To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - Różnice w Power Tranzystor 6 bolt vs. 7 bolt

Mrowa_ns - 05-11-2010, 15:46

A wiecie może czy Power Tranzystor da się jakoś wrzucić z 6 bolt do 7 bolt ?? Wiem że różnią się ilością bolców, ten z 7bolt ma ich siedem a z 6bolt ma ich pięć. Przynajmniej tak wynika ze zdjęć które dodał lombard.
lombard - 05-11-2010, 17:21

Może się da tego nie wiem...Ale po co kombinować sprawdź jaki Power Tranzystor masz u siebie w aucie i takiego szukaj .Wymontowanie PT celem sprawdzenia potrwa może 10 min (w sumie wystarczy wtyczkę odłączyć i sprawdzić ilość wsuwek we wtyczce ).Więc po co cokolwiek przerabiać ?Chyba że robisz swapa jakiegoś bo nie do końca kminie po co przerabiać ???
Maretzky85 - 05-11-2010, 20:54

W 6 bolcie były dwa rodzaje PT, ale nie pamiętam w tej chwili ile miały pinów :P
Możliwe, że też 5 i 7

zenek_bb - 07-11-2010, 10:00

tak jak napisałem do 91 montowane były PT z 5pinami, bramka licząca obroty i filtr do niej był montowany na stelażu cewki, było to złe rozwiązanie ze względu na uszkodzenia bramki i obrotomierza gdy doszło do przebicia na cewce, w 91' przenieśli to do PT. Jeżeli mamy auto z 5 pinowym PT i ulegnie on uszkodzeniu można dokonać przeróbki wiązki na ten 7pinowy i podłączyć się do bramki w nim, natomiast w drugą stronę, jak mamy cewkę bez bramki a chcemy zamontować 5pin PT to nie da rady, trzeba skonstruować własną bramkę NAND bodajże z filtrem dolnoprzepustowym żeby miało co dawać sygnał do obrotomierza
Mrowa_ns - 09-11-2010, 16:13

chodzo mi o to że mam w domu drugiego power tranzystora tylko że z 5 pinami(razem z wtyczką), a na aucie mam 7 pinowego i chciałem tego 5 pinowego podbiąć na krótko by sprawdzić czy to on się zepsuł.
zenek_bb - 10-11-2010, 02:45

w sumie to nie jest temat do pomagania, odpowiedź jak to podpiąć wysyłam Ci na PW
Adaho_krak - 11-11-2010, 14:32

zenek_bb napisał/a:
w sumie to nie jest temat do pomagania


Już jest :)

zenek_bb - 12-11-2010, 00:33

ok, jak już to jest temat do pomagania to wklejam wiadomość odnośnie tych PT

a więc tak, tutaj jest ori źródło czyli dsmtuners w którym opisane jest jak to ma być, ja wklejam najważniejsze:

It looks like the early PTM uses different pins for the other signals
1 Yellow/Green OC1
2 Yellow - IB1 (cyl 1 and 4)
3 Black - GND
4 NC
5 Yellow/Red - IB2 (cyl 2 and 3)
6 Yellow/Black - OC2

Where the 91+ is wired

1 Yellow/Black - OC2
2 Yellow/Red - IB2
3 Black - GND
4 White - Tac
5 NC
6 Black/White - Vb
7 Yellow - IB1
8 Yellow/Green - OC1

a więc podpinasz GND do GND (masa) OC1 do OC1 i tak dalej ;) w tym 5 pinowym brakuje pinów więc nie podpinasz Tac ani Vb, nie działa obrotomierz ale silnik pracuje normalnie pozdrawiam, w razie czego służę pomocą



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group