sprawdzone jest że półsyntetyki 10W40 sprawdzają się w naszych silnikach najlepiej.
tadek-l - 11-11-2010, 09:04
Ja też próbowałem na nim jechać i miałem to samo. Wymieniłem na 10 W 40. Jak ręką odjął.
krzysiek65 - 11-11-2010, 10:35 Temat postu: czujnik Miałem to samo przy ostatnim remoncie .okazao się że nadłamali wystającą część tego czujnika. Zauważyłem też że przewód od czujnika biegnie bardzo blisko koła pasowego wału trzeba zabezpieczyć żeby koło nie przetarło przewodu.
mazda10000 - 11-11-2010, 20:24
tadek-I, na jaki dokładnie olej zmieniłeś?
tadek-l - 11-11-2010, 21:04
mobil 10W40 półsyntetyk, a przebieg mam 330k.
Anonymous - 14-11-2010, 19:15
Miałem taki sam problem jak wymieniłem olej na CASTROL MAGNATEC cały czas jak się silnik nagrzewał to pomimo stanu zapalała się kontrolka potem zmieniłem na MOBIL 1 spuper S i czujnik przestał wariować
wojtas - 28-01-2011, 07:19
Wydaje się, że sprawa jest dość prosta. Czujnik poziomu oleju, tak naprawdę nie mierzy jego faktycznego poziomu w misce korbowej, tylko jego gęstość. Czujnik ten działa na zasadzie omomierza, mierzy opór elektryczny jaki stawia płyn, w tym przypadku jest to olej. Więc jeśli olej po rozgrzaniu straci swoją gęstość, jego opór elektryczny maleje i czujnik wychwyci to jako brak oleju.
Najwyraźniej niektóre oleje mineralne i półsyntetyki tracą swoje parametry, znacznie szybciej, niż zapewnia o tym producent.
zbyszek05 - 30-01-2011, 13:54
i mimo tego że olej będzie trzymał stan w silniku to przy dosyć mocnym wysileniu silnika na długim dystansie może dojść do przytarcia na panewkach w wyniku złego smarowania .
Dlatego na niektórych olejach np. valvoline maxlife 10w/40 producent zaleca wymianę co 6000tys.km lub co rok - tak napisane jest na etykiecie oleju .Z własnego doświadczenia wiem że gdy miałem zalany olej shel to mimo stanu po ok.3000tys.km paliła mi się lampka pomarańczowa....gdzieś już pisałem o tym - temat był wałkowany
|
|
|