Problemy techniczne - V40 Ciezko odpala
Matejko - 01-12-2010, 10:58 Temat postu: V40 Ciezko odpala wiem ze forum nie to ale moze ktos cos wymysli
Auto ciężko odpala - nie ma wplywu czy silnik zimny, czy cieply - musze miec przy odpalaniu wcisniety pedal gazu.
Jesli nie mam to kreci ale nie moze odpalic, dusi sie, dlawi ale nie odpala, wystarczy ze otworze przepustnice i zaskakuje.
Regulator cisnienia trzyma(zreszta jakby nie trzymal to by chyba byl problem tylko przy zimnym silniku).
A jeśli już odpali, bez róznicy czy silnik był zimny czy ciepły, to po zgaszeniu (przykladowo odczekujac 10s) odpala normalnie, po 10minutach juz nie.
Sprawa się stała po tym jak odkrecilem wtryski z regulatorem cisnienia - musiałem wymienic obudowe od regulatora i gdzies przy nim paliwo cieklo, po zlozeniu auto odpalilo normalnie, ale paliwo nadal lecialo(winne byly oringi na wtryskiwaczach przy regulatorze,a nie regulator-paliwo splywa z dwoch wtryskow obok regulatora bo tej blaszanej listwie trzymajace wtryski) po wymianie oringow na wszystkich wtryskach, zaczely sie dziac takie czary. Obstawiam, ze to przypadkowa zbieznosc, ale moze jednak nie ??
Wczesniej bez cisnienia na listwie np po nocy odpalal bez problemu, teraz cisnienie trzyma i slabo odpala.
Krzyzak - 01-12-2010, 12:53
nawet nie doczytałem do drugiego akapitu i nasunęły mi się wtryski - leją i zalewają silnik (choć wtedy na zimno powinien lepiej odpalać przy tych mrozach)
otwarcie "rozpustnicy" przewietrza układ...
Matejko - 01-12-2010, 14:21
jak je sprawdzic najprosciej?? wyjac z listwy i dmuchnac i zobaczyc czy szczelne ??
jak odpali to nie ma zadnych objawow, wszystko dziala jak wczesniej
Krzyzak - 01-12-2010, 17:25
miałem tak w Galu - wtryski po prostu wymieniłem (miałem zapasową listwę) i problem zniknął
HouseM - 06-12-2010, 16:06
To, że pomaga otwarcie przepustnicy na max sugerowało by ,że go zalewa... niedomykający się wtrysk. Mogła nawet gdzieś Twoja rzęsa się dostać jak rozkręcałeś
Może to też zwykły paproch pociągnięty z filtra paliwa (pewnie masz Filtrona = dramat). Bez finansowych szaleństw można zaryzykować kupno środka do czyszczenia wtrysków (tylko jakiegoś porządnego) wlanie do zbiornika i może pomoże.
PS. Tamto forum faktycznie potrafi przyprawić o niezłe nerwy.
Matejko - 07-12-2010, 10:34
HouseM napisał/a: | (pewnie masz Filtrona = dramat) |
tu mnie obrazasz
jakbym mial filtrona to temat bym umiescil miesiac po zakupie auta
winowajca jest raczej na 90% regulator cisnienia paliwa, ktory w pozycji zamknietego obwodu trzyma, a jak podcisnienie go otwiera, to wtedy nie trzyma i do przepustnicy sobie scieka paliwo, jak odpialem wezyk z przepustnicy od regulatora to odpalil jak zloto
czekam na nowy regulator podmienie i wtedy sie sprawdzi
swinks_UK - 07-12-2010, 14:50
Czyli już wiesz co tam boli...
Jeśli regulator, to przysłona, a dokładnie sprężynka sie "zużyła" (jeśli regulator jest starego typu budowy), lub elektromagnes padł (jeśli to typowy selenoid) - nie wiem jak to jest w V40.
Jednak również może być opcja którą Darek zapodał, wtryskiwacze przelewają, wtedy jak odejmiesz podciśnienie z regulatora, to redukujesz ciśnienie na szynie i na wtryski leci mniej paliwa, i pali ci lepiej. Myślisz, ze regulator, a to wtryskiwacze.
Daj dla świętego spokoju wtryskiwacze na czyszczenie ultradźwiękowe plus wymiana filterka i sprawdzenie elektryczne. Będziesz miał jak nowe.
Matejko - 07-12-2010, 19:14
swinks_UK napisał/a: | (jeśli regulator jest starego typu budowy |
taki jest
swinks_UK napisał/a: | to redukujesz ciśnienie na szynie i na wtryski leci mniej paliwa, i pali ci lepiej |
zobacze jak bedzie po wymianie regulatora, bo jakos w nadmiarze nie pali
Cytat: | Daj dla świętego spokoju wtryskiwacze na czyszczenie ultradźwiękowe plus wymiana filterka i sprawdzenie elektryczne. Będziesz miał jak nowe. |
jesli tylko zlokalizuje firme ktora to zrobi to odrazu zrobie
|
|
|