To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Problemy z uruchomieniem zimnego silnika

padros - 02-12-2010, 19:45
Temat postu: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika
Witam!
MSS Family 2003r 1.6 benz+gaz.
Obecnie - na zimę instalacja gazowa wyłączona.

U mnie sprawa wygląda następująco:
Całe lato silnik palił bez problemu, zaczęła się jesień (trochę wilgoci i chłodek) i nie mogłem uruchomić silnika. Aku jest ok., rozrusznik kręcił, a silnik nie odpalił. Podczepiłem Miśka na linie do auta znajomego i od razu po puszczeniu sprzęgła MSS odżył...

Sprawa ucichła, choć wilgotno nadal było.
Teraz temperatura spadła poniżej 0 i kłopot z odpalaniem mam co rano.
Aku nadal sprawne, rozrusznik kręci, aż do wyczerpania aku.... ale MSS często nie startuje.
Co dziwne, silnik rusza od razu po puszczeniu sprzęgła przy zaciąganiu auta...
Zeszłej zimy problemów nie było żadnych nawet przy -22 C mrozu... - palił od strzała...
Mechanicy początkowo sugerowali, że to może być problem z paliwem - zalecili dolewkę denaturatu do baku oraz zakup uszlachetniacza do przeczyszczenia wtrysków i usunięcia wilgoci z benzyny oraz dolanie świeżego paliwa do pełna... Wszystko uczyniłem... przejeździłem 150km, żeby dobrze wymieszać "uszlachetniacze" i przepalić trochę obwody paliwowe, ale to nie pomaga...

Mechanicy rozkładają ręce, mówią, że skoro:
- Aku - ok,
- świece - ok,
- cewki - ok,
- ładowanie - ok,
- rozrusznik - ok,
- paliwo - ok,
- CE - brak (czasem 421 wyskakuje) - instalacja gazowa i powoli sonda pada...
- pompa paliwa pracuje przy rozruchu....
- jak auto wystartuje, to dopóki jest ciepłe, to odpala bez problemu,
to oni nie wiedzą....

POMOCY!!!

Andrew - 02-12-2010, 19:50

Przewody WN też ok?
padros - 02-12-2010, 19:51

niestety tak... :(
Piszę niestety, bo już mi sił brak.... :(

stiop3 - 18-12-2010, 00:41

nie wiem, jak tam jest u Ciebie, ale w niektorych autach jest wbudowany system sterujacy dawka paliwe w ten sposob, ze przy wcisnietym pedale przyspiesznika i kreceniu rozrusznikem paliwo nie jest podawane do cylindrow - aby umozliwic ewentualna potrzebe "przedmuchania" cylindrow w razie ich "zalania" Sygnał "wcisniety pedał" pochodzi z czujnika polozonia przepustnicy (TPS) - jesli on sie zawiesza lub podaje błedną wartosc - nawet, jesli nie wciskasz pedału - system przy rozruchu nie podaje paliwa. Jak go startujesz z holu, nie krecisz rozrusznikiem, wiec system podaje paliwo normalnie, co tłumaczyłoby brak problemu z uruchomieniem. Moze tędy droga? Zycze powodzenia
padros - 19-12-2010, 10:52

Witam.

Ciekawe to zagadnienie.
A mógłbyś podpowiedzieć gdzie ewentualnie szukać tego czujnika...?

P.S.
Ponieważ z samochodu korzystam codziennie i potrzebuję go również do pracy, a do tego jestem człowiekiem, który lubi mieć sprzęt sprawny w 100%, to przypadłość Miśka nie dawała i nadal nie daje mi spokoju.

Odstawiłem więc Miśka do gazowników.
Polutowali kable, które poodcinali mechanicy, przepięli zasilanie instalacji gazowej pod inne źródło (obwód od razu za stacyjką). Nic więcej nie robili (tak przynajmniej twierdzą).
Co dziwne, nie skasowali ani grosza za tą usługę, więc albo są tak uczciwi i sami nie wiedzą co jest przyczyną, więc głupio im było brać kasę, skoro przypadłości mogą się powtórzyć, albo wcześniej coś spaprali z tym zasilaniem i teraz po prostu naprawili swój błąd.

Na razie Misiek pali bez problemu, a mrozy znów są po 10-16 s/C.

Może faktycznie jest jeszcze jakiś czujnik, który raz się zawiesza, raz nie i istnieje prawdopodobieństwo, że znów auto przestanie palić.

Póki co koszt poniesiony to 180zł (mechanicy) za "znalezienie usterki", odcięcie instalacji i przywrócenie "funkcji uruchamiania auta"... oraz 7 dni postoju auta w warsztatach (3 dni mechanicy, 4 dni gazownicy).

Jeśli nasunie się Wam coś jeszcze to napiszcie proszę.

Pozdrawiam serdecznie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group