[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Czym diagnozować Lancera ?
drheniek30 - 02-12-2010, 17:01 Temat postu: Czym diagnozować Lancera ? Witam.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Sportbacka 1.5
Należę do ludzi, którzy lubią wiedzieć "co w trawie piszczy"
Czy ktoś z użytkowników forum podlączał swojego miśka do kompa (nie mówię o podłączaniu w ASO) i może powiedzić jakiego sprzętu użyć??
lukas43 - 12-12-2010, 21:51
CarmanScan bardzo dobrze radzi sobie z Miśkiem
http://www.cjr.pl/Diagnos...PL/Default.aspx
W ASO w wawie podpięcie pod kompa 139 zł !!!
plecho1 - 13-12-2010, 06:57
http://forum.mitsumaniaki...4d1e363b#789402
sylb - 14-12-2010, 00:13
Na zdrowy rozum standard ODB i pokrewne, po coś w końcu powstał. EOBD jest to wersja OBD-II wymagane w Europie od roku 2003 dla Diesli, a od 2001 dla samochodów z silnikiem benzynowym. Więc mając odpowiedni kabelek, pewne informacje są do odczytania bez żadnej łaski w oparciu o jakieś darmowe programy.
Swoją drogą, większość tunerów się chwali że chipuje diesle w mitsu przez ODB2 wiec na pewno nie ma większych czary mary przy tym.
P.S.
Tak mnie to zaciekawiło, że znalazłem coś so cię nazywa elm237.
maddob - 21-03-2011, 17:34
Ja używam do diagnozowania MIŚKA - LAUNCH X431 DIAGUN - bardzo dobrze "hula" po japończykach i nie tylko. Wersja oprogramowania w LAUNCH'u obsługuje auta z 2010 rokiem włącznie... ma bardzo dobra funkcjonalność wiele funkcji pokrywających się z urządzeniem serwisowym MUT-3 Dobry też jest, dość prosty skaner błedów MITSUBISHI Professional Tool M608... Gdyby ktoś potrzebował szczegółowe info to zapraszam na GG lub PW.
[ Dodano: 21-03-2011, 17:41 ]
sylb napisał/a: | P.S.
Tak mnie to zaciekawiło, że znalazłem coś so cię nazywa elm237. |
jeśli kupisz dobrej jakości ELM'a ( ELM 327 ) to ok... gorzej jeśli trafisz na sprzedawcę, który ściąga z ChRL najtańszy sort sprzetu... wtedy moga byc nie lada problemy... sam handluję z chińczykami sprzętem diagnostycznym więc coś już o tym wiem
lukas1 - 22-03-2011, 09:36
mam pytanie co daje to urzadzenie, tylko diagnozuje czy tez pomaga w regulacji pracy silnika itp
maddob - 22-03-2011, 10:40
lukas1 napisał/a: | mam pytanie co daje to urzadzenie, tylko diagnozuje czy tez pomaga w regulacji pracy silnika itp |
zależy o które urządzenie pytasz. Diagun ma pełną obsługę łacznie z kodowaniem nowych modułów i aktywowaniem funkcji, np. aktywowanie halogenów zapewne nie robi wszystkiego co MUT, bo wiadomo urządzenie uniwersalne nigdny nie zastąpi urządzenia dedykowanego konkretnej marce. Pozostałe urządzenia to raczej testery diagnostyczne, którymi odczytasz i skasujesz kody błędów oraz odczytasz parametry bieżace... ELM327, potrzebuje do pracy komputera ( laptopa ), M608 jest urządzniem samodzielnym z wyświetlaczem graficznym, monochromatycznym na którym widzisz dane diagnostyczne...
jan1994 - 02-04-2011, 10:08
Czy ktoś z Was testował ten program ?
mazin - 16-04-2011, 19:06
maddob napisz proszę, którym urządzeniem można skasować inspekcję (przegląd) po wymianie oleju? Takie za 3 czy 6 kafli odpadają, takie za parę stówek wchodzą w grę. Myślę oczywiście o okresie po upływie gwarancji. Czy ów elm (zakładam, że trochę lepszy niż najtańszy) pozwoli na taka operację? Żadne mody/przeprogramowania i inne takie mnie nie interesują, jedynie kasowanie inspekcji i odczyt błędów, ew. podpięcie do innego samochodu (żona ma matiza, siostra toyotę aygo) itp. w podobnym celu - tj. odczyt błędów.
jaca71 - 16-04-2011, 19:52
mazin napisał/a: | maddob napisz proszę, którym urządzeniem można skasować inspekcję (przegląd) po wymianie oleju? |
Najlepszym urządzeniem do kasowania inspekcji są drzwi kierowcy
Otwierasz drzwi i bez wkładania kluczyka naciskasz "INFO" aż pojawi się zakładka serwisu. Wtedy przytrzymujesz "INFO" aż pojawi się pytanie o skasowaniu inspekcji Dodaje następny czaso-kilkometro-okres. U mnie jest to 6 miesięcy i 7500 mil
mazin - 16-04-2011, 19:59
jaca71 napisał/a: | mazin napisał/a: | maddob napisz proszę, którym urządzeniem można skasować inspekcję (przegląd) po wymianie oleju? |
Najlepszym urządzeniem do kasowania inspekcji są drzwi kierowcy
Otwierasz drzwi i bez wkładania kluczyka naciskasz "INFO" aż pojawi się zakładka serwisu. Wtedy przytrzymujesz "INFO" aż pojawi się pytanie o skasowaniu inspekcji Dodaje następny czaso-kilkometro-okres. U mnie jest to 6 miesięcy i 7500 mil |
O kurczę, i w europejczykach też to działa? Jeśli tak, to zaczynam coraz bardziej lubić MMC
mitsu00 - 16-04-2011, 21:15
mazin napisał/a: | jaca71 napisał/a: | mazin napisał/a: | maddob napisz proszę, którym urządzeniem można skasować inspekcję (przegląd) po wymianie oleju? |
Najlepszym urządzeniem do kasowania inspekcji są drzwi kierowcy
Otwierasz drzwi i bez wkładania kluczyka naciskasz "INFO" aż pojawi się zakładka serwisu. Wtedy przytrzymujesz "INFO" aż pojawi się pytanie o skasowaniu inspekcji Dodaje następny czaso-kilkometro-okres. U mnie jest to 6 miesięcy i 7500 mil |
O kurczę, i w europejczykach też to działa? Jeśli tak, to zaczynam coraz bardziej lubić MMC | W europeiskich Outlanderach i wydaje mi się że w takowych Lancerkach to nie dziala. Owszem mona wybrac nastepny okres, ale komputer dodaje dodatkowy limit km do poprzedniego. Tak więc na zamiat 12 miesięcy i 20kkm wyskakuje 12 miesięcy i 35kkm albo 40kkm. Dziwne to ale testowalem wszystkie ustawienia europeiskie i za cholerę ni moglem ustawić poprawnego następnego okresu. Zaznaczam, że dotyczy to wyłącznie wersji europeiskich.
jaca71 - 17-04-2011, 00:19
mitsu00, Tak to działa jak reagujesz na pierwszy komunikat o inspekcji - około 2 tygodni przed terminem. Jak wytrzymasz te dwa tygodnie to info dalej się pojawia ale... czas i kilometry/mile do przeglądu się zerują i wtedy po opisanej wcześniej procedurze pojawia się tylko 6 miesięcy i 7500 mil
mitsu00 - 17-04-2011, 12:10
jaca71 napisał/a: | mitsu00, Tak to działa jak reagujesz na pierwszy komunikat o inspekcji - około 2 tygodni przed terminem. Jak wytrzymasz te dwa tygodnie to info dalej się pojawia ale... czas i kilometry/mile do przeglądu się zerują i wtedy po opisanej wcześniej procedurze pojawia się tylko 6 miesięcy i 7500 mil | twoją argumentację byłbym w stanie zaakceptować jesli sprawdzałbys na wersji europejskiej. nadal jednak twierdzę że w europejczykach to nie działa. Sprawdzałem bowiem aż przebieg dojdzie do w moim przypadku 100kkm i to samo.... Trzeba manualnie w MUT III ustawić.
jaca71 - 17-04-2011, 13:00
mitsu00, Ale Ty tez masz pomerdanego miska Z tego co kiedyś czytałem na forum to właśnie w Twoim Outku komputer zachowywał się inaczej niż u innych
Ale nawet jakby w europejczykach działało to tak jak piszesz to cel osiągnięty - brak komunikatu o inspekcji przy każdym uruchamianiu
|
|
|