Outlander I GEN Techniczne - outlander 2.0T
jamal - 15-11-2010, 08:46 Temat postu: outlander 2.0T Witam nurtuje mnie pytanie bo pisza ze outlander 2.0T ma silnik z evo 8
jaka jest roznica miedzy tymi silnikami
i czyn ten silnik z outlandera idzie dlubac podobnie jak ten z evo ?
elektryk - 16-11-2010, 15:32
Bez T też ma silnik 4G63, diabeł tkwi w szczegółach np ECU jest inaczej zaprogramowane.
uszaty69 - 16-11-2010, 18:36
elektryk napisał/a: | diabeł tkwi w szczegółach np ECU jest inaczej zaprogramowane. |
ten post raczej koledze nie pomoże, bo to jest proste i logiczne.
Kolega pyta szczególnie o dół silnika, bo z tego co mi się o uszy obiło, chce zwiększyć sporo moc. Zatem główne pytanie jest o blok, wał, tłoki, korby i głowicę. Kolektory, turbo, cooler, wtryski itp i tak idą do zmiany, a w szczególności program w ECU.
krzychu - 16-11-2010, 22:03 Temat postu: Re: outlander 2.0T
jamal napisał/a: | Witam nurtuje mnie pytanie bo pisza ze outlander 2.0T ma silnik z evo 8 |
Korpus ten sam. Bardzo możliwe że osprzęt inny.
jamal napisał/a: | jaka jest roznica miedzy tymi silnikami
i czyn ten silnik z outlandera idzie dlubac podobnie jak ten z evo ? |
Można tak samo tylko raczej nie do tych samych wartości co w EVO (zresztą żeby w EVO sensownie dłubać to i tak się wymienia dolot i wydech) bo auto ma większą masę i IMO powinno się mniej żyłować (zostawić większy margines bezpieczeństwa).
uszaty69 - 16-11-2010, 23:08
krzychu napisał/a: | Można tak samo tylko raczej nie do tych samych wartości co w EVO |
ale sęk w tym, że kolega szuka informacji właśnie na ten temat
Mnie zresztą też temat zaciekawił i również czekam na konkretne informacje.
nie rozumiem, dlaczego powinno sie mniej żyłować auto z większą masą. Co masz na myśli?
krzychu - 16-11-2010, 23:29
uszaty69 napisał/a: | Co masz na myśli? |
Wydaje mi się że silnik się bardziej grzeje przy większym aucie. Reżim wymiany oleju w Evo i Outku też chyba też inne interwały? No i żeby transferów i dyferencjałów nie pourywać itd itp. Evo można podciągnąć pod 350KM i pod 400Nm z tego co można poczytać ale to chyba za dużo na Outka do tego hamulce oczywiście też nie za mocne itd itp. W każdym razie silnik ten sam więc można spokojnie remapować a potem wymieniać słabe punktu i dalej remapować W końcu samemu i tak się nie da tego zrobić a tuner na pewno doradzi co trzeba wymienić żeby można było dalej kręcić. 4G63T to znany silnik więc nie ma problemu.
Bart007 - 19-11-2010, 22:33
Z tego co pamiętam z archiwalnych dyskusji, silnik w Outku Turbo to nie jest to samo co w Evo VIII - osprzęt jest nieco "słabszy". Można ten silnik podkręcić, ale nie do tego poziomu co w Evo. Wiem, że są w Polsce modele podkręcone na 250 KM (nawet jeden był jakiś czas temu na sprzedaż). Airtek Turbo - czyli model na rynek japoński, z którego Outlander się wywodzi, ma w serii 240 KM, więc widać, że możliwości jak najbardziej są.
Jeśli ktoś zwiększa moc, to zdecydowanie polecałbym też upgrade hamulców (jest wątek na forum) bo standardowe na seryjne osiągi są ledwo ledwo wystarczające...
macia - 12-12-2010, 12:49
Koledzy a ja mam takie pytanie: czy przebieg 138 tys. km w outku turbo to dużo, czy raczej nie ma co się zastanawiać? Auto od 1-go właściciela, ASO regularnie jak książka każe...
Maddox - 12-12-2010, 18:18
macia napisał/a: | Koledzy a ja mam takie pytanie: czy przebieg 138 tys. km w outku turbo to dużo, czy raczej nie ma co się zastanawiać? Auto od 1-go właściciela, ASO regularnie jak książka każe... |
taki przebieg to nie jest duzo dla zadnego auta, jesli wymiany tego co potrzeba byly dokonywane regularnie, oraz auto nie bylo katowane. ja w razie czego mam odlozone pare zloty na nieprzewidziane wydatki, np. turbo.
natomiast jesli wlasciciel to fleja i sknera, to i po 30tkm auto moze byc zajezdzone.
rozrzad po takim przebiegu masz z glowy, wiec co najmniej 1,5pln masz zaoszczedzone mnie to czeka juz niebawem, ale juz wiem gdzie i za ile
macia - 12-12-2010, 21:27
No właśnie mam dwie opcje, obydwie zdają się pewne, choć jedna bardziej ale większy przebieg, właśnie 138 tys. Druga 83 tys. i też fajna, choć trochę mniej. Pytam bo nie jeździłem nigdy turbo benzyną i nie wiem jak wrażliwe są te jednostki na może nie katowanie, ale opornego kierowcę:)
desti - 28-01-2011, 08:53
Różnica to inaczej zaprogramowane ECu, turbina wyższej wydajnośći i wydajniejszy dolny intercooler to są na plus przy EVO8 a tak silnik ten sam
|
|
|