Problemy techniczne - Błąd ECU i kontrolka TCL OFF
Cooler - 17-11-2010, 21:37 Temat postu: Błąd ECU i kontrolka TCL OFF Witam. Zakupiłem dwa tygodnie temu Galanta, a już mam problemu, tylko nie wiem czy ty wina auta, czy gazownika, który montował instalację Otóż jak odbierałem auto to świeciły się kontrolki od ECU i TCL OFF, przed montażem nie miało to miejsca, Mechanik powiedział, że to to nie jego wina tylko czujników. Mówił, że są to błędy 22 i 23, ale czy TCL i check engine ma coś wspólnego z czujnikiem położenia wału? Czy może to być przyczyna wadliwiego montażu instalacji? Samodiagnostyki jeszcze nie robiłem, ale chyba zrobię, bo mi coś kręci chłop. Nie wiem czy to on coś śpiepszył przy montażu dlatego, pytam może ktoś bardziej doświadczony w tych sprawach będzie wiedział, bo nie chcę się zrazić do tej marki na samym początku po przesiadce z hond
u157 - 17-11-2010, 23:37
Skoro przed montażem instalacji błędów nie było to na pewno gazownik ma coś z nimi wspólnego i się przyznać nie chce, że spaprał robotę.
Na początek warto skasować błędy i obserwować czy wystąpią ponownie, możliwe że rozpinał przewody a ECU to zapamiętał.
fj_mike - 17-11-2010, 23:52
Cooler, problem może leżeć w tym, że mechanior poruszył APSem - czujnik położenia pedału gazu.
Patrz manual do Galanta część 13, strona H-27.
Wypnij kostkę z APSa i na czujniku sprawdź rezystancję pomiędzy 1 i czwartym złączem.
Wartości jakie powinny być są podane na rysunku czyli 3,5 - 6,5 kOhm.
Jeżeli są inne musisz ustawić APSa. Popuścić śruby i kręcić aż do uzyskania żądanych wartości.
Podejrzewam, że błąd CE wyskakuje z powodu TCLa.
Cooler - 18-11-2010, 08:53
Sprawdziłem oporność i wyszło 4,68Kohm czyli wartości mieszczące się w normach. Już myślałem, że to może ten czujnik ale wychodzi na to, że jednak nie
swinks_UK - 18-11-2010, 11:25
Wystarczy, że uszkodził, poluzował, itd, węże od podciśnień z TCL > przepustnica, a juz będziesz miał obie kontrolki zapalone.
Hugo - 18-11-2010, 17:37
fj_mike napisał/a: | Wartości jakie powinny być są podane na rysunku czyli 3,5 - 6,5 kOhm. | W 2.0 jest tak samo?
fj_mike - 18-11-2010, 18:04
Hugo napisał/a: | W 2.0 jest tak samo? |
Manual nie rozróżnia wersji silnikowej.
Cooler - 18-11-2010, 18:31
A czy możliwe jest, że przy kodzie 22 i 23 wyświetlał się TCL i CHECK ENGINE?
fj_mike - 18-11-2010, 19:46
Cooler, polecam ten wątek
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=30
i podane w nim linki.
Możesz tam kontynuować.
|
|
|