Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Krzywy rotor - zębatka ABS Tył
MichuGdy - 20-11-2010, 21:11 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Krzywy rotor - zębatka ABS Tył Witam,
Dzisiaj zaobserwowałem, przy zmianie tarcz z tyłu, że z lewej strony mam krzywy rotor (zębatka) ABS. Zaznaczyłem na poniższym schemacie zielonym kolorem. Pewnie jakiś nieudolny mechanik przyłożył do tego rękę, bo również była m.in rozjeżdżona śruba imbusowa trzymająca tarczę.
Z racji tego, że rotor ma bicie, zaobserwowałem iż czujnik ABS (zaznaczone czerwonym kolorem) ma trochę powierzchnię zjechaną, bo tarł ją zwichrowany rotor.
Przeczytałem w instrukcji serwisowej, że rotor nie może być krzywy ani mieć uszkodzonych ząbków. ten mój ma krzywy i zauważyłem że dwa ząbki maja krawędź lekko zarysowaną.
Wiem, że rotor musiałbym wymienić, czy czujnik ABS też muszę, z racji, że on ma on trochę startą powierzchnię ?
Jak w praktyce wygląda demontaż rotora i wymianę na nowy. Jak zdjąć kapsel piasty ?
Schemat:
Pozdrawiam,
Michał
uszaty69 - 20-11-2010, 21:49
MichuGdy napisał/a: | Przeczytałem w instrukcji serwisowej, że rotor nie może być krzywy ani mieć uszkodzonych ząbków. ten mój ma krzywy i zauważyłem że dwa ząbki maja krawędź lekko zarysowaną. |
nie działa Ci ABS? Jeżeli działa, to nie kombinuj.
MichuGdy napisał/a: | czy czujnik ABS też muszę, z racji, że on ma on trochę startą powierzchnię ? |
czujnik to cewka. Jeżeli masz starty tylko plastik, to się nie przejmuj. Jak przetarło do zwojów, to trzeba zmienić, bo nie będzie działał.
robertdg - 20-11-2010, 21:51
Kapsel trzeba odbić jakimś cienkim przecinakiem, albo srubokretem ślusarksim, po trochu z kazdej strony równomiernie poprzez obracanie piasty, nastepnie odkrecisz nakretke srodkowa i demontujesz piaste, rotor jest do niej przykrecony, czujnika ABS nie musisz wymieniac jeżeli nie zostal uszkodzony do tego stopnia, że powoduje bład odczytu.
MichuGdy - 21-11-2010, 12:09
uszaty69 napisał/a: | nie działa Ci ABS? Jeżeli działa, to nie kombinuj. |
Nie można nie kombinować...
ABS to podstawowy system bezpieczeństwa i należy zwrócić uwagę na stan tych rotorów (zębatek). Dzisiaj sprawdziłem ponownie i okazało się, że ma dwa pęknięcia i cała pracuje pod naciskiem palca. Zniesmaczony sprawdziłem również prawą stronę nie bacząc na ponowny demontaż całości ale okazało się że z prawej strony rotor również ma zaczynające się pęknięcie i także trochę pracuje już pod naciskiem palca. Do wymiany idą oba!
Radzę właścicielom zajrzeć i sprawdzić stan tych rotorów, bo jak widać lubią pękać
Dla potomnych do śruby oznaczonej nr 7 na schemacie należy zastosować nasadkę 30mm.
kapsel w moim przypadku schodził trochę opornie, ale w końcu zszedł.
Czy po odkręceniu śruby ciężko zdjąć resztę, żeby dostać się do rotoru ?
Rotor przykręcony jest dwoma śrubami. Należy użyć nasadki 10mm.
Napiszę jak już wymienię całość. ewentualnie będę pisał gdy napotkam jakiś problem
Pozdrawiam,
Michał
robertdg - 21-11-2010, 12:21
MichuGdy napisał/a: | Czy po odkręceniu śruby ciężko zdjąć resztę, żeby dostać się do rotoru ? | Jezeli chodzi o nakretke piasty, to wystarczy ja odkrecic i piasta z łożyskiem powinna zejsc przy uzyciu siły rąk, wiadomym jest, że trzeba uprzednio zdemontowac zacisk z jarzmem oraz tarcze
MichuGdy - 24-11-2010, 19:11
Wymieniłem dzisiaj komplet rotorów (zębatek).
Do demontażu tylnej piasty użyłem nasadki 30mm. Demontować należy ostrożnie oraz zapobiegać dostaniu się brudu do środka.
Rotor przykręcony dwoma śrubami. Z jednej strony musiałem użyć nasadki, wręcz ją nabić, gdyż śruby były trochę zjechane.
Przy ponownym dokręceniu śrub należy na gwint każdej śruby dać kroplę kleju anaerobowego.
Całość poskładać przykręcić z odpowiednimi momentami.
Moje, zdemontowane zębatki:
Zwróćcie uwagę na stan waszych zębatek, czy nie mają pęknięć. To jest wasze bezpieczeństwo.
Pozdrawiam,
Michał
|
|
|