Carisma - Techniczne - Wymiana płynu w chłodnicy
WOWA - 21-10-2006, 22:06 Temat postu: Wymiana płynu w chłodnicy Witam!
Nie wiem czy coś było na ten temat , bo nic nie mogę znaleźć
Chciałem zmienić sobie płyn na zimowy, i tu jest problem. Po spuszczeniu starego, okazuje się , że zeszło tylko ok. 3 litry. Z tego co się orientuje to powinno być tego około 6 litrów. Tak na mój malutki rozumek to pewnie reszta jest w bloku i w nagrzewnicy, ale jak się tego pozbyć?? Wymiana połowy płynu to żadna wymiana
HELP!!!
Pozdro dla wszystkich!
saphire - 21-10-2006, 23:57
Zakręć przez chwilę silnikiem to ci pompa wodna wypompuje resztę
Chooper - 22-10-2006, 00:57
dmuchnąć w odpowietrznik...
WOWA - 22-10-2006, 07:14
Jeśli chodzi o kręcenie silnikiem, to już to przerabiałem, i nie ma efektu
Dmuchać to Dmuchałem, ale nie w odpowietrznik ale w chłodnice, oczywiście przy zatkanych przewodach od zbiorniczka wyrównawczego i też bez efektu
Chooper - 22-10-2006, 08:57
WOWA napisał/a: | Dmuchać to Dmuchałem, ale nie w odpowietrznik ale w chłodnice, oczywiście przy zatkanych przewodach od zbiorniczka wyrównawczego i też bez efektu |
o to mi chodziło, ale chyba źle się wyraziłem...dziwne, bo u mnie to wystarczyło i zeszło wszystko
A masz ustawiony obieg otwarty powietrza i ustawione na grzanie ?? (nie wiem czy masz klime), żeby z nagrzewnicy też zleciało?
a o tej śrubce pamietałeś ? :
WOWA - 22-10-2006, 09:21
tzn. tej śrubki nie odkręcałem, a nagrzewnica mam otwarta, pełny obieg wody.
Klimę też mam, a ona ma coś do tego??
Może rzeczywiście, ten odpowietrznik na termostacie pomoże
Sprawdzę w poniedziałek i się odezwę czy to pomogło.
Narazie wielkie dzięki!!!
Krzyzak - 22-10-2006, 10:10
oj oj - przecież przez nagrzewnicę płyn ciągle płynie - nie ma sterowania by ją zamknąć (w mieszalniku sterowanie jest kanałami powietrznymi)
przy termostacie jest właśnie ta śrubka, którą wpuszcza się powietrze do małego obiegu - wtedy dołem powinna reszta spłynąć
inna kwestia, to zakamienienie chłodnicy - powoduje zwężenie kanałów wodnych i pojemności układu, ew. czasem się jakiś kamyk oderwie, stworzy zator i płyn nie chce spłynąć
Student - 23-10-2006, 08:23
Temat był w tamtym roku bo sam zakładałem było to GDI ale technika ta sama z tym że w GDI jest śróbka w bloku która służy do spuszczania resztek płynu, a patrząc na silnik wedle zdjęcia powyżej to śróba jest z lewej strony silnika gdzieś w okolicy wejścia węża gumowego do bloku.
WOWA - 23-10-2006, 20:02
No i lipa! śrubka nic nie dała Więc wpadłem na "genialny" pomysł, coby było szybciej wywaliłem termostat, i zacząłem sobie dmuchać ale nie w odpowietrznika na termostacie tylko zdjąłem górny wąż z chłodnicy i udało się wydmuchać 4,5 litra ( nie licząc zbiorniczka wyrównawczego) nic więcej, może mam za słabe płuca Tak więc po małych przygodach wymieniłem jakieś 5 litrów płynu
Wielkie dzięki dla wszystkich za pomoc!
Pozdro!
Anonymous - 24-10-2006, 19:06
Mam taki sposób na wymine płynu praktycznie w każdzym modelu auta.
A więc co trzeba zrobić? Dobieramy gumowy wąż np. paliwowy, lub inny o wymiarze dolnego otworu w zbiorniczku, wkładamy kawałek tego przewodu do zbiorniczka, tylko przewód musi być tak dobrany aby wszedł na ścisło w otwór i zaciądamy płyn ustami tak jak sie spuszcz paliwo(naczyni spustowe trzeba postawić poniżej poziomu silnika, w zbiorniczku musi byc chociaż nie wielka ilość płynu).Właśnie wymieniałem płyn u siebie i ta śróbka do spuszczania z bloku znajduje sie z przodu silnika, pod taką poprzeczną rurą żelazną po lewej stronie kolektora wydechowego, nakrętka jest na klucz 14(trzeba nasadowy z przedłużką i dosyć mocny) jak sie tą śróbkę odkręci i tą przy termostacie, zlatuje do ostatniej kropli.
maxwell61 - 29-10-2007, 08:42
witam. która to jest śruba dzięki której po jej odkręceniu płyn chłodniczy spływa do ostatniej kropli??? dałem fotke z ewentualnymi śrubkami, no chyba że jest jeszcze jakaś inna śruba to będe wdzieczny za jej wskazanie...pozdrawiam
[ Dodano: 29-10-2007, 18:19 ]
nikt nie wie??
Krzyzak - 29-10-2007, 18:32
maxwell61, zadna z powyzszych - ona jest przy bloku silnika, z reguly na polowie jego wysokosci, lub blisko glowicy - musisz poszukac
maxwell61 - 29-10-2007, 20:57
ok dzięki Krzyzak, ... czy konieczne jest jej odkręcanie?? kilka osób mi mówilo że wystarczy zakrecic chwile silnikiem to pompa sama wypcha płyn...wiec jak z tym jest do końca??...pozdrawiam
tom1312 - 17-03-2009, 22:37 Temat postu: to ja odkopię trochę temat... Mój temat został wywalony do kosza ale cóż... więc podepnę sie pod ten. Chodzi mi o to że chciałem odpowietrzyć mały obieg powietrza w swojej Cari. Wiem że sie go odpowietrza śrubką obok termostatu. Tylko nie wiem jak?? Czy na ciepłym czy zimnym silniku? Co trzeba zrobić?? Wystarczy tylko odkręcić śrubkę i powietrze samo zejdzie? Czy trzeba coś jeszcze robić?? Proszę o pomoc kogoś kto to już robił u siebie w aucie. Z góry dzięki za odpowiedzi .
P.S. Chooper dzięki za fajny pasek przy moim profilu Zawsze to jakaś ozdoba
Chooper - 18-03-2009, 00:54
tom1312, został zamknięty.
Otwierasz obieg grzewczy, aby grzało do kabiny. raz po raz popuszczasz śrubkę (początkowo może być wykręcona) aż do momentu jak przestaną z niej lecieć bańki powietrza a będzie leciał tylko płyn
|
|
|