[92-96]Colt CA0 - [ALL] 14 czy 15?
Anonymous - 20-10-2006, 11:21 Temat postu: [ALL] 14 czy 15? Witam. Jeżdze o roku coltem 1,3 12 v 1994 rok. Aktualnie mam felgi alu 14 opony 185/55. Zastanawiam się nad zmiana na 15. Opiszcie mi swoje doświadczenia. Wszystkie za i przeciw. Jak 15 to jakie opony? Itd. Pozdrawiam.
akbi - 20-10-2006, 13:41
Proponuję pozostać na 14”, uważam że przy 15” byłby zbyt niski profil opony jak na nasz polskie drogi
harpagan - 20-10-2006, 13:47
Jezdze na 15 dosc szerokich bo 7 cali
Opony przod 185/55/15
Opony tyl 195/50/15
Powiem szczerze ze jesli chodzi o wlasciwosci jezdne to chetnie przesiadlbym sie na 14
Dla mnie 15 w takim malym aucie to za duzo. Jednak nie da sie ukryc ze na 15 prezencja samochodu wzrasta
Anonymous - 20-10-2006, 13:48
Ja mam 13 calowe czyli standard. Może i większe by ładniej wyglądały i niższa opona zniwelowała by efekt balonu, jednak powiedzcie mi dlaczego standardowo colt stoi na 13? Dlaczego Japońce od razu większych nie wstawili?
Może jazda na 13 to wstyd?
Anonymous - 20-10-2006, 22:58
Albo lans i wygląd albo rozsądek - 14" w Colcie to rozsądne maximum, tym bardziej przy 1.3 (przy kupnie mojego poprzedniego CA0 miałem 15" na oponach 205/50 i mimo że wyglądał jak uliczny zawadiaka to jeżdziło się koszmarnie - zmiana na 14" była bardzo odczuwalna).
A jeżeli chodzi o rozmiar alusów to powoli nadchodzi nowy trend - montowanie jak najmniejszych alusów do auta (coś a`la masywny low raider na 13").
Anonymous - 20-10-2006, 23:11
a tam gadacie, na zakretach 13stki sie nie nadaja(za wysoki profil i felga lata w oponie), 14stki juz lepsze ale to i tak nie to..
niektorzy jezdza na 16stkach i nie narzekaja
Jogurt - 20-10-2006, 23:32
ale na 14 można utrzymać kierownicę
Anonymous - 20-10-2006, 23:47
Jogurt napisał/a: | ale na 14 można utrzymać kierownicę |
tak samo jak na 15stkach, czyli w koleinach lipa
Jogurt - 20-10-2006, 23:53
denbee raz miałem 15 i dziękuje. lans i wygląd jest pare pozycji niżej. boli mnie tylko branie zakrętów
piotras - 20-10-2006, 23:54
Ja smigam na 195/50/15 po Warszawie i jest ok. W koleinach trzeba faktycznie troszke mocniej trzymać kierownice ale jakiejś wielkiej porażki nie ma. Wole to niz "ponton" na równym asfalcie na 13 które miałem fabrycznie a samochód z tyłu wyglądał na nich jak wagon kolejowy.
ROMEL - 21-10-2006, 08:29
Jezeli ktoś jeździ tylko i wyłącznie po mieście... to nawet 12 cali niech zakłada... (hmmm chyba nie weszłyby na zaciski) - pomijając lans - autko maega konfortowe by było.... ale na wyjazd poza miasto to juz inna sprawa... wieksz prędkośc, troszke szybkich zekrętasów... zgadzam sie z kolegami - zakręty na 13 calowych to troche jak jazda figurowa na łyżwach po pijaku....
Oryginalnie mam w swoich GTI 14 cali 60 wysokie... 195/185 - to plus standart zawieszenie daje przyzwoite warunki... ale jak troszke zmienimy felga 15cali 195/55 oponka - plus "betonowe" amorki robi sie przedbieg DTM - i nie mozna tu rozmawiac o jakim kolwiek komforcie na dziurach... bo go poprostu nie ma...
W CJ założone mam 13 cali... tym autkiem jeżdzi Mama której nie straszne żadnej wielkosci dziury... i jak do tej pory z zawieszeniem i felgami wszystko OK...
Pozdrawiam
Anonymous - 21-10-2006, 13:46
hmm czyli jednak sie na 14 przerzucę ale to po zimie. Jednak dalej nie wiem czemu fabrycznie na 13 stoi? że niby tańsze?
Anonymous - 21-10-2006, 15:43
siemano!
mam GTi i jezdze na R15/195/50 na zime mam zamiar zalozyc R14/185/60
FAKT ze R15/195/50 to nie ma komfort ale samochod musi sie trzymac drogi(musle o zmianie na R15/205/50),musi byc stabilny!!!
wogole jego ksztalty i szerokosc nabieraja piekna gdy jest 205mm,mozna by R16 ale to jusz ciezko sie jezdzi wiec R15 to spoko loko luz i ...
dlaczego montuja R13(w GTi seryjnie chyba R14), robia tak czesto,teraz tez wychodza takie auta ale jak to wyglada w aucie gdzie spoko weszlybyR18 montuja R14
akbi - 21-10-2006, 16:55
Ficu865 napisał/a: | hmm czyli jednak sie na 14 przerzucę ale to po zimie. Jednak dalej nie wiem czemu fabrycznie na 13 stoi? że niby tańsze? |
W tamtych latach w większości aut z tej klasy wstawiali niestety 13, obecnie na szczęście montują już 14 lub 15 calowe kółka, 13 jedynie w małych autkach. Od taka moda i technologia ówczesnych lat.
Anonymous - 21-10-2006, 18:13
Ok szukam w takim razie fajnych 14 a jak 15 w rozsądnej cenie znajde to też nie pogardzę Dobrze że poznałem wasze zdanie bo chyba jednak lepiej na większych felgach colt będie wyglądał, przyznam jednak mi osobiście nie rzuca się w oczy rozmiar koła, jednak trzymanie w zakrętach przemawia za większymi.
|
|
|