To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - 1G Eclipse pare pytań

rosomak1983 - 11-11-2010, 18:07
Temat postu: 1G Eclipse pare pytań
Witam, stałem sie niedawno posidaczem nietypowe Eclipse 1G GS 4x4 1991 rok w ładnym stanie.
(opis, zdjecia w temacie nasze miski ,,moja historia'' )
Mam do was pare pytań;
1.Jaka kompresje powiniem miec silnik 4g63 150kM (wolnossacy)
2.Czy w układzie wydechowym oprócz katalizatora macie pomiedzy kolektorem wydechowym a katalizatorem jakis tłumik (niewiem co to mam u mnie ???)
3.jakie sa najczestsze usterki i o czym warto pamietać
4.jakie macie spalanie (pewnie inne nieco bo FWD)
5.orientujecie sie jakie numery ma skrzynia w GSXIe ??
POZDRAWIAM

kafar_1989 - 11-11-2010, 18:33

za kolektorem najpredzej plecionka stalowa potem kat i tlumiki
najczesciej balanse siadaja i pasek wkreca sie w rozrzad
ja w fwd kolo 10 litrow mialem

rosomak1983 - 11-11-2010, 19:40

kafar_1989 napisał/a:
za kolektorem najpredzej plecionka stalowa potem kat i tlumiki

ja mam tak kolektor jakis dziwny tłumik albo strumienica ?? :shock: potem kat a potem tłumik końcowy... chyba ze w 4x4 tłumik jest z przodu bo z tyłu most itp ????
kafar_1989 napisał/a:
najczesciej balanse siadaja i pasek wkreca sie w rozrzad

domyslam sie ze wtedy rozrzad szlak trafia :roll: :roll: :roll:

MATi1G - 11-11-2010, 21:26

GS 4x4, hmm troche to dziwne bo masz zderzak od turbo przedni z tego co patrze po zdjęciach ,a wersje albo kanadyjską albo austryjacką, ...bo tylko takie GS 4x4 wychodziły...

co do usterek to cieżko określić ,ale moim zdaniem głównie to elektryka,rozruszniki alternatory,kondensatory w ECU ,silniczki krokowe itp, mechanika zależy od użytkowania z tego co patrze Twój jest w super stanie, jak bedziesz wymieniać rozrząd to pamietaj o pompie wody, paski to minimum Mitsuboshi wsadz bo i tak nie sa drogie a bardzo dobre,
patrzyłem że zastanawiałeś się nad olejem , wieć do skrzyni i dyfra Redline a do silnika Valvoline ,L.Moly czy Millers można zalać filtry polecam Knechta nie wiele droższe niż filtron a już inna jakość,

a ile misiek spala, mi akurat przy normalnej jeździe miasto 10-11/100 ,trasa 7-9/100, u Ciebie pewnie bedzie wiecej ze względu na napęd.....


Nawet nie wiesz jak Ci zazdrosze tego napędu :)

rosomak1983 - 12-11-2010, 00:30

MATi1G napisał/a:
GS 4x4, hmm troche to dziwne bo masz zderzak od turbo przedni z tego co patrze po zdjęciach ,a wersje albo kanadyjską albo austryjacką, ...bo tylko takie GS 4x4 wychodziły...

z vinu wynika ze wyprodukowane w USA ale na rynek europejski. Konkternie w 2008 przyjechało z Austrii :wink: Wiec rozszyfrowałes pięknie 8)
MATi1G napisał/a:
jak bedziesz wymieniać rozrząd to pamietaj o pompie wody

ponoc nie jest na rozrzadzie ???
MATi1G napisał/a:
, wieć do skrzyni i dyfra Redline

redline co to za olej, nie słyszałem o nim a na allego nie widze, generalnie do skrzyni wleje co najlepsze nie patrzac na koszta bo w końcu to trudnodostepna i droga a jakze wazna czesc w moim przypadku (4x4)
MATi1G napisał/a:
Nawet nie wiesz jak Ci zazdrosze tego napędu :)

MATi1G napisał/a:
u Ciebie pewnie bedzie wiecej ze względu na napęd.....

:P nie ma co zazdrosic bo pali wiecej ale jak spadnie snieg to mozna 8)

MATi1G - 12-11-2010, 08:24

rosomak1983 napisał/a:
redline co to za olej

Najlepszy olej do skrzyń i dyfrów w eclipsie..
http://www.topendpower.pl...d+line+mtl.html dp skrzyni to MTL ,do Dyfra nie pamietam który,

rosomak1983 napisał/a:
z vinu wynika ze wyprodukowane w USA ale na rynek europejski.

bo klipery robią tylko w USA ,cały czas w tej samej fabryce :)

MELON - 12-11-2010, 11:10

mam taka sama wersje tylko ze czerwona jest bardzo nie typowa nie wiem jak ty ja mam jeszcze regulowane zagłówki i kilka regulacji siedzenia bardzo fajne autko nie źle trzyma się drogi na śliskim idealnie się prowadzi czekam na zimę zęby poszaleć na jakimś parkingu

a co do usterek ja mam wal przeniesienia napędu do wymiana poprzedni właściciel wymieniał już komputer i aparat zapłonowy a ja teraz musze jeszcze przy wydechu pogrzebać marzy mi się cały z nierdzewni o średnicy 2,5 cala

rosomak1983 - 12-11-2010, 12:49

MELON napisał/a:
jest bardzo nie typowa nie wiem jak ty ja mam jeszcze regulowane zagłówki i kilka regulacji siedzenia

mam to samo regulacja ledzwiowa i zagłowka :wink: tapicerka czarno szara i brak przeciwmgnielnego tylnego ??? :D
MELON, mamy bardzo rzadka wersje eclipsy (dzwonie po czesci po doswiadczonych sprzedawcach i pierwsze słysza o takiej) moja jest czarna. orientujesz sie czy skrzynia i napedy sa takie same jak w GSXie z turbo???

PS mieszkamy całkiem niedaleko moze kiedys sie stykniemy na zlociku podkarpackim :)

MELON - 12-11-2010, 14:41

no ja tez nie mam wogule przeciwmgłowych tapicerka taka jak ty i tez mam problem z częściami nikt sie nie spotkał z taka wersja moje jest czerwone z czarnym dachem niestety nie mam pojęcia czy skrzynia i napęd jest taka sama jak w GSX

było by milo spotkać się bo mamy naprawdę nie typowe eclipsy ale to dopiero moze po nowym roku bo ja muszę moja eclipse wziasc na warsztat bo poprzedni właściciel wogule o nią nie dbał i teraz się sypie

właśnie nie wie ktoś ile może kosztować szyba czołowa i czy kupić nowa czy używkę???

rosomak1983 - 12-11-2010, 16:44

MELON, moja jest prawie igła :)
Cytat:
właśnie nie wie ktoś ile może kosztować szyba czołowa i czy kupić nowa czy używkę???

uzywki szukaj na allegro i najlepiej jakos w pobliżu bo wysyłka to duze prawdopodobieństwo ze szyba dojdzie w 500 kawałkach :P
Ostatecznie nowa, ciekawe ile kosztuje :?

wuerce - 12-11-2010, 16:51

Opowiadając na pytania- kompresja 192psi w standardzie, ale bać się należy, jeśli jest niższa niż 145psi, albo jeśli różnica między cylindrami jest większa niż 14psi. Dla 2.0 turbo odpowiednio 164psi i 121psi, różnica taka sama jak NA. Między kolektorem, a katem nic nie ma. Najczęstsze usterki to crankwalk w 7boltach, idiotyczne problemy z wolnymi, w tym gaśnięcie, siłowniki tylnej klapy, hydraulika sprzęgła. Sam zresztą zobaczysz. Na pewno nie powiedziałbym, że pękający pasek balansu to częsta usterka. Warto pamiętać o tym, żeby utrzymywać auto w dobrym stanie. Spalanie do 10l. Numery skrzyni nie mam pojęcia.
MELON - 12-11-2010, 17:57

moja nie ma śladów rdzy ale muszę przeglądnąć cale auto zawieszenie i silnik przede wszystkim niby banalne rzeczy ale jak nie zadba to lipa a co do szyby słyszałem ze używka przy zakładaniu morze prysnąć i boje się wolał bym kupić nówkę niż bulić dwa razy za urzywke
Adaho_krak - 12-11-2010, 20:58

MELON napisał/a:
boje się wolał bym kupić nówkę niż bulić dwa razy za urzywke


Kup nówkę, ja dwa lata temu miałem opcje 430 zł z założeniem nówka lub 150 zł używka z allegro + 150 zł założenie. Na nówkę masz gwarancję, a na używkę nie.

lombard - 13-11-2010, 00:22

Adaho_krak napisał/a:
MELON napisał/a:
boje się wolał bym kupić nówkę niż bulić dwa razy za urzywke


Kup nówkę, ja dwa lata temu miałem opcje 430 zł z założeniem nówka lub 150 zł używka z allegro + 150 zł założenie. Na nówkę masz gwarancję, a na używkę nie.


Z tego co wiem to obecnie nowa szyba czołowa kosztuje - 730 zł przynajmniej w moim regionie.

Serek - 13-11-2010, 09:12

1. za katalizatorem siedzi podłużny tłumik, wyglądający jak strumienica - standard w wersji 4x4
2. spalanie - miasto 14-15/trasa 8-9 L/100
3. tylne zawieszenie - części podejdą z Galanta E38A/E39A, z przodu część z Gala część z Eclipse FWD
4. skrzynia inna niż w FWD GS, GSX



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group