To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] moja głupota

Przemulek - 23-11-2010, 22:39
Temat postu: [CJ1A 1.3] moja głupota
Witam wszystkich, przez moją głupotę i chęć polepszenia, znowu coś zepsułem w moim cj0. opiszę całą sytuacje abyście mogli mi pomóc. A wiec tak, wymieniłem olej i filtr paliwa (co10tyś) do silnika dolałem ceramizera, nie wiem czy o tym ktoś coś słyszał ale ogólnie poprawia kompresje i takie tam głupoty. po przejechaniu ok 1500km, producent ceramizera zaleca ustawienie zaworów a więc wczoraj z kolegą się za to zabraliśmy (ogólnie z tego co czytałem na forum co wymianę oleju powinno się to zrobić) i wszystko zrobiliśmy poprawnie, na gorącym silniku. następnie skręciłem pokrywę i chcąc sprawdzić czy wszystko ok ja odpalam silnik a tu obrotomierz mi się zamkną tzn 8tyś więc go szybko zgasiłem, kumpel mi nagle pokazuje że nie założyliśmy jednego kabla od świecy więc go założyłem i auto już nie odpaliło. przyjechał mechanik wszystko co możliwe posprawdzał i zgłupiał bo nic nie dało się zrobić. wzięliśmy na hol mojego misia i odpalił ale przerywał i cały czas gasł. Dzisiaj (rano nie odpalił wiec holujemy znowu i odpala) z tym samym mechanikiem walczyliśmy co i jak (ustawiliśmy jeszcze raz zawory które były dobrze) i nic to nie zmieniło, wtryski podają paliwo, prąd wszędzie dochodzi, iskra na świecach jest, postanowiliśmy przestawić aparat praktycznie na max w prawo auto odpaliło ale nie pracuje równo, gaśnie i nie jest tak jak przedtem, ślinik chodzi normalnie i w pewnych momentach tak się 3-4 razy zadusi a jak w tym momencie wciskam gaz to auto gaśnie, moje pytanie: co się dzieje? co mam sprawdzić jeszcze, ewentualnie co mogło paść? czy rozrząd mógł sam się przestawić?? jak powinien być ustawiony zapłon? błagam pomóżcie!!!
robertdg - 24-11-2010, 07:34

Może napiszesz w jaki sposób dokonywałes zmiany połozenia wałka rozrządu podczas regulacji zaworów.
Przemulek - 24-11-2010, 09:03
Temat postu: [CJ1A 1.3] moja głupota
kolejność była taka jak napisałeś w innym temacie:

--> na 1 cylindrze - kiedy mijają się zawory na 4tym cylindrze
--> na 4tym cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 1 cylindrze
--> na 3 cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 2gim cylindrze
--> na 2gim cylindrze - kiedy mijaja sie zawoty na 3cim cylindrze

robił to mechanik także myślę że zrobił to prawidłowo. może jakieś inne propozycje?? błagam pomóżcie!!!

Krzyzak - 24-11-2010, 09:10

zerknij na moją WWW - tam jest opis regulacji zaworów
to nie Polonez - tu nie trzeba regulować na mijankę :) - fakt, da się, ale po co, skoro producent podaje inną metodę

Anonymous - 24-11-2010, 09:38

Co do zapłonu. Było wielokrotnie na forum ale pewnie nie masz nerwów szukać.

5 stopni przed GMP. Podczas ustawiania zapłonu należy zmasować odpowiednie złącze. W Twoim aucie (96r) takie złącze powinno być - na scianie grodziowej, wystające z brązową zatyczką - zatyczkę sciągnąć, wepchać jakiś kabelek a drugi koniec do minusa na aku. Powinien zapilić się check engine. Wtedy możesz ustawić zapłon.

Więcej szczegółów oraz zdjęcia oczywiście na stronie Krzyżaka.
http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html


Sprawdź jeszcze czy na pewno nie pomyliliście kolejności kabli zapłonowych jak je wypinaliście - może dlatego nie odpala.

robertdg - 24-11-2010, 10:06

Mi się rozchodzi o to w jaki sposób było zmieniane położenie wałka rozrządu, na rozrusznik, na pych, krecenie kołem :?:
Przemulek - 24-11-2010, 12:29
Temat postu: [CJ1A 1.3] moja głupota
za pierwszym razem z kolegą ustawialiśmy za pomocą znacznika na obudowie rozrządu (T) kręciliśmy kołem, a później również kręciliśmy kołem ale ustawialiśmy na mijankę tak jak krzyżak napisał ale było tak samo bo za drugim razem nic nie zmienialiśmy może jeden zaworek był za ciasno i jeden za luźno, ale to powinno klepać a nie mieć problemy z odpaleniem. Dlatego czekam na jakieś inne propozycję, proszę was bardzo piszcie co mam sprawdzić bo już drugi dzień a jestem cały czas w punkcie wyjścia. Dziękuje za zainteresowanie.

[ Dodano: 24-11-2010, 17:15 ]
no i jak chłopaki macie jeszcze jakieś pomysły?? bo jutro widzę się z mechanikiem i chciałbym mieć już to z głowy... bardzo proszę o pomoc będę wdzięczny.

Mateusz071 - 24-11-2010, 20:53

Ogólnie ceramizery to kupa... uzywa sie je jak silnik jest zajechany i na czas sprzedaży. Potem jest jeszcze gorzej jak przed uzyciem... Olej wymieniłeś z filtrem oleju, bo napisales o paliwa? A objawy masz typowe dla złego zapłonu lub przeskoku w rozrzadzie (o ile zawory masz na 100% dobrze wyregulowane [jak sa za małe luzy to nie bedzie klepać bo sie nie domkną nawet]) JAK NA MÓJ GUST TO MASZ ZAMIENIONE FAJKI OD ŚWIEC
Przemulek - 24-11-2010, 21:08
Temat postu: [CJ1A 1.3] moja głupota
jutro jestem umówiony z mechanikiem i wszystko sprawdzę jeszcze raz i napisze co i jak. dziękuje wszystkim za zaangażowanie.

[ Dodano: 26-11-2010, 19:56 ]
Rozrząd ustawiony bardzo dobrze, fajki od świec też w porządku, zawory są dobrze ustawione bo mechanik powiedział że jak zawory były by źle to auto w ogóle by nie odpalało albo by klepało a odpala jak jest na max w prawo aparat zapłonowy. Teraz moje pytanie czy cewka albo moduł mogły się zepsuć?? jeszcze jest jakiś czujnik halla w tym aparacie ale nie wiem... jakieś propozycje??

[ Dodano: 27-11-2010, 14:34 ]
Chłopaki dzisiaj naprawiłem moją usterkę, nikt nie zgadnie co to było... nasz kochany APARAT ZAPŁONOWY. Dzisiaj przyjechał znajomy który ma takiego samego colcika i podmieniliśmy aparaty i autko jak nówka, co dokładnie w nim poszło to jeszcze nie wiem ale jutro mam wycieczkę do Torunia bo tam gość zajmuje się takimi rzeczami. Dlatego dziękuję bardzo wszystkim za zaangażowanie i pomysły. Pozdrawiam i fajnie że to forum tak szybko działa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group