Chcę Kupić Pajero - 3,5 GDI vs. 3,2DiD
alavit - 13-11-2010, 00:13 Temat postu: 3,5 GDI vs. 3,2DiD Witam wszystkich serdecznie.
Od jakiegoś czasu przeglądam to forum gdyż "zachorowałem" na Pajero III w wersji 3D.
Wcześniej myślałem o Pininie bo mały i zgrabny ale jak zobaczyłem Pajero III to już nie mogę się od niego uwolnić.
Na forum zamieszczonych jest wiele opinii zarówno pozytywnych jak i negatywnych (awaryjność) ale większość dotyczy wersji z dieslem. Bardzo mało lub prawie wcale nie ma opinii o silniku 3,5 GDI. Wiem,że to mniej popularna wersja u nas ze względu na paliwożerność ale jeśli ktoś z Was jest w stanie porównać te 2 jednostki lub opisać benzynę to byłbym bardzo wdzięczny. Chodzi głównie o awaryjność (pompa, wtryski), koszty serwisowania (rozrząd i inne czynności obsługowe), zachowanie na drodze, skrzynie biegów (czy GDI występuje z manualem?), wyposażenie aut z poszczególnymi silnikami i inne cenne informacje.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
ZG
gołąb - 14-11-2010, 10:23
Z tego co wiem kolego Gdi to nie jest taka zła jednostka, jednak jest to dość skomplikowana jednostka, przez co czasem może być trudna w serwisowaniu-nie wiem czy planował byś gaz-ale praktycznie nie daje się zagazować(duże koszta).Jednak równocześnie wychodziła jednostka 3.5 litra nie Gdi-konstrukcyjnie starsza ale bardzo poczciwa jednostka dająca tyle samo frajdy!!!
Natomiast pewnie zdążyłeś już poczytać na temat diesla- ma swoje mankamenty na które musisz uważać -np. pompa wtryskowa,może jest to nie tyle mankament, bo zależy to po prostu od stanu wyekspluatowania danego auta,co może przyspożyć b. duże wydatki! jednak jak wszystko ok to silnik ten naprawę sobie radzi z masą tego pojazdu i również jest mało awaryjny
[ Dodano: 14-11-2010, 10:27 ]
ale jeśli choddzi o porównanie:
3.5 Gdi vs 3.2 Did na 100% Did
3.Gdi vs zwykłe 3.5 na 100% zwykłe 3.5
ale
3.2 Did vs zwykłe 3.5 benzyna------???????????????????????????????????????
alavit - 14-11-2010, 11:05
Dzięki serdeczne za odzew. Właśnie zauważyłem, że jest mnóstwo postów (i chyba większość przeczytałem) dot. 3,2DiD a prawie nic o 3,5GDI. Co do gazu w GDI to mam świadomość, że z gazem raczej ciężko. Chodzi mi głównie o awaryjność silnika, obsługa rozrządu (łańcuch czy pasek) i awaryjność pompy ew. skrzynia biegów (czy są te same co w dieslu 3,2). Ogólnie czy poza wyższym spalaniem jest droższy w eksploatacji?
Pozdrawiam
ZG
Szyszkowa - 14-11-2010, 11:14
Dysproporcja w liczbie postów wynika ze stosunku liczby posiadaczy 3.2 DiD do liczby posiadaczy jednostek benzynowych. Tych drugich jest po prostu znacznie, ale to znacznie mniej.
alavit - 14-11-2010, 12:07
Szyszkowa napisał/a: | Dysproporcja w liczbie postów wynika ze stosunku liczby posiadaczy 3.2 DiD do liczby posiadaczy jednostek benzynowych. Tych drugich jest po prostu znacznie, ale to znacznie mniej. |
Tak, tak, to już zauważyłem. Miałem nadzieje, że jest na forum ktoś kto używa takiego autka i coś na ten temat napisze lub może ktoś serwisuje te wersje i ma doswiadczenie.
pozdrawiam
ZG
Juiceman - 14-11-2010, 22:22
GDI - naprawdę fajny silnik jeśli jest zadbany. Ale jeśli siądzie, to kupno używki(silnika) wychodzi taniej niż jego naprawa
lukki - 18-11-2010, 00:18
kiedy ja kupowałem PIII różnica w GDI i DiD była na poziomie 10-12 tys. plnów. Paliwożerność? Patrząc na masę auta i opory budy, nie wydaje mi się szczególnie wysoka. Miałem inne V6 i V8, i dramatu nie ma
|
|
|