[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] Problemy z odpalaniem
kudos - 12-11-2010, 12:57 Temat postu: [E32A 1.8] Problemy z odpalaniem witam ostatnio w moim galancie pojawiły się problemy z odpalaniem , na początku był to raz a na chwile obecna zdarza się to notorycznie . Wygląda to w ten sposób , ze za pierwszym razem na zimnym silniku np. z rana zawsze odpali i nie ma problemu ale gdy już trochę pojeżdżę to zaczyna się loteria bo mogę usłyszeć charakterystyczny klik z przekaźnika i rozrusznik nie chce kręcić . Wtedy muszę go brać na popych . Mam pytanie do was drodzy koledzy gdzie znajduje się rozrusznik w galancie e32A , rocznik 90 , benzyna 1.8 GLi ?? spoglądałem na silnik z dołu i wszystko zabudowane wiec podejrzewam że nie będzie łatwe dostanie się do niego ?? z góry dziękuje za pomoc.
A polskie znaczki to nie pouciekały czasem ? Na tym forum piszemy z polskimi znakami.
MoRderator
Krzyzak - 12-11-2010, 17:15
dostęp jest banalnie prosty od góry - pod kolektorem ssącym jest, bliżej ściany grodziowej niż chłodnicy
waldi-1 - 19-11-2010, 21:01
może dokładniej wytłumacze, jak staniesz przodem do samochodu to popatrz z góry na silnik i za silnikiem w dół , jest pod kolektorem ssącym, tam gdzie łączy sie silnik ze skrzynia ale przy silniku od tyłu
kudos - 22-11-2010, 20:21
ok dzięki za pomoc w lokalizacji rozrusznika , do niego sie juz dostalem . Dodam ze na chwilę obecną był wyjmowany 2 razy i zakładany kolejne 2 . pierwszy raz to wymiana zużytej szczotki na jakąś znalezioną w gratach z wiertarki , chwile pochodzil i sie upalił przewód bo za cieńki . Drugi raz już kupiony zestaw szczotek , wymieniony - rozrusznik kręci na sucho wszystko OK ale po zabudowaniu w silniku musze zabujać autem na biegu i wtedy odpala od strzała . Zauważyłem że zębatka co wyrzuca ją bendiks z rozrusznika nie chowa sie do końca i muszę ciągle zabujać autem na biegu i odpala normalnie . Mam pytanie do znających się na rzeczy , czy da się jeszcze reanimowac ten rozrusznik , bo podejżewam , że przyczyną tych problemów jest nie chowająca się zębatka z rozrusznika . Wiem , że łatwiej iść na złom i kupic używke , ale chciałem cos zdziałać jak najtańszym kosztem . pozdrawiam
waldi-1 - 22-11-2010, 20:28
tez mozna isc na złom i kupic ale zadaj sobie pytanie ile ten ze złomu pochodzi, ja bym zmienił bendix i przy okazji tulejki a i tez wyczyscił ładnie rozrusznik bo pewnie sie z tych szczotek tam nazbierało dziadostwa, tanim kosztem to sie nieopłaca bo chytry dwa razy traci, zrób raz a porządnie
[ Dodano: 22-11-2010, 20:31 ]
ps tanim kosztem juz miałeś szczotki od wiertarki
kudos - 22-11-2010, 20:52
przy wymianie szczotek było wszystko czyszczone , tulejki nie ruszałem bo oś wirnika nie miała luzów . Jeszcze raz go zdemontuje obadam co jest przyczyną nie chowajacej sie zębatki , bo chyba elektromagnes w bendiksie ma za zadanie wyrzucenie zębatki na zewnątrz , zgadza sie ?? wiec dlaczego ona sie nie chowa do końca ?
waldi-1 - 22-11-2010, 20:55
do końca to moze ona sie niechowa, ale tylko na tyle zeby sie niezazębiała, bendix mysle ze jest ok bo jak on jest walniety to rozrusznik kreci ale przepuszcza, mysle ze to wina automatu
kudos - 23-11-2010, 17:07
porównałem do rozruszników z allegro i tam również zębatka nie jest do końca schowana zupełnie jak u mnie . Poza tym zauważyłem jeszcze jedna rzecz - po odpaleniu słychać metaliczne zgrzytanie , tak jakby zębatki trybiły o siebie wzajemnie czyli podczas jazdy rozrusznik ciagle chodzi . Co może być przyczyną ??
waldi-1 - 23-11-2010, 17:26
moim skromnym zdaniem wina tkwi w automacie
kudos - 23-11-2010, 18:40
jutro demontaż rozrusznika znowu , Waldi-1 dzięki za zainteresowanie tym tematem , może zdołam go jeszcze reanimować .
[ Dodano: 29-11-2010, 12:08 ]
czy wie ktoś z jakiekich modeli i roczników podejdzie rozrusznik do mojego galanta 1.8 Gli benzyna 1990 r , numer vin JMBLNE32ALZ501784
[ Dodano: 30-11-2010, 11:10 ]
rozebralem wczoraj jeszcze raz , zębatka nie chowała się do końca ponieważ były założone odwrotnie widełki trzymające bendix . I juz po problemie
|
|
|