To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Krzywy rotor - zębatka ABS Tył

MichuGdy - 20-11-2010, 21:11
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Krzywy rotor - zębatka ABS Tył
Witam,

Dzisiaj zaobserwowałem, przy zmianie tarcz z tyłu, że z lewej strony mam krzywy rotor (zębatka) ABS. Zaznaczyłem na poniższym schemacie zielonym kolorem. Pewnie jakiś nieudolny mechanik przyłożył do tego rękę, bo również była m.in rozjeżdżona śruba imbusowa trzymająca tarczę.

Z racji tego, że rotor ma bicie, zaobserwowałem iż czujnik ABS (zaznaczone czerwonym kolorem) ma trochę powierzchnię zjechaną, bo tarł ją zwichrowany rotor.

Przeczytałem w instrukcji serwisowej, że rotor nie może być krzywy ani mieć uszkodzonych ząbków. ten mój ma krzywy i zauważyłem że dwa ząbki maja krawędź lekko zarysowaną.

Wiem, że rotor musiałbym wymienić, czy czujnik ABS też muszę, z racji, że on ma on trochę startą powierzchnię ?

Jak w praktyce wygląda demontaż rotora i wymianę na nowy. Jak zdjąć kapsel piasty ?

Schemat:


Pozdrawiam,
Michał

uszaty69 - 20-11-2010, 21:49

MichuGdy napisał/a:
Przeczytałem w instrukcji serwisowej, że rotor nie może być krzywy ani mieć uszkodzonych ząbków. ten mój ma krzywy i zauważyłem że dwa ząbki maja krawędź lekko zarysowaną.

nie działa Ci ABS? Jeżeli działa, to nie kombinuj.

MichuGdy napisał/a:
czy czujnik ABS też muszę, z racji, że on ma on trochę startą powierzchnię ?

czujnik to cewka. Jeżeli masz starty tylko plastik, to się nie przejmuj. Jak przetarło do zwojów, to trzeba zmienić, bo nie będzie działał.

robertdg - 20-11-2010, 21:51

Kapsel trzeba odbić jakimś cienkim przecinakiem, albo srubokretem ślusarksim, po trochu z kazdej strony równomiernie poprzez obracanie piasty, nastepnie odkrecisz nakretke srodkowa i demontujesz piaste, rotor jest do niej przykrecony, czujnika ABS nie musisz wymieniac jeżeli nie zostal uszkodzony do tego stopnia, że powoduje bład odczytu.
MichuGdy - 21-11-2010, 12:09

uszaty69 napisał/a:
nie działa Ci ABS? Jeżeli działa, to nie kombinuj.


Nie można nie kombinować...

ABS to podstawowy system bezpieczeństwa i należy zwrócić uwagę na stan tych rotorów (zębatek). Dzisiaj sprawdziłem ponownie i okazało się, że ma dwa pęknięcia i cała pracuje pod naciskiem palca. Zniesmaczony sprawdziłem również prawą stronę nie bacząc na ponowny demontaż całości ale okazało się że z prawej strony rotor również ma zaczynające się pęknięcie i także trochę pracuje już pod naciskiem palca. Do wymiany idą oba!

Radzę właścicielom zajrzeć i sprawdzić stan tych rotorów, bo jak widać lubią pękać :(

Dla potomnych do śruby oznaczonej nr 7 na schemacie należy zastosować nasadkę 30mm.

kapsel w moim przypadku schodził trochę opornie, ale w końcu zszedł.

Czy po odkręceniu śruby ciężko zdjąć resztę, żeby dostać się do rotoru ?

Rotor przykręcony jest dwoma śrubami. Należy użyć nasadki 10mm.

Napiszę jak już wymienię całość. ewentualnie będę pisał gdy napotkam jakiś problem :)

Pozdrawiam,
Michał

robertdg - 21-11-2010, 12:21

MichuGdy napisał/a:
Czy po odkręceniu śruby ciężko zdjąć resztę, żeby dostać się do rotoru ?
Jezeli chodzi o nakretke piasty, to wystarczy ja odkrecic i piasta z łożyskiem powinna zejsc przy uzyciu siły rąk, wiadomym jest, że trzeba uprzednio zdemontowac zacisk z jarzmem oraz tarcze ;-)
MichuGdy - 24-11-2010, 19:11

Wymieniłem dzisiaj komplet rotorów (zębatek).

Do demontażu tylnej piasty użyłem nasadki 30mm. Demontować należy ostrożnie oraz zapobiegać dostaniu się brudu do środka.

Rotor przykręcony dwoma śrubami. Z jednej strony musiałem użyć nasadki, wręcz ją nabić, gdyż śruby były trochę zjechane.

Przy ponownym dokręceniu śrub należy na gwint każdej śruby dać kroplę kleju anaerobowego.

Całość poskładać przykręcić z odpowiednimi momentami.

Moje, zdemontowane zębatki:


Zwróćcie uwagę na stan waszych zębatek, czy nie mają pęknięć. To jest wasze bezpieczeństwo.


Pozdrawiam,
Michał



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group