To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] 2.0 - nie odpala???

Anonymous - 23-11-2010, 15:03
Temat postu: [E33A 2.0] 2.0 - nie odpala???
Witam,
A pojawił mi się taki problem wczoraj z wieczora, że nie mogę drania odpalić.
Pod maską 2.0 benzyna. Wcześniej kilka razy na zimnym jakiś przekaźnik "terkotał" mi w okolicy schowka co objawiało się szaleństwem obrotomierza i niechęcią do jazdy(szarpanie).
Bagatelizowałem ten problem ponieważ trwało to chilę i przechodziło - tylko kilka razy w przeciągu 3-4 miesięcy.
W przeciągu 2 ostatnich tygodni dwa razy były problemy z odpaleniem - ''terkotało'' sobie i wtedy zapomnij o odpaleniu. Kilka razy kluczyk w stacyjce w prawo i w lewo i problem znikał - odpalał.
Od wczoraj ''terkocze'' czasami, czasami nie lecz już nie chce ze mną rozmawiać...
Co obstawiacie?
To pytanie dotyczy jakby było zwykłe 2.0.

A tak naprawdę mamy 2.0 turbo pod maską(VR4)i do tych objawów dołączę brak wyświetlania na zegarach doładowania - jest to kilka poziomych diod zapalających się do połowy w chwili przekręcenia kluczyka - teraz się już nie zapalają...
Przez pewiem moment zapalały się wszystkie(druga połowa również) lecz wtedy odpalał na chwilę i cichł...
Wiem, leniwy jestem, powinienem sam lecz czasu niewiele a być może ktoś coś rzuci ciekawego w temacie...

robertdg - 23-11-2010, 17:15

Ten przekaźnik o którym piszesz, to chyba przekaźnik od pompy paliwowej.
Anonymous - 23-11-2010, 17:35

Też tak myślę, taki drań w metalowej obudowie?tak?
lecz nie pyka mi ta diodowa kontrolka doładowania na zegarach...

Zysiuu - 23-11-2010, 17:59

Nie wiem jak w VR4 ale w moim e33a pompa paliwa nie jest elektryczna.
W tamtym miejscu może tak jak napisałeś "terkotać" sterownik wtrysku.
Na forum była o nim mowa, nie wiem co się dzieje jak się kompletnie zepsuje, ja go wymieniłem jak zaczął hałasować. ;)

mitsu_pl - 23-11-2010, 22:08

O ile mnie pamięć nie myli, jest to przekaźnik główny zasilania sterownika czy coś w tym stylu, w każdym bądź razie bez niego auto nie pojedzie.
Nowy w zakupie jest dość drogi, więc trzeba szukać używki, nie wiem tylko czy są zamienne, ale może podejdzie od zwykłego galanta lub GTi.
Chyba nawet był gdzieś kiedyś temat na tym forum o tym przekaźniku...

P.S.
Nie udało się sprzedać galanta, czy to jego następca?

Krzyzak - 23-11-2010, 22:20

a może komputer padł? - w E3 były wylewające kondensatory elektrolityczne
Maretzky85 - 24-11-2010, 00:08

Pewnie główny przekaźnik :D Od 2.0 SOHC nie podejdzie na pewno. Być może GTi albo Eclipse 2.0 16V.
Anonymous - 24-11-2010, 01:21

Właśnie akcja z diodami skłania mnie do podmiany ECU - przekaźnik nie powinien mieć wpływu na diodki na zegarach - na dziwne ich działanie - raz nic ,raz połowa a innego razu świecą się wszystkie podczas odpalania...
ale i podmienimy przekaźniki - mam od Colta turbo - powinien podejść...

nie Mitsu Vr4 ten sam, się turla - turbo zdechło lecz mam następne :mrgreen:

Krzyzak - 24-11-2010, 07:12

ECU właśnie steruje przekaźnikiem głównym - jak sobie pstryka bez sensu, to najczęściej z powodu kompa właśnie
osobiście raz spotkałem się, że przekaźnik główny padł

mitsu_pl - 24-11-2010, 13:58

Krzyżak, a to nie jest przypadkiem na odwrót, że ten przekaźnik daje prąd na elektronikę w tym sterownik? Bo mi się wydaje, że właśnie tak jest, jeszcze nie zaglądałem w schematy, ale czym on miałby niby sterować? Zawsze jak przekręcam kluczyk na zapłon to słyszę "pyk"z tamtej strony, czyli przekaźnik zaskakuje i sterownik działa... na 90% jestem tego pewien, ale narazie nie mam dostępu do schematów więc 10% pozostawiam na pomyłkę.

P.S. Miło, że pozostał w dobrych rękach i na forum ;)

Anonymous - 24-11-2010, 14:17

się dziś dowiem, ma m i to i to...
auto będzie się lakierowało i będzie na sprzedaż...

mitsu_pl - 24-11-2010, 14:19

za ile tym razem :P
Maretzky85 - 24-11-2010, 22:08

Najpierw przekaźnik daje prunda do ECU, a potem ECU steruje przekaźnikiem pompę paliwową i czujniki, więc może być i to i to...
Krzyzak - 25-11-2010, 08:06

mitsu_pl napisał/a:
Krzyżak, a to nie jest przypadkiem na odwrót, że ten przekaźnik daje prąd na elektronikę w tym sterownik?

nie jest - na pewno :)
przekaźnik główny zasila m.in. pompę paliwa, układ zapłonowy i 100 innych rzeczy :)

Anonymous - 10-12-2010, 09:54

ani jedno ani drugie...dalej sobie ''pyka''...
Ale wydaje mi się że niedomaga siakiś system security - ma to ktoś w europejczyku?...
to jakieś prymitywne immo czy co?

[ Dodano: 17-01-2011, 17:40 ]
pompa paliwa robiła ten bałagan pomimo że podawała paliwo...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group