To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Elektronika: Awaria totalna - nie wiem już co r

Optic - 13-11-2010, 16:19
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Elektronika: Awaria totalna - nie wiem już co r
Witam,

błagam o pomoc.

Zaczęło się od zegarka - wyjąłem go, odpiąłem wtyczkę, chciałem oddać do przelutowania. Od tej pory przestał działać zamek centralny, ale tylko przy zgaszonym silniku. Przy zapalonym silniku działał dalej. Nie działał z zewnątrz i z pilota.

Wyjąłem bezpiecznik od zamka centralnego - był dobry. Sprawdziłem więc pozostałe zebpieczniki. Wszystkie są dobre. Od chwili sprawdzenia bezpieczników misiek nie odpala. Rozrusznik kręci, ale nie pali. Po przekręceniu stacyjki w pozycję ON nie zapalają się żadne kontrolki, światło we wnętrzu przy otwartych drzwiach nie świeci.

Jedyne co działa przy stacyjce w pozycji ON to klimatronik, rozrusznik i - co dziwne - wentylatory na chłodnicy pracują. Zasilanie też ma instalacja gazowa.

Proszę o pomoc bo nie wiem co robić. Czy zna się ktoś z Was na elektronice EA2A?? Czy wyjęcie po kolei bezpieczników i włożenie ich ponownie (na zasadzie wyciągam, oglądam, wkładam, następny) mogło tak uszkodzić samochód? :(

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Maciek

wilukce - 13-11-2010, 16:34

Ja bym odłączył AKU na kilka minut i zobaczył co będzie po zresetowaniu ECU.
Optic - 13-11-2010, 16:37

Jak dlugo powinien być odłączony?
Odłączałem go na ok. 1-2 minuty - po ponownym założeniu klemy nic się nie zmieniło... :(

wilukce - 13-11-2010, 16:45

Myślę, że możesz spróbować na dłużej. Możliwe, że po 2min nie resetuję się wszystko. 30 min optimum. Jeśli nie pomoże będziemy szukać przyczyny w czymś innym.
michal7777 - 13-11-2010, 17:12

watpie czy ci pomoze odlaczenie akumulatora, bezpieczniki wyciagales przy wyjetym kluczyku ze stacyjki? sprawdz jeszcze raz bezpieczniki i czy dobrze siedza w oprawach, i nie sprawdzaj na oko tylko miernikiem- na oko to wiesz co mozna sprawdzac :lol: napisz czy cos pomoglo jak nie to dalej bedziemy myslec
Krzyzak - 13-11-2010, 17:12

wilukce napisał/a:
30 min

30 sek. wystarczy a nie minut :)
a ja myślę, że kolega zrobił jakieś zwarcie i posprawdzałbym bezpieczniki

Optic - 13-11-2010, 18:13

Dziękuję, Panowie,

bezpieczniki sprawdzałem przy wyjętym kluczyku ze stacyjki. Zamieniłem jeszcze ze sobą miejscami dwie 15A - od zamka centr. i zapalniczki, zanim zacząłem sprawdzać wszystko po kolei.

Tak mi przyszło do głowy - a może to immobiliser? Wtedy by nie palił, ale czy też nie zapalałyby się kontrolki na desce?

A wyjęcie zegarka ma jakieś znaczenie? Czy przy odłączonym zegarku wszystkie pozostałe układy działają (np. oświetlenie wnętrza)? Zegar jest w tej chwili odpięty całkiem.

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam,
Maciek

michal7777 - 13-11-2010, 19:16

zegarek nie ma wplywu, a immo to napewno nie jest, inaczej sie immo objawia. a cos wspomniales o wentylatorach? ze wlaczaja sie jak probujesz odpalic? czy wczesniej cos dlubales albo myles gdzies silnik moze? albo chlapales woda?
paweu85 - 13-11-2010, 19:47

jak ja miałem takie objawy ze rozrusznik działa a nie pali i nie swica sie kontrolki to miałem odłaczony zapłon przez popsuty alarm ,moze to byc tez immobilajzer.moze nie wsadziłes jakiegos bezpiecznika ale w sumie bezpiecznik od zapłonu napewno nie znajduje sie tam gdzie te od radia,zapalniczki czy zegarka i jest wiekszy a prąd ma ok 50-60A. A przy klemie aku nie odpiałes czasem jakiegos kabelka..
Psikus - 13-11-2010, 20:04

a bezpieczniki sprawdzałes tylko w środku czy pod maska też?
pipi_ja - 13-11-2010, 21:39

Zacznijmy od pytania czy faktycznie masz a samochodzie jakiś alarm? Ktoś wcześniaj słusznie o tym wspomniał. Gdyby na nim poleciał bezpiecznik możesz mieć takie cuda (kręcący rozrusznik i brak kontrolek na desce).
Owczar - 13-11-2010, 23:41

Optic, pierwszy problem to dokładnie to samo:
http://forum.mitsumaniaki...t=33600&start=0

Drugi problem to brak zasilania ECU, więc resety Ci nie pomogą.

Optic - 13-11-2010, 23:41

Alarmu nie mam, nie myłem też silnika, ani nie grzebałem też w samym silniku... Ale Psikus masz rację - nie zaglądałem jeszcze na panel pod maską. Nie wyjmowałem jeszcze z niego bezpieczników. :/

Dziękuję za porady - wszystkie wypróbuję niestety dopiero rano, bo oświetlenie w aucie nie działa, a pod blokiem ciemno jak w...

Kurcze, to musi być coś banalnego. Jutro rano sprawdzę wszystkie bezpieczniki miernikiem i napiszę jaki rezultat.

@Owczar: Faktycznie, wygląda podobnie, choć obroty mi nie spadły, ale to raczej biorę za plus. :) Jeśli to faktycznie ten bezpiecznik, to masz u mnie dozgonną wdzięczność i 6-pak. ;) Jutro rano się okaże!

Owczar - 13-11-2010, 23:43

A drugi problem to też pewnie bezpiecznik...
Hugo - 13-11-2010, 23:48

Optic napisał/a:
Psikus masz rację - nie zaglądałem jeszcze na panel pod maską. Nie wyjmowałem jeszcze z niego bezpieczników. :/
No to wyjmiesz bezpiecznik 10A , jeden z dwóch z żółtego, plastikowego prostokąta, wymienisz i po problemie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group