Space Star Ogólne - MSS 1.6 WYMIANA TARCZ I KLOCKÓW TYŁ
siwy113 - 20-11-2010, 17:55 Temat postu: MSS 1.6 WYMIANA TARCZ I KLOCKÓW TYŁ WITAM MOJE PYTANIE JEST TAKIE JAKIE NARZĘDZIA TRZEBA MIEĆ I KROK PO KROKU JAK TO ZROBIĆ CZYLI WYMIENIĆ TYŁ KLOCKI I TARCZE A JAK KTOŚ MOŻE MA ZDJĘCIA JAK TO ZROBIĆ TO BYŁ BYM WDZIĘCZNY. ZNALAZŁEM TAKI OPIS ZE ZDJĘCIAMI ALE CHODZIŁO O PRZÓD.
RaVciO - 25-11-2010, 14:27
Nie bawiłem się jeszcze w to przy MSS, ale podejrzewam, że jest tak jak wszędzie, czyli:
1. ściągnij koło
2. wyciągnij klocki
3. jakimś dużym śrubokrętem "wepchnij" cylinder dociskający klocek do tarczy.
4. zdemontuj zacisk
5. wyjmij tarcze
6. załóż nowe tarcze,
7. zamontuj zacisk z powrotem
8. zamontuj klocki
9. przykręć koło
10. powtórz to samo przy drugim kole
Ogólnie potrzebujesz klucz do kół, śrubokręt i ewentualnie szczypce do zawleczek zabezpieczających przy zacisku.
Jeśli coś pomyliłem to zaraz pewnie ktoś mnie poprawi
p.s. nie pisz DUŻYMI literami
Anonymous - 25-11-2010, 15:07
Cylinder z tyłu jest wkręcany swego czasu też próbowałem go wepchnąć i nie wiedziałem czemu nie idzie ;p Ogólnie najlepiej jak go będziesz jednocześnie wpychał śrubokrętem i go wkręcał więc jeszcze jakaś żaba się przyda Druga osoba przy tej operacji tez jest pomocna.
RaVciO - 25-11-2010, 15:47
No proszę, ja miałem tylko do czynienia z tarczami w escorcie
lucxxx - 26-11-2010, 09:36
djandrew napisał/a: | Ogólnie najlepiej jak go będziesz jednocześnie wpychał śrubokrętem i go wkręcał więc jeszcze jakaś żaba się przyda |
potwierdzam, ale należy bardzo uważać żeby tą żabką nie zniszczyć gumowych osłon.
siwy113 - 29-11-2010, 10:39
dzieki panowie za rady a tam jest lewy czy prawy gwint oczywiście na cylinderku
bogdan54 - 01-12-2010, 19:14
Do wymiany wkładek hamulcowych potrzebne są dwa klucze 13 i 15 .Śrubkę 13 trzeba wykręcić całkowicie z tulejki na klucz 15 ( są ze sobą skontrowane ) .Jeżeli mamy duży rant na krawędzi tarczy to do wyjęcia zacisku będziesz musiał użyć dużej siły + młotek + łyżka lub duży śrubokręt .Tłok wkręcamy w prawo za pomocą np. dużych nastawnych szczypiec do pomp .Trzeba uważać aby nie uszkodzić osłonki cylinderka .Przy wkręcaniu jednocześnie mocno naciskamy na cylinderek trzonkiem młotka lub stosujemy jakąś dźwignie . Przed wciśnięciem cylinderek musi dać się obracać ! . Dobrze jest odkręcić korek płynu hamulcowego bo jego poziom znacznie wzrośnie po wciśnięciu tłoka i może przekroczyć poziom MAX. Po założeniu nowych klocków koniecznie pocisnąć parę razy pedał hamulca nożnego aby dosunąć zacisk z klockami do tarczy .
siwy113 - 02-12-2010, 16:24
no i proszę każdy coś mądrego napiszę i wszystko robi się proste dzięki chłopaki
xjacobs - 04-12-2010, 01:21
siwy113, kliknij pomógł kolegom
rysiekxj - 09-12-2010, 13:22
opis częściowo pomocny ale dodam od siebie moje rozwiązanie : klucz od tarczy szlifierki kątowej / fleksy/ i mały ściskacz wyk. z płaskownika i śruby. Ten zestaw pozwolil mi na szybkie wciśnięcie tłoczka bez pomocy drugiej osoby
lucxxx - 09-12-2010, 14:17
OK a teraz powiedzcie mi jak wymienić te uszkodzone osłony gumowe? Niestety z jednej strony trochę poszarpałem ją żabką a z drugiej była juz pęknięta
no i jakie gumy kupić żeby pasowały?
Anonymous - 09-12-2010, 15:58
Kiedyś widziałem zestawy naprawcze w intercarsie. Poszukaj w ich katalogu na stronie. W skład takiego zestawu wchodziły właśnie wszystkie gumki, smar do cylinderków itp
misiumisiu - 11-12-2010, 19:24
Osłony gumowe dostaniesz tutaj volvo ma takie same zaciski http://moto.allegro.pl/vo...1335910103.html
|
|
|