To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Temp. silnik 90C , Temp nawiewu 32C ( max ) ,

gabriel86 - 24-11-2010, 18:51
Temat postu: [E54A 2.0 V6] Temp. silnik 90C , Temp nawiewu 32C ( max ) ,
Witam serdecznie.
Za względu na fakt iż Gal stoi od dwóch tygodni pod blokiem, dziś postanowiłem pomimo problemów ze skrzynią, pojeździć po mieście ( poczta, sklepy itd... ). Kiedy już silnik uzyskał odpowiednią temperaturę, włączyłem nawiewy i przy nastawionym na 32C wieje zimne powietrze.... dodam iż latem mogłem jeździć tylko z włączonymi nawiewami na 32C ( działały i było piekielnie gorąco ) ponieważ na wyłączonych zaczynało mi ciec z chłodnicy wody...
Jak zwykle proszę o sugestię co do powodów zaistniałego zjawiska...
Pozdrawiam i życzę miłego CIEPŁEGO wieczoru :)

jacek11 - 24-11-2010, 22:38

Na początek,sprawdź poziom płynu w chłodnicy,i zbiorniczku wyrównawczym :)
szpala85 - 24-11-2010, 22:39

czyli nagrzewnica cie nie trybi ..... 1. wsypałeś coś do uszczelnienia chłodnicy i zasyfiło nagrzewnicę i nie ma obiegu ciepłej wody 2. za mało wody w chłodnicy ?
gabriel86 - 25-11-2010, 11:42

Hmm... wlewałem odrobinę uszczelniacza do chłodnic ( bardzo małą ilość ). Płyn w porządku.

A jakie są objawy zacinającego się termostatu?

mitsu_pl - 25-11-2010, 12:33

zimna chłodnica, a płyn w bloku się gotuje (czyli wskaźnik na maxa) - jeżeli się zamknął, jeżeli otworzył, to podczas jazdy nie powinien się nagrzewać silnik, na postoju owszem.
gabriel86 - 25-11-2010, 13:20

zimna chłodnica wskaźnik rośnie do oporu, aby po chwili opaść do 90... w tempie binarnym... ehhh. Szkoda że nie mam nikogo kto się zna...
pipi_ja - 25-11-2010, 16:07

gabriel86 napisał/a:
zimna chłodnica wskaźnik rośnie do oporu, aby po chwili opaść do 90... w tempie binarnym... ehhh. Szkoda że nie mam nikogo kto się zna...


Czyli coś niedobrego dzieje się z termostatem. Przy prawidłowo działającym wskaźnik temp. nie ma prawa iść na maxa. Prawdopodobnie zacina się i dlatego temperatura rośnie. Może być tak, że w końcu puści i dlatego wskaźnik opada. A nie grzać może przez to, że jak już się termostat otworzy to potem ma problemy z zamknięciem.

Albo też ktoś przed Tobą miał problemy z chłodnicą i nalał jakiegoś świństwa, które zasyfiło chłodnicę i nagrzewnicę.

liczner18 - 25-11-2010, 21:49

jestes pewny ze napewno masz pelna chlodnice plynu w chlodnicy????.... odpal silnik nagrzej go do polowy wskaznika i zgas wtedy powultku odkrec korek w chlodnicy najelpiej z jakas szmata na rekach..... jesli sie okaze ze wciaz bedzie full t znaczy ze termostat nie otwiera sie..... mozliwe tez ze wlasnie po wstepnym nagrzaniu ubedzie ci plynu w chlodnicy... jesli tak sie stanie to znaczy ze termostat jest wporzadku ale gdzies ci ucieka woda... ja mialem identyko sytuacje w wskaznikiem ze rosl do oporu i nagle opadal do polowy u ulamku sekundy.... mi cieklo pompa wody.... sprawdz tak jak mowie.... to ze na zimnym silniku zaluzmy rano masz pelnom w chlodnicy nie znaczy ze masz w pelni szczelny uklad.... rozgrzej go do polowy wkazniku i wtedy sprawdz stan plynu..... daj znac co zaobserwowales
pipi_ja - 25-11-2010, 22:28

A jak będziesz to robić uważnie i powoli to jest szansa, że sie nie poparzysz płynem pod ciśnieniem z chłodnicy.
Nie słyszałem żeby ktoś na rozgrzanym silniku sprawdzał poziom płynu poprzez odkręcanie korka chłodnicy. To jest układ ciśnieniowy w którym ciśnienie powstaje jak silnik się rozgrzewa.

jacek11 - 25-11-2010, 22:33

liczner18 napisał/a:
odpal silnik nagrzej go do polowy wskaznika i zgas wtedy powultku odkrec korek w chlodnicy najelpiej z jakas szmata na rekach....

Nie sądzę,że by to był dobry pomysł :roll: W układzie chłodzenia silnika podczas pracy panuje pewne ciśnienie,i po zgaszeniu silnika pewien czas jeszcze to ciśnienie tam jest.
Odkręcenie korka chłodnicy,zaraz po zgaszeniu silnika grozi POPARZENIEM!!!

zbychu80 - 26-11-2010, 00:04

liczner18 napisał/a:
jestes pewny ze napewno masz pelna chlodnice plynu w chlodnicy????....

:lol:

liczner18 napisał/a:
odpal silnik nagrzej go do polowy wskaznika i zgas wtedy powultku odkrec korek w chlodnicy najelpiej z jakas szmata na rekach.....

Gratuluje, genialny sposób żeby się poparzyć. To, że z pisaniem masz problem to widać, ale i czytać nie potrafisz bo na korku i w instrukcji jest coś wyraźnie napisane na ten temat.

liczner18 napisał/a:
jesli sie okaze ze wciaz bedzie full

Full to będzie miał ktoś na twarzy, albo na jajkach.

liczner18 napisał/a:
t znaczy ze termostat nie otwiera sie..... mozliwe tez ze wlasnie po wstepnym nagrzaniu ubedzie ci plynu w chlodnicy... jesli tak sie stanie to znaczy ze termostat jest wporzadku ale gdzies ci ucieka woda... ja mialem identyko sytuacje w wskaznikiem ze rosl do oporu i nagle opadal do polowy u ulamku sekundy.... mi cieklo pompa wody.... sprawdz tak jak mowie.... to ze na zimnym silniku zaluzmy rano masz pelnom w chlodnicy nie znaczy ze masz w pelni szczelny uklad.... rozgrzej go do polowy wkazniku i wtedy sprawdz stan plynu..... daj znac co zaobserwowales


Co do reszty to szkoda słów.

Myślałem, że Galantami jeżdżą raczej inteligentniejsi ludzie...

gabriel86 - 26-11-2010, 10:42

Cytat:
Myślałem, że Galantami jeżdżą raczej inteligentniejsi ludzie...


Wydawać by się mogło, że marka i model eksploatowanego pojazdu nie świadczą o poziomie inteligencji użytkownika.

1. Ciśnienie jest
2. Woda nie ucieka
3. Nawiew ciepły raz działa, a raz nie... tzn po sprawdzeniu jest tak że kiedy wieje zimno ( a jest temp silnik 90C ) i kręcę na 2 biegu do odcięcia, na trzecim do odcięcia... to w pewnym momencie wieje ciepło, tak jakby coś się odblokowywało.
4. Niebawem pojawi się fotorelacja z wymiany termostatu i regeneracji wysprzęglika w skrzyni.

Pozdrawiam i nie kłóćmy się, solidarność mitsumaniaków jest najważniejsza.
Dzięki za odpowiedzi.

Ps. Czy miśkiem można nazwać i mitsu i merca?
Ps2. Trzymajcie kciuki żebym nie zepsuł nic przy wymianie termostatu i wysprzęglika.

liczner18 - 26-11-2010, 20:19

kolego zbychu napisalem zeby odkrecac powoli bo na korku sa takie blaszki ktore jeszcze trzymaja korek przy chlodnicy ale cisnienie juz ucieka i jak juz ucieknie wtedy go sciagac, a pozatym urzywac do tego szmaty na dloniach....nie pisalem zeby odkrecac go jak korek w niegazowanej wodzie mineralnej.... po drugie nie bluzgaj jak urzytkownikow , po trzecie skoro gabriel86, napisal ze wskaznik pokazuje mu polowe skali a chlodnica jest zimna to nie ma mowy o tym ze sie poparzysz...... chyba ze ty sie parzysz zimna woda.... :roll: ... pozdrawiam
zbychu80 - 27-11-2010, 23:44

ok.... juś nie bede agrsywny w stosónku do innyh uszytkofnikuf, psiepraszam.

liczner18 napisał/a:
jestes pewny ze napewno masz pelna chlodnice plynu w chlodnicy????.... odpal silnik nagrzej go do polowy wskaznika i zgas wtedy powultku odkrec korek w chlodnicy najelpiej z jakas szmata na rekach..... jesli sie okaze ze wciaz bedzie full t znaczy ze termostat nie otwiera sie..... mozliwe tez ze wlasnie po wstepnym nagrzaniu ubedzie ci plynu w chlodnicy... jesli tak sie stanie to znaczy ze termostat jest wporzadku ale gdzies ci ucieka woda...


zrup tak jak napisal... jest to 100% metoda jakom poslugójom siem mechaniki.... w celu sdiagnosowania termosztatu.... wiem bo sam fidzialem... jak mechanik tak mi szprawdzal termostat w maluhu....

liczner18 - 28-11-2010, 18:40

nie najelpiej jest go wyciagnac i sprawdzic w wodzie czy działa czy nie....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group