To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Napęd Outlander II

AndrzejKrok - 02-12-2010, 16:05
Temat postu: Napęd Outlander II
Panowie z racji pogody jaka panuję za oknami jeżdżę teraz non stop Outkiem na AWD LOCK i oczywiście wyłączone ESP zawsze , i teraz mam taki problem że ten napęd non stop mi się przegrzewa i wyskakuje ostrzeżenie na desce , nie jest w stanie wytrzymać jazdy w kopnym śniegu przez jakieś 400 metrów , do tej pory przez 15 lat jeździłem tylko quattrówkami i nigdy nie miałem takiego problemu a samochody były mocno wiekowe , niestety q7 czy q5 to nie mój przedział cenowy zatem wybrałem pseudo haldexa .
Samochód jest w miarę nowy z przebiegiem 22kkm , niedawno jest po przeglądzie a każdy wie jak działają ASO ,dlatego chciałem się Was tutaj poradzić zanim tam pojadę .
Czy ktoś miał już podobne objawy , co do samego sprzęgła to wiadomo że pali się szybko bo jest chińskie ale że napęd się grzeje ??

dab - 03-12-2010, 14:47

Cos musi byc nie tak, ja odkad jest snieg (z tydzien) to jezdze non stop na locku 4x4 i nic mi zlego nie komunikuje...podjedz do ASO, niech zdiagnozuja.
jmgmotocykle - 05-12-2010, 16:52

potwierdzam - od tygodnia nie wyłączam LOCKA - i nic sie nie dzieje - pozatym powyżej 40 km/h przełacza sie sam na AUTO LOCK
karol_alasz - 05-12-2010, 20:38

jmgmotocykle napisał/a:
pozatym powyżej 40 km/h przełacza sie sam na AUTO LOCK

A nie przy 85 km/h?

jmgmotocykle - 05-12-2010, 22:00

wałkowałem ten temat : i na forum i w ASO - nikt nie udzielił mi jednoznacznej odpowiedzi.... :evil: - czyli obstawiam to co forumowicze pisali najczęściej - czyli 40 km/h :roll:
dab - 07-12-2010, 10:41

a wg moich informacji przelaczenie nastepuje miedzy 60-70km/h.....czy ktos ma 100% pewna informacje w tej kwestii??? :o
Anonymous - 07-12-2010, 19:39

Nie zastanawiałem się nigdy czy mi się coś przełącza czy nie ale jeździłem bez przerwy po trasie na 4wd lock i żadnych problemów. Niemniej jednak domyślam się że problem występuje wtedy kiedy sprzęgło faktycznie działa czyli wtedy kiedy nastepuję różnica pomiędzy prędkością obrotu osi przedniej i tylnej. Do tego wyłączyłeś ESP i w kopnym śniegu trochę podgazowałeś czyli układ napędu 4x musiał ostro popracować. To moja teoria z którą się nie zgadzał ale ładnie wygląda :P
sibkods - 09-12-2010, 19:59

A ja dzisiaj cos zauważyłem. Jako, iż rano było dośc ślisko i Out na zakręcie poszedł nad sterownie(wyszedł tyłem) , to w momencie poslizgu spod deski w okolicach silnika cos sie włącza i słychac dośc głosne buczenie (podobne do spryskiwaczy szyb), gdy poslizg sie skończył to sie to cos wyłączyło. To coś z kontrola trakcji związane, ale żeby tak głośno działać?
mitsu00 - 09-12-2010, 20:13

sibkods napisał/a:
A ja dzisiaj cos zauważyłem. Jako, iż rano było dośc ślisko i Out na zakręcie poszedł nad sterownie(wyszedł tyłem) , to w momencie poslizgu spod deski w okolicach silnika cos sie włącza i słychac dośc głosne buczenie (podobne do spryskiwaczy szyb), gdy poslizg sie skończył to sie to cos wyłączyło. To coś z kontrola trakcji związane, ale żeby tak głośno działać?

ABS buczy dosyć głośno jak działa na śliskim. Hamowałeś coś przy poślizgu?

rezon - 09-12-2010, 20:37

sibkods napisał/a:
To coś z kontrola trakcji związane, ale żeby tak głośno działać?
to coś z kontroli trakcji sygnalizuje działanie żółtą ikonką na wyświetlaczu. Raz zaobserwowałem działanie ESP hamującego tylne lewe koło aby Outek w końcu skręcił w lewo na śliskiej jezdni.
bonito - 09-12-2010, 21:02

Jak za pierwszym razem uruchomiło mi się w Outladerze ESP, myślałem że coś się urywa pod samochodem - zgrzyta okropnie (przynajmniej u mnie). :wink:
bonito

AndrzejKrok - 31-12-2010, 16:49

problemu cdn , nowemu właścicielowi leci olej gdzieś po środku samochodu i napędy dalej się przegrzewają , ASO stwierdziło niewłaściwe użytkowanie :lol: :lol: po nowym roku cdn
Do czego się nadają te samochody skoro nie można pojechać 500 metrów w śniegu :|

sibkods - 31-12-2010, 18:28

Problem dotyczy Twojego auta i nie odnoś się do ogółu. Napęd raczej nie sprawia żadnych problemów, jestes chyba pierwsza osoba na forum, której cos takiego sie przydarzyło.

Powiedz co dokładnie sie dzieje z napędem i co wymyśliło ASO?

sylb - 31-12-2010, 22:40

bonito napisał/a:
Jak za pierwszym razem uruchomiło mi się w Outladerze ESP, myślałem że coś się urywa pod samochodem - zgrzyta okropnie (przynajmniej u mnie). :wink:
bonito

Ostatnio, w sposób bezpieczny chciałem wypróbować działanie ESP.
Z obserwacji, wynika: dział od pewnej prędkości, nie było zasadniczo nic słychać poza tym że pomimo gazu wdepniętego w podłogę samochód zwolnił i ładniutko jechał po zakręcie. Jako że byłem przygotowany na mała kontrę po przejechaniu wcześniejszego zakrętu o mało, co nie zliczyłem pobocza od wewnątrz zakrętu.

Wydaje mi się, że w takich warunkach zimowych system się sprawdza dla samochodów z przednim napędem, które mają trochę inny tor jazdy. Z drogiej strony jechałem nie jechałem 100 po łuku tylko około 500km/h po dosyć ostrych zakrętach.

sibkods - 31-12-2010, 23:39

Żeby usłyszec buczenie musiałbys zarzucic tyłem, wtedy sie to włącza.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group