To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Coś z silnikiem ???

Pii 1980 - 11-11-2010, 10:56
Temat postu: Coś z silnikiem ???
Witam panowie mam znowu problem ze swoją strzałą i zanim pojadę do mechanika chciałbym się was poradzić śmigam 24v ostratnio coś się dzieje z silnikiem czasami nie wiadomo dlaczego zaczyna chodzić na czterech garach za chwilę mu przechodzi i jedzie normalnie świece dopiero co zmieniane, kable tez dobre, moduł nowy, wczoraj jak wracałem z trasy zaczeły stukać zawory (o ile dobrze to zdiagnozowałem) stukanie było wyrażne i rosło wraz z dodaniem gazu przejechałem parę kilometrów i mu samo przeszło ale znowu zaczął głupieć raz v4 dławił sie przerywał a za chwilę v6 i wszystko normalnie co to może być ecu? skąd te stukające zawory, które po jakimś czasie przestały stukać ?? Czy rozrząd mógł się przestawić ?? Dodam ze smigam na lpg .
lukasz12 - 11-11-2010, 11:18

A w momencie kiedy pracował na 4 cylindrach to świecił się check engine?
Pozatym jakiego typu gaz? Potrzebna jest konfiguracja jest bo to pozwala na precyzyjną diagnozę. Może np. wtryski od gazu albo niedbale zlutowane połączenia do wtrysków.
Problemów z ECU nie da się także wykluczyć, mogą to być też zwyczajnie połączenia elektryczne.
Mówiąc krótko - JAKIE informacje TAKA odpowiedź.

VirMan - 11-11-2010, 12:47

ja miałem ten problem z dwoma kompami - to jest wylany kondensator prawdopodobnie - taki jest efekt .
Pii 1980 - 11-11-2010, 21:39

Dzieki za zainteresowanie Vir kontrolka od check to mi sie raz zapala raz gaśnie wtedy się raczej świeciła przeważnie na gazie się świeci instalke mam staga 300 wtryski valtec rewelacji niema ale narazie sie spisywała na wolnych obrotach na gazie głupieje na benzynie już troche mniej ale tez skaczą wiec może najpierw do gazowników podjechać a jak to ten koondensator w ECU to da się to naprawić czy trzeba kompa szukać ? I od czego to stukanie które najpierw się pojawiło a potem znikło?
lukasz12 - 11-11-2010, 22:52

Pii 1980 napisał/a:
Dzieki za zainteresowanie Vir kontrolka od check to mi sie raz zapala raz gaśnie wtedy się raczej świeciła przeważnie na gazie się świeci instalke mam staga 300 wtryski valtec rewelacji niema ale narazie sie spisywała na wolnych obrotach na gazie głupieje na benzynie już troche mniej ale tez skaczą wiec może najpierw do gazowników podjechać a jak to ten koondensator w ECU to da się to naprawić czy trzeba kompa szukać ? I od czego to stukanie które najpierw się pojawiło a potem znikło?


Przynajmniej wiadomo co i jak. Najpierw spróbuj doprowadzić samochód do porządku na benzynie. Gazem można się zająć później. Po pierwsze to trzeba ustalić przyczynę dlaczego silnik czasem chodzi na 4 cylindry. Można sprawdzić ECU, jest zamontowane na prawo od schowka - trzeba zdjąć plastik nad nogami pasażera i przekaźnik który jest przykręcony na 2 śrubkach. Powyżej jest ECU (wchodzą żółte lub zieolne wtyczki).Wymontuj i rozbierz - jeśli jest coś wylane to będzie widoczne. Nie zaszkodzi odczytanie błędów, jeśli masz staga to na pewno będzie błąd 41, chyba że gazownik dał łaskawie emulator wtrysków.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group