[02-06]Lancer CS0 - [CS3A 1.6] nierówna praca silnika- gaśnie na luzie, szarpie
Kuba_Poznań - 20-11-2010, 23:04 Temat postu: [CS3A 1.6] nierówna praca silnika- gaśnie na luzie, szarpie Witam serdecznie,
Jestem (do tej pory szczęśliwym) posiadaczem lancera 1.6 2004r, 90tyś przebieg. Od miesiąca mam poważny problem: Sinik sam gaśnie na luzie, skaczą obroty 300-2000, auto szarpie na wszytskich biegach. Bujam się od serwisu do serwisu, od mechanika do mechanika i nic. Początkowa diagnoza to silniczek krokowy lub przepustnica. Pierwsze zostało wymienione a drugie zostało przeczyszczone i nic... Nie pali się kontrolka silnika ani nic takiego. Komputer w serwisie nic nie pokazał:-( Zamieniłem ASO na dobrego mechanika i też nic, ale za to wyłączył on czujnik położenia przepustnicy i auto zaczeło równo chodzić ale w trybie awaryjnym i zapaliła się kontrolka silnika. Jestem umówiony do kolejnego ASO w mojej okolicy- ale dopiero za ponad tydzień. Proszę czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być i jak to naprawić? Wydałem już dużo kasy i efektów brak do tego zraziłem się do jednego ASO w okolicy dlatego proszę o pilą pomoc przed następną wizytą w serwisie abym wiedział jak z nimi rozmawiać. Czy ktoś się z czymś takim spotkał?
conrad - 21-11-2010, 10:55
...jeśli komputer nic nie wyklazał np. niesprawnowści czujników min. czujnika ciśnienia absolutnego na dolocie powietrza do silnika, być może jest gdzieś zasysane "lewe powietrze" w układzie dolotowym (pęknięte przewody, luźne obejmy itp) co w połączeniu ze strategią sterowania silnika w efekcie kończy się jego nieregularną pracą lub gąśnięciem.
Kuba_Poznań - 21-11-2010, 22:17
Dziękuje za odpowiedź. Wezmę to pod uwagę. Dam znać jak się sprawa finanie wyjaśni. Jak by ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to będę bardzo wdzieczny.
maro1234 - 23-02-2011, 12:45
część,
ja mam ten sam problem, też pojawił się po przebiegu 90 tys km, czyściłem przepustnicę w ASO, wymieniłem silnik krokowy na inny używany, ale działał bez zarzutu tylko 3 dni. W ASO kasują błąd pojawiający się w komputerze i nic więcej nie potrafią zrobić (to musi być wada fabryczna). U mnie uspokoiły się obroty, gdy spadły temperatury na zewnątrz. W lecie przede wszystkim w korkach wolne obroty zaczynają szaleć od 1500 - 2000 / min - aż strach gasić silnik przy tych obrotach. Ja próbowałem w korkach włączać klimę przynajmniej na 2 wtedy chodzą 2 wiatraki. Jest lepiej, więc prawdopodobnie ma to związek z wysoką temperaturą, a silnik krokowy jest umieszczony w miejsce, które się bardzo szybko i łatwo nagrzewa (pod samą maską na środku przy grodzi między silnikiem a kabiną).
Ostatnio znalazłem na stronie "moto.wieszjak.pl" poradę jak wyczyścić silnik krokowy miśku 1,6 , jeszcze jej nie próbowałem, ale jak się zrobi cieplej to spróbuję, może pomoże.
Ja mam teraz przejechane 113 tys bez problemów, ale unikam stania w korkach
Poniżej link.
http://naprawa-auta.wiesz...ch-obrotow.html
pozdrawiam
maro
gorpaw - 23-01-2012, 15:02 Temat postu: Nierówna praca silnika na wolnych obrotach - 1.6 Mam podobny problem z wolnymi obrotami - spadają na pare sekund i po chwili jest w porządku. Słyszałem ze problemem może byc brudna przpustnica. Czy to bardzo skąplikowana czynność - czyszczenie przepustnicy ?? Czy w domowym garażu monża samemu wykonac ?
Proszę o podpowiedź
maro123456 - 15-02-2012, 18:08
falowanie wolnych obrotów od 1,5 do 3,5 tys obr/min w silniku 1,6 l.
Mam rozwiązanie.
U mnie wystarczyło wymienić trzy cienki gumowe przewody dochodzące od góry po lewej stronie do przepustnicy - koszt 10 zł oraz zaprogramować po tym przepustnice w ASO koszt 180 zł.
Od tej pory mam spokój
Przede wszystkim sprawdzajcie te przewody parcieją od środka wystarczy zdjąć i ścisnąć w ręce.
Szajba - 07-04-2015, 09:35 Temat postu: Silnik gaśnie na wolnych obrotach Witam,
od niedawna jestem właścicielem Lancera z 04 roku, z silnikiem 2.0 b+lpg z instalacją brc.
Pojawił się pewien problem, silnik w jeździe, np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania - gaśnie.
Wcześniej ten problem wystąpił raz, kiedy przejechałem kilkanaście km na rezerwie benzyny i zniknął po zatankowaniu. Teraz też dojechałem do rezerwy, ale nie jeździłem na niej długo, zatankowałem i problem się utrzymuje. Nie mam pojęcia co jest tego powodem, ale sytuacja stwarza potencjalne zagrożenie.
Będę wdzięczny za wszystkie porady i wskazówki.
Pozdrawiam.
robertdg - 07-04-2015, 17:53
Zacznij od czyszczenia przepustnicy
|
|
|